David Brown 990 tuulettimen (laturin) hihnan vaihto
4 posters
Sivu 1 / 1
David Brown 990 tuulettimen (laturin) hihnan vaihto
Moi
en ole juurikaan tämän mallin kanssa pelannut ja nyt huomasin että laturin7tuulettimen hihnan säätö on ihan tapisa ja hihna lerppuu eli ei lataa. onko tuo hihnan vaihto iso operaatio eli kannattaako alkaa ite yrittään vai kuskata huoltoon suosiolla. meinaan pitääkö avta koko etupää että pääsee vaihtamaan?
en ole juurikaan tämän mallin kanssa pelannut ja nyt huomasin että laturin7tuulettimen hihnan säätö on ihan tapisa ja hihna lerppuu eli ei lataa. onko tuo hihnan vaihto iso operaatio eli kannattaako alkaa ite yrittään vai kuskata huoltoon suosiolla. meinaan pitääkö avta koko etupää että pääsee vaihtamaan?
Vekku11- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 6
Vs: David Brown 990 tuulettimen (laturin) hihnan vaihto
tai jos on joku linkki näissä keskusteluisa jo olevaan ohjeentynkään niin otan ilolla vastaan.
Vekku11- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 6
Vs: David Brown 990 tuulettimen (laturin) hihnan vaihto
Kyllä se ihan normi homma on. Ei tarvii koko keulaa purkaa, ei oikeastaan mitään jos vähänkään kätilön vikaa on, laturin kiinnitysruuvit löysälle ja ylätuki, ehkä molemmista päistä. Sitten remmin pujottelua tuulettimen ohi ja uuden pujotteleminen paikalleen ja kiristys. Se uuden remmin pituus tietysti pitää olla oikea että saa paikalleen eikä jää löysälle. Hommaa auttaa huomattavasti jos ottaa konepeiton pois. Laturin löysäämiseen tarvitsee kaksi 13mm tai mieluummin 1/2" avainta ja joku vänkäri kiristämään laturia, ei mitään erikoistyökaluja.
Et kerro millainen 990 on, niin konepeiton irrottamiseen ei voi antaa ohjetta. Siinä ei pitäisi olla mitään varsinaisia esteitä remmin vaihdolle, ei esimerkiksi nokkapumppua niinkuin joissain isommissa malleissa. Kädethän siinä kyllä varmasti sotkeutuu.
Et kerro millainen 990 on, niin konepeiton irrottamiseen ei voi antaa ohjetta. Siinä ei pitäisi olla mitään varsinaisia esteitä remmin vaihdolle, ei esimerkiksi nokkapumppua niinkuin joissain isommissa malleissa. Kädethän siinä kyllä varmasti sotkeutuu.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: David Brown 990 tuulettimen (laturin) hihnan vaihto
david brown 990 selectamatic klippanin hytillä, vuosimalli 72. en saa linkkiä laitettua kuvaan kun oon uus täällä.
yritän sorvailla. jos tosiaan saa hihnan pujoteltua ilman nokkapellin avaamista niin hