1594 hydrashift
4 posters
Sivu 1 / 1
1594 hydrashift
kävin tuossa katselemassa 1594 hydrashiftilla varustettua yksilöä. tunteja on 8500. etukuormain on joku vilsken teollisuuskuormain. olisikohan tuo kuinka hyvä kone kevyempiin urakointihommiin? mihin kannattaa kiinnittää huomiota jos siitä alkaisi kauppaa käymään? sen verran kerkesin tutustua että täräytin käyntiin. aika kova savupilvi tärähti putkesta pihalle. savutti jonkin verran sinertävää savua vaikka hieman kerkesi jo lämpenemäänkin. ei tosin kerennyt lämpenemään normaaliin käyntilämpötilaan.
tahvetti- Viestien lukumäärä : 6
Vs: 1594 hydrashift
Nehän kuutostaavetit savutta kylmänä jonninverran.Tahtoo olla pa-pumput jo tuonikäisissä aika harvoja varsinkin jos on ajeltu polttoöljyllä. Omaani laitoi just uuden pumpun ja uudet suuttimet.Kyllä hyrrää nätisti.Niin noita uusia pumppuja on tarjolla nettikoneessa 700 eurolla.Suosittelen mikäli ostat tuon pelin.
Kysy onko öljypumppu vaihdettu (tai sisuskalut),se on ollut oikeastaan kuutostaavetin ainut heikkous.Toki sitä ei tarvi uusia kuin kerran,uusi on senverran parempaaa materiaalia,että kestää.
Hydra shiftin pakat voi olla aika kuluneet.mikäli ei ole uusittu.kestävät yleensä 4000-10000 tuntia.Sitä ei kannata pelätä liikaa.Osat maksaa alle 2000 euroa.
Hydra shift laatikkoa voi kokeilla vaihtamalla ykkösestä ylöspäin vaihde kerrallaan,siinä on sellainen 1-2 sekunnin viive, kun vaihtaa. Myös ylhäältä alaspäin kannattaa kokeilla että pudottaa aina seuraavalle pykälälle.
Mulla on tuollainen turbotettu 1594, pois en anna.
Kysy onko öljypumppu vaihdettu (tai sisuskalut),se on ollut oikeastaan kuutostaavetin ainut heikkous.Toki sitä ei tarvi uusia kuin kerran,uusi on senverran parempaaa materiaalia,että kestää.
Hydra shiftin pakat voi olla aika kuluneet.mikäli ei ole uusittu.kestävät yleensä 4000-10000 tuntia.Sitä ei kannata pelätä liikaa.Osat maksaa alle 2000 euroa.
Hydra shift laatikkoa voi kokeilla vaihtamalla ykkösestä ylöspäin vaihde kerrallaan,siinä on sellainen 1-2 sekunnin viive, kun vaihtaa. Myös ylhäältä alaspäin kannattaa kokeilla että pudottaa aina seuraavalle pykälälle.
Mulla on tuollainen turbotettu 1594, pois en anna.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1594 hydrashift
Juu,kyllähän sillä pientä urakkaa tekee,jos se on pidetty kunnossa,itsellä mittari näyttää samoja lukemia,nuo markun mainitsemat paikat kannattaa tutkia,sillähän se vaan on pilassa,kun on niin toivottoman hidas tiellä,nythän sen saa kulkemaan kylläkin sen 45 km/h,jos on valmis siihen vähän sijoittamaan.
Itsellä on 1594 turbo,nopea malli,mukava peli, vanhat kuutostaavetit tahtoo vähän tosiaan savutella,uutenakaan ei olleet aivan anhittomia siitä,itse tein konerempan ja laitoin uuden ruiskutuspumpun,nyt ei naapurit tukehu savuun.
Tuo kovalaatikkoinen 1690 takapotku tahtoo vähän kylmänä sauhuutella,vaikka siinäkin on uusi pumppu,sitä ei ole porattu,kansityöt ja hooniremontti vaan.
Vaikka tuo1690 menee maantiellä 55 km/h,ei se ole läheskään 1594 hs koneen veroinen mukavuudessa, normaali vaihteisto on jäykkä kampura käyttää siihennähen,meluaki vähän liikaa,kyllä hs on siihennähden tätäpäivää.
Kun lisäeristää hytin 94 sarjalaisesta määrätystä kohtaa,muuttuu se niin hiljaiseksi,että on hyvä raatailla kännykkään pitkillä maantietaipaleilla,Markku myös voi tämän todistaa,soitellaan monesti tienpäältä.
Polttoainetalous on noissa koneissa hyvä,silläkin on merkityksensä ainakin minulle.
Moottorin perusosat käy pienemmistä turbotaavetin koneista,runkolaakerit ja öljypumppu on suurinta eroa,ne on omansa.
Tuulettajan siiven laakerointi kannattaa myös tutkia,ettei rysähä syyläriin.
Itsellä on 1594 turbo,nopea malli,mukava peli, vanhat kuutostaavetit tahtoo vähän tosiaan savutella,uutenakaan ei olleet aivan anhittomia siitä,itse tein konerempan ja laitoin uuden ruiskutuspumpun,nyt ei naapurit tukehu savuun.
Tuo kovalaatikkoinen 1690 takapotku tahtoo vähän kylmänä sauhuutella,vaikka siinäkin on uusi pumppu,sitä ei ole porattu,kansityöt ja hooniremontti vaan.
Vaikka tuo1690 menee maantiellä 55 km/h,ei se ole läheskään 1594 hs koneen veroinen mukavuudessa, normaali vaihteisto on jäykkä kampura käyttää siihennähen,meluaki vähän liikaa,kyllä hs on siihennähden tätäpäivää.
Kun lisäeristää hytin 94 sarjalaisesta määrätystä kohtaa,muuttuu se niin hiljaiseksi,että on hyvä raatailla kännykkään pitkillä maantietaipaleilla,Markku myös voi tämän todistaa,soitellaan monesti tienpäältä.
Polttoainetalous on noissa koneissa hyvä,silläkin on merkityksensä ainakin minulle.
Moottorin perusosat käy pienemmistä turbotaavetin koneista,runkolaakerit ja öljypumppu on suurinta eroa,ne on omansa.
Tuulettajan siiven laakerointi kannattaa myös tutkia,ettei rysähä syyläriin.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1594 hydrashift
Noniin nyt sai vähän lisää informaatiota tästä koneesta kun on ollut jollain urakoitsijalla lainassa jonkun heittävän auran edessä. tavoitin vanhan omistajan ja kertoi että 3 vuotta sitten on korjattu vaihteisto ja koneremontti tehty keskon toimesta. nyt meinasin lähteä huomenissa hieromaan kauppoja koneesta jos myyjä suostuu hieman tulemaan hinnassa vastaan On muuten turbotettukki vielä Velimhan mistä kohtaa hytti kannattaa eristää?
tahvetti- Viestien lukumäärä : 6
Vs: 1594 hydrashift
Juu,siitä suodatinkopasta orbitrolin taakse asti jonnninmatkaa hytin alle,se orbin kotelo täyteen eristettä niin alkaa olla kun eri kone,vaikka alumiinilevy siitä palkista alaspäin.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1594 hydrashift
Kyllähän se myyjä hieman tuli vastaa. 13500 lupas koneen myydä vai kannattaisiko 90-90 fiuhau vaihtaa tämmöiseen caseen? taitaa vielä merkkiliikkeistä saada osia näihin 1594:iin?
tahvetti- Viestien lukumäärä : 6
Vs: 1594 hydrashift
Ittellä ei ole kokemusta, mutta joku muu on sanonut, että Hydra Sifti ei ole parhaimmillaan kuormaushommissa.
Ainakin siihe tarvisi laittaa laatikkoon paine hydraulipumpulta, jotta tavallisessa kuormaushommassa ei tarvi liikuttaa muuta kuin aluekeppiä. Nopeutetulla laatikolla hitain pakki nopeutuu sen verran että kuormaushomma sujuu hyvin.
Konetta näkemättä ei pitäisi arvioda hintapyyntiä, mutta Nettikonessakin kaupataan kuutosia aika paljon pienemmillä pyynneillä.
Ainakin siihe tarvisi laittaa laatikkoon paine hydraulipumpulta, jotta tavallisessa kuormaushommassa ei tarvi liikuttaa muuta kuin aluekeppiä. Nopeutetulla laatikolla hitain pakki nopeutuu sen verran että kuormaushomma sujuu hyvin.
Konetta näkemättä ei pitäisi arvioda hintapyyntiä, mutta Nettikonessakin kaupataan kuutosia aika paljon pienemmillä pyynneillä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1594 hydrashift
tahvetti kirjoitti:Kyllähän se myyjä hieman tuli vastaa. 13500 lupas koneen myydä vai kannattaisiko 90-90 fiuhau vaihtaa tämmöiseen caseen? taitaa vielä merkkiliikkeistä saada osia näihin 1594:iin?
Ei missään nimessä tuohon hintaan ainakaan. Ostin kuvas näkyvän 1750h ajetun -86 1594 alvillisena A-kaupan kautta 10900€ joten ei se etukuormainkaan mikään taikasana ole, väljä ritsa sekin voi olla jo. Pää kylmänä vain!
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1594 hydrashift
Yleisimpiä kulutusosia vielä saa,mutta ei erikoisempia enää,englannista joutuu hommaamaan maskeja,peltiosia,yms. ,ja fiukun miehenä tiedät CNH hinnoittelun sitten myös,kylläpä tahtoo tulla touhuttua osat monia eri reittejä,monesti myös kavereiden avulla,täällä on hyvä tiimi,homma pelaa,niin uusien kuin käytettyjenki osien ja tietokaa ei ole pantattu,sitä jaetaan tarvitseville.
Hs ei ole parhaimmillaan ek koneena,mutta 15/55 välityksillä se on jo aika hyvä,lumitöissä kakkonen riittää hyvin,ja jos tarvii mennä pitkästi taaksepäin,pukkaa pari lisää,niin mennän jo tosi lujaa.
Hs vipu kannattaa siirtää siihen konsoolin etuosaan,niin vaihtaminen on vaivatonta peruutuksenki aikana.
Aluevaihde on tosi kevyt käyttää,mutta vaatii pysähdyksen kytkennän ajaksi.
Vaikea sanoa,kannattaako vaihtaa sellainen fiat 1594 caseen,toiset sen vaihtais,mutta toiset ei millään,riippuu tarpeestaki tietenki,sen vaan tiedän että Marjakangas huolehtii hyvin fiat traktoreiden varaosista,toki taavetin uusi nousuki on myös yhdeltä osaltaan pitkälle tämän saman talon hommista kiinni,ne panostaa myös vanhoihin traktoreihin.
Tämän foorumin kautta tulee lähes viikottain yhteydenottoja uusilta taavettimiehiltä,ja se on positivistä havaita,homma on kovassa nousussa,ja siitä kiitos näiden sivujen ylläpitäjille,ja tuota kunnostus ja korjaushommaa kysytään yhä enemmän,se on hyvä vaan.
Hs ei ole parhaimmillaan ek koneena,mutta 15/55 välityksillä se on jo aika hyvä,lumitöissä kakkonen riittää hyvin,ja jos tarvii mennä pitkästi taaksepäin,pukkaa pari lisää,niin mennän jo tosi lujaa.
Hs vipu kannattaa siirtää siihen konsoolin etuosaan,niin vaihtaminen on vaivatonta peruutuksenki aikana.
Aluevaihde on tosi kevyt käyttää,mutta vaatii pysähdyksen kytkennän ajaksi.
Vaikea sanoa,kannattaako vaihtaa sellainen fiat 1594 caseen,toiset sen vaihtais,mutta toiset ei millään,riippuu tarpeestaki tietenki,sen vaan tiedän että Marjakangas huolehtii hyvin fiat traktoreiden varaosista,toki taavetin uusi nousuki on myös yhdeltä osaltaan pitkälle tämän saman talon hommista kiinni,ne panostaa myös vanhoihin traktoreihin.
Tämän foorumin kautta tulee lähes viikottain yhteydenottoja uusilta taavettimiehiltä,ja se on positivistä havaita,homma on kovassa nousussa,ja siitä kiitos näiden sivujen ylläpitäjille,ja tuota kunnostus ja korjaushommaa kysytään yhä enemmän,se on hyvä vaan.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1594 hydrashift
Varaosien suhteen en olisi huolissani kuten V-M sanoikin. Hs on tänäkin päivänä moderni loota ja parempi kuin monet antaa ymmärtää. 1984 Caseksi tuo mainitsemasi on kyllä ihan täydessä hinnassa.Toki jos on turbotettu ja kaikki kunnossa,1604 kuormaaja nokalla.Ei se moneen muuhun merkkiin verrattuna ylihintainenkaan ole.Kevät ja myyjän markkinat lähestyy.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1594 hydrashift
juu kyllähän tuo myyjä lupas korjata kaikki öljyvuodot tosta taavetista jos kauppoihin päästää. iso holsetti näytti olevan turbona tuntu kulkevanki aika rivakasti ja moottori tuntuu olevan täydessä tikissään kun kaasua anto. ja kevyesti jakso työntää semmosen ison multakauhan täytee hiekkaa 1700 pitäs maksaa väliä jos fiiatin antais vaihos
tahvetti- Viestien lukumäärä : 6
Vs: 1594 hydrashift
No sehän ei ole paljoa jos kampe on kunnossa. Omasta 1594:sta en luopuis millään.On senverran kiva peli.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1594 hydrashift
mitenkähän arvokas homma tuon casen jarrut on laittaa uusiksi?
tahvetti- Viestien lukumäärä : 6
Vs: 1594 hydrashift
En ole kuullut,että näistä jarruja ois ikinä mennyt. Muistaakseni 6 jarrulevyä/puoli+välilevyt. Jarrulevyt 80 euroa ja välilevyt 10 kipale. En usko ,että ovat loppu.Säätämällä ne saa kuntoon.Tai sitten purkaamolta 1410/12-1690-1594-1694 ronkat ja niistä sitten varaosat.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1594 hydrashift
joo kyl ne varmaanki säätämällä saapi kuntoo. ainaki huoltomies sanoi. tossa on vielä kuvia koneesta http://www.agrimarket.fi/sivusto/dyn_vaihtokoneporssiKuvat.cfm?vkId=7783738&fKuva=PB194243.JPG&fH=1536&fW=2048
tahvetti- Viestien lukumäärä : 6
Vs: 1594 hydrashift
Joo säätö on helppo tehdä.Enkä usko että levypuolella ois vikaa.Ennemmin käyttösylinterit ,niiden tiivisteet ja käsijarruvaijerit voi aiheuttaa ongelmia.näissähän ei saa käyttää normaalia jarrunestettä-Sitä ei monikaan tiedä.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1594 hydrashift
ei se välttämättä tartte olla lhm-nestettä (vihreää), vaan mineraalipohjanen atf-öljy käy yhtä hyvin, ei tee kumeille mitään ja on halpaa. Kuuluu kyllä olla sitä lhm-öljyä, eli citikan hydraulinestettä...
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Similar topics
» 1594 ja hydrashift sohlaa
» Vakion 1594:sen, ja nopeutetun 1594:sen nopeustaulukot (HS)
» DB 1212 Hydrashift moottori rupes kolkottaan kesken kaiken!!!???
» Hydrashift aluevaihteiston kasaus
» 1594 etuakseli
» Vakion 1594:sen, ja nopeutetun 1594:sen nopeustaulukot (HS)
» DB 1212 Hydrashift moottori rupes kolkottaan kesken kaiken!!!???
» Hydrashift aluevaihteiston kasaus
» 1594 etuakseli
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa