DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
+9
erkki
Riku
melkein taavetti
nedlog
Tessu
1690 metsä
jusape
OlleK
sopanja
13 posters
Sivu 1 / 6
DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
Ostin Taavetin. Myyjä puhui että se on 880 mutta runkonumeron perusteella tuo on 950? Runkonumero W950/67424. Tai ainakin tuo numero löytyi moottorin etuosan tienoilta oikealta puolelta rungon päältä. Mikä tuo on vuosimalliltaan? En löytänyt vastaavuutta Brittien kerhosivuilta.
Viimeinen muokkaaja, sopanja pvm Ke Helmi 07 2018, 17:18, muokattu 2 kertaa
sopanja- Viestien lukumäärä : 261
Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
Runkonumeroltaan W950/65372 valmistui tehtaalta tammikuussa 1960 ja tammikuussa 1961 valmistui traktori runkonumerolla 74104. Voidaan siis olettaa että traktorisi W950/67424 on valmistunut alkuvuodesta 1960. Traktorissa on tietojeni mukaa Implematic hydrauliikkajärjestelmä. Näyttää siltä että traktori on tosiaan malliltaan 950 Implematic.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
Kiitos nopeasta vastauksesta. Täytyy käydä katsastuskonttorilla selvittämässä rekisteröintiä.
sopanja- Viestien lukumäärä : 261
Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
Muutin vähän otsikkoa kun tulee muitakin kysymyksi. Soittelin tänään kansallisarkistoon, katsotaan löytyykö sieltä tietoa tuosta vehkeestä. Helpottaisi rekisteröintiä kun ei tarvitsisi viedä konetta konttorille. Olisi hienoa jos selviäisi alkuperäinen rekisterinumero ja jos se sattuisi olemaan vielä vapaana.
Näkyy olevan kahta eri keltaista värisävyä Taavettiin. Kumpi on oikea tähän vanteisiin ja maskiin; vaaleampi vai tummempi? Koodi? Mikä on hyvä konsti vanteiden maalaamiseen jos ei ota kumeja pois vanteilta?
Näkyy olevan kahta eri keltaista värisävyä Taavettiin. Kumpi on oikea tähän vanteisiin ja maskiin; vaaleampi vai tummempi? Koodi? Mikä on hyvä konsti vanteiden maalaamiseen jos ei ota kumeja pois vanteilta?
sopanja- Viestien lukumäärä : 261
Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
Seuraavassa linkki tehtaan värikoodeihin. https://dbtc.co.uk/?page_id=1640 Keltaisia sävyjä on kaksi, vaaleampi on nimeltään "Primrose Yellow" ja sitä käytetään pyörien keskiöihin. Toinen, tummempi, keltainen sävy kuuluu teollisuusmallien konepeittoon ja runkoon. Sävyn nimi on "DB Highway Yelliw".
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
Tuosta rekisteröinnistä.... Mikäli konetta ei edellisellä rekisterinumerolla löydy Trafin ATK-järjestelmästä ( eli on poistettu rekisteristä ennen vuotta n. -96-97 ) se on vietävä periaatteessa konttorille näytille.
Että pystyvät toteamaan, joo traktorilta se näyttää, ja katsovat runkonumeron. Tekniseen kuntoon ei mitenkään puututa, eli esim ajokunnotonta konetta ei tarvitse vaihtolavalta tai trailerilta edes pois ottaa.
Omistus ja luovarikirjojen osalta on oltava katkeamaton selvyys edelliseen rekisteriin merkityltä omistajalta asti, jos paperit on, tai paperittomassa vähintään 10v ajalta historian selvitys.
Ittellä pari konetta, joista toisesta puuttu yks luovari, mut sain sen hommattua koneen oston jälkeen, toinen, johon ei papereita ole tai kuolinpesästä löytynyt, kilvistä poistettu n. -75, mut historiaselvitys on vuodesta -61 eteenpäin.....
Että pystyvät toteamaan, joo traktorilta se näyttää, ja katsovat runkonumeron. Tekniseen kuntoon ei mitenkään puututa, eli esim ajokunnotonta konetta ei tarvitse vaihtolavalta tai trailerilta edes pois ottaa.
Omistus ja luovarikirjojen osalta on oltava katkeamaton selvyys edelliseen rekisteriin merkityltä omistajalta asti, jos paperit on, tai paperittomassa vähintään 10v ajalta historian selvitys.
Ittellä pari konetta, joista toisesta puuttu yks luovari, mut sain sen hommattua koneen oston jälkeen, toinen, johon ei papereita ole tai kuolinpesästä löytynyt, kilvistä poistettu n. -75, mut historiaselvitys on vuodesta -61 eteenpäin.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
Runkonumerolla ei Trafilta löytynyt mitään. Ymmärsin että jos runkonumerolla löytyy kantakortti niin sen avulla saa rekisteriin ilman koneen viemistä konttorille tuon yli 10v omistusselvityksen avulla, saas nähdä. Ei tuo konttori kovin kaukana ole että sinänsä ei ole suuri vaiva. Eniten tuon historian tonkimisessa kiinnostaa tuo vanha rekisterinumero ja jos sen saisi tuohon takaisin.
sopanja- Viestien lukumäärä : 261
Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
Mulla oli toi 1690 välillä yli 10 vuotta pois rekisteristä kun tieajoo oli niin vähä. Kun sen sitten rekisteröin alko insinörtit tekemään sille tyyppikatsastusta. Siin oli parhaimmillaan kolme nööriä tietokoneen vieres ähräämässä ja väärin meni tiedot silti, mut kilven sain. Onkohan tää yleinen käytäntö vai paikalisten pipipäiden keksintö.
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
Tuleekos sitten inssi kattomaan kotiin jos ei ole mitään mahdollisuutta viedä tarktoria konttorille,monilla paikkakunnilla pitkät vaikeakulkuiset matkat tai millä sen sinne vie...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
Peeriaatteessa mahdollista. Joskus kyselin josko pyöräkuormaajan kilpiin laittaisi, niin sanoivat että tulevat kyllä kotiin katsastamaan, veloitetaan kilsat, ajoajasta tuntiveloitus + katsastus. Homma kaatui työkoneiden vakuutusmaksuun..... n.450ekua vuosi....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
On hauska homma tuo vakuuttaminen,kun jopa peltoautolle pitäisi vakuutus ottaa... kuuleman mukaan siksi että jos on jotain omia henkiym vakuutuksia niin eipä korvaa jos omilla mailal kippaat ja itsesi satutat.
Semmosia tapauksia olen kuullu että onj poika kaatanu mönkijän ja sitten on sairaalassa alkanu lääkärit kysellä vakuutuksia että kuka maksaa ja mitä...
Ei sitten omat tapaturmavakuutukset korvaakkaan jos tapaturma käykin ajolaitteella,semmoista se on.
Juu ja kyllä ne osaa vakuutuksista hintaa pyytää,ei siis ihme jos ihmiset sinne kaikki yrittävät laitta ja jälleen hinnat vaan nousee!
Semmosia tapauksia olen kuullu että onj poika kaatanu mönkijän ja sitten on sairaalassa alkanu lääkärit kysellä vakuutuksia että kuka maksaa ja mitä...
Ei sitten omat tapaturmavakuutukset korvaakkaan jos tapaturma käykin ajolaitteella,semmoista se on.
Juu ja kyllä ne osaa vakuutuksista hintaa pyytää,ei siis ihme jos ihmiset sinne kaikki yrittävät laitta ja jälleen hinnat vaan nousee!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
Mullakin oli ajatuksena lähinnä tuossa rekisteröinnissä se, että jos 1- max 2krt vuodessa pitäisi ajaa vaikka pikitietä 1-5km, niin olisi helpottanut siirtelyä.
Nyt kun ei ole mitään vakuutuksia, niin josko jotain vahinkoa sattuu, siis ihan mitä vaan, ei mikään korvaa mitään .....
Jos vakuutus olis ollut jotain traktoriluokkaa, eli + - 50 ekua vuodessa, toi Allis olisi jo rekisterissä .......
Pyöräkuormaajaan kun ei vaadittaisi kuin aikakautensa varusteet, eli 1 punainen valo taakse , heijastimet, ajovalot eteen ja jarrut toimii. Vilkkuja ei edes vaadittaisi vm -60 koneessa ( eikä hyttiä )
Nyt kun ei ole mitään vakuutuksia, niin josko jotain vahinkoa sattuu, siis ihan mitä vaan, ei mikään korvaa mitään .....
Jos vakuutus olis ollut jotain traktoriluokkaa, eli + - 50 ekua vuodessa, toi Allis olisi jo rekisterissä .......
Pyöräkuormaajaan kun ei vaadittaisi kuin aikakautensa varusteet, eli 1 punainen valo taakse , heijastimet, ajovalot eteen ja jarrut toimii. Vilkkuja ei edes vaadittaisi vm -60 koneessa ( eikä hyttiä )
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
Nythän kätevää kun traktoritkin saa liikennekäytöön ja pois näppärästi netissä. Tuossa työkoneen tapauksessa ottaisi liikennekäyttöön jos tulee ajoa tiellä. Siinä saisi tuntuvan säästön.
Mulla on mietinnässä pappatunturin museorekisteröinti. Vakuutuksissa ei tule juuri säästöä jos ottaa vakuutuksiin kesällä kuukaudeksi normaalin mopon tai sitten museorekisteröi ja maksaa sen nelisenkymppiä liikennevakuutusta.
Mulla on mietinnässä pappatunturin museorekisteröinti. Vakuutuksissa ei tule juuri säästöä jos ottaa vakuutuksiin kesällä kuukaudeksi normaalin mopon tai sitten museorekisteröi ja maksaa sen nelisenkymppiä liikennevakuutusta.
sopanja- Viestien lukumäärä : 261
Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
Se on toi trktorin ja työkoneen raja jossainmäärin hämärä kun Vammas Magnum kelpaa traktorin vakuutukseen, eikä sillä ole traktorin kans muuta yhteistä kun että molemmis on neljä pyörää. Valtionyhtiö on aikanaan hoitanu asian asiakkan eduks. Vakuutusyhtiö kerran omatoimisesti laitto sille työkonevakuutuksen, mtta kun soitin palattiin taas vanhaan käytäntöön.
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
Traktoreiden liikennekäytöstä poisto onnistuu joissain firmoissa ilman kuluja, toisissa veloittavat siittä jonkin minimimaksun, ja jotkut firmat ei hyvitä seisonta-aikaa mitenkään. N.50€ vuosikululla tuolla suurtakaan merkitystä ei ole rahallisesti.
Traktorialustauset kuokat on monasti rekisteröity juurikin traktoriksi, koska peruskone jonka päälle on rakennettu, on periaatteessa puhtaasti traktori.
Työkoneen liikennepoisto ei onnistu ilman kilven palautusta ja rekisteristä poistoa, ei missään yhtiössä, tulee edukkaammaksi hakea tarrakilpi vakuutuksella ( n.28e kilpi + vakuutus 1-3pv ), jos pakko on.....
Traktorialustauset kuokat on monasti rekisteröity juurikin traktoriksi, koska peruskone jonka päälle on rakennettu, on periaatteessa puhtaasti traktori.
Työkoneen liikennepoisto ei onnistu ilman kilven palautusta ja rekisteristä poistoa, ei missään yhtiössä, tulee edukkaammaksi hakea tarrakilpi vakuutuksella ( n.28e kilpi + vakuutus 1-3pv ), jos pakko on.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
Traktorialustaist kuokat tietysti rekiteröity traktoreks mut magnum on komponenttikone siis alustakin vammaksen tekemä siis periaattees työkone niiku kaikki kuokat tänäpäivänä. Magnumis on runkoohjaus ja kääntyvät etupyörät ja kubotan moottori vauhtipyörä eteenpäin pumput jatkona
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
Tehdas on aikoinaan saattanut moisen saattanut tyypittää traktoriksi, esim ilman peräkuokkaa, ja yhdellä tyypityksellä kaikki saman alustan omaavat saanut kilpiin, ilman joka koneen konttorilla näyttämistä....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
Jotakuinki noinhan se on tehty. Empä tieda paljonko magnumeita valmistu loppuvuodesta 89 alko ja 90 luvun lamaan loppu. Sen tidän varmasti että toi mun on 7. kpl mitä tekivät.
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
sitten pitää ottaa sekin huomioon jos seisottaa jotain laitetta pitkiä aikoja eikä ole aikomustakaan sitä ottaa liikenteeseen ehkä itse koskaan,kuitenkin että kilvet on kiinni niin sekin maksaa jossain yhtiössä kun on liikennekäytöstä poistossa.
itse laitoin yhden auton seisomaan ja katselin/kyselin yhtiön missä se ei maksa mitään,auton kohtalosta kun en vielä tiedä kun ei viitsisi romuttaakkaan...
itse laitoin yhden auton seisomaan ja katselin/kyselin yhtiön missä se ei maksa mitään,auton kohtalosta kun en vielä tiedä kun ei viitsisi romuttaakkaan...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
Rekisteröin juuri yhden traktorin.
Rekisteröinti(katsastus) onnistuu vain konttorilla jolla on raskaamman kaluston katsastusoikeudet.
Jos konttorille mennessään on mukana kattavasti dukumentteja, eikä katsuria kiinnosta lähteä katsomaan konetta paikan päälle, niin homman voi saada hoidettua pelkillä papereilla.
Trafi ja kansallisarkisto ilmoittivat ettei kyseisellä runkonumerolla löydy mitään traktoria.
Mulla oli mukana:
kansallisarkistosta tullut todistus, ettei koneen tietoja löydy
kauppakirja
myyjän (ja todistajien) allekirjoittama omistajaoikeusselvitys
printti, josta selviää mihin vuoteen koneen valmistusvuosi osuu
printti teknisistä tiedoista mittoineen, painoineen ja rengaskokoineen (leveyttä ei muuten löytynyt mistään)
valmiiksi täytetty Trafin kaavake "paperittoman ajoneuvon rekisteröintikatsastus ja rekisteröinti"
kuvia traktorista edellisen omistajan ajalta
kuvia omalta omistusajalta ja runkonumerosta
Tekniset tiedot on oltava, koska katsastusmies joutuu "perustamaan" traktorin järjestelmään, jotta toimiston puoli voi alkaa sitä siellä käsitellä. Myös valmistusvuodesta on hyvä olla mustaa valkoisella, koska joku vuosi pitää traktorille merkitä.
Suosittelen menemään konttorille vähemmän kiireiseen aikaan ja varaamaan omaakin aikaa homman hoitamiseen.
Rekisteröinti(katsastus) onnistuu vain konttorilla jolla on raskaamman kaluston katsastusoikeudet.
Jos konttorille mennessään on mukana kattavasti dukumentteja, eikä katsuria kiinnosta lähteä katsomaan konetta paikan päälle, niin homman voi saada hoidettua pelkillä papereilla.
Trafi ja kansallisarkisto ilmoittivat ettei kyseisellä runkonumerolla löydy mitään traktoria.
Mulla oli mukana:
kansallisarkistosta tullut todistus, ettei koneen tietoja löydy
kauppakirja
myyjän (ja todistajien) allekirjoittama omistajaoikeusselvitys
printti, josta selviää mihin vuoteen koneen valmistusvuosi osuu
printti teknisistä tiedoista mittoineen, painoineen ja rengaskokoineen (leveyttä ei muuten löytynyt mistään)
valmiiksi täytetty Trafin kaavake "paperittoman ajoneuvon rekisteröintikatsastus ja rekisteröinti"
kuvia traktorista edellisen omistajan ajalta
kuvia omalta omistusajalta ja runkonumerosta
Tekniset tiedot on oltava, koska katsastusmies joutuu "perustamaan" traktorin järjestelmään, jotta toimiston puoli voi alkaa sitä siellä käsitellä. Myös valmistusvuodesta on hyvä olla mustaa valkoisella, koska joku vuosi pitää traktorille merkitä.
Suosittelen menemään konttorille vähemmän kiireiseen aikaan ja varaamaan omaakin aikaa homman hoitamiseen.
nedlog- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde
Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
Rekisteröin nimiini kesällä 2017 työkoneeksi rekisteröidyn yhdistelmäkaivurin. Vakuutuksen vuosimaksu Tapiolassa hirvitti, kysyin katsastuskonttorilta voiko koneen rekisteröidä traktoriksi kun kaivuri osa on tappi kiinnitteinen, katsuri kertoi että koneessa pitää olla vetokoukku ja nostolaitteet että saa traktoriksi, laitoin koneen liikenteestä poistoon ilman kilven palautusta. Nyt en muista meneeko koneesta jokin vakuutuksen perusmaksu vuodessa
melkein taavetti- David Brown : case 580G
Viestien lukumäärä : 2
Paikkakunta : Satakunta
Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
melkein taavetti kirjoitti:...pitää olla vetokoukku ja nostolaitteet että saa traktoriksi...
Aika moni traktori ei tuolla perusteella sitten täytä kriteerejä Onkohan traktori-mönkijät erikoisasemassa?
nedlog- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde
Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
Olikohan niin että traktorimönkijät on ihan oma luokituksensa. Voin kyllä muistaa ihan väärinkin, kun ei kyseiset härvelt juur kiinnosta
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
Tänään tuli kirje kansallisarkistosta että heiltä ei löydy tietoa vuosimallin -60 Taavetista runkonumerolla W950/67424. Onkohan vielä tuon ja Trafin misäksi joku taho, josta voisi löyty alkuperäinen rekisterinumero? Oliko joku suora linkki nettisivuille, joista käy ilmi vuosimalli runkonumeron perusteella? Saisi printin konttoria varten. Tai sitten pitää vain raahata vehje konttorille että saa kilpiin.
sopanja- Viestien lukumäärä : 261
Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä
En usko, että tietoja muualta löytyy.
Tuolla info-osiossa on lista, mutta W puuttuu... onkohan sillä merkitystä tässä... eikö W tarkoita vain yksöiskytkintä? Toisaalta se on runkonumeron osa.
https://www.taavetti-talli.net/t1330-db-mallien-valmistenumeroja
Taisin oman valmistusvuoteni saada tuolta britti-sivulta, mutta nyt en pääse sinne nyt. Pitäisköhän olla kirjaantunut?
https://dbtc.co.uk/?page_id=1502
Mun ysiviiskymppisen runkonumero on vain noin 100 pykälää pienempi, kuin sulla ja haarukoin sen silloin vuoteen -60.
Tuolla info-osiossa on lista, mutta W puuttuu... onkohan sillä merkitystä tässä... eikö W tarkoita vain yksöiskytkintä? Toisaalta se on runkonumeron osa.
https://www.taavetti-talli.net/t1330-db-mallien-valmistenumeroja
Taisin oman valmistusvuoteni saada tuolta britti-sivulta, mutta nyt en pääse sinne nyt. Pitäisköhän olla kirjaantunut?
https://dbtc.co.uk/?page_id=1502
Mun ysiviiskymppisen runkonumero on vain noin 100 pykälää pienempi, kuin sulla ja haarukoin sen silloin vuoteen -60.
nedlog- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde
Similar topics
» DB 950 vuosimalli?
» 880 kysymyksiä
» Kysymyksiä tietäjille
» DB 995.Kysymyksiä koneremonttiin.
» DB 1390
» 880 kysymyksiä
» Kysymyksiä tietäjille
» DB 995.Kysymyksiä koneremonttiin.
» DB 1390
Sivu 1 / 6
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa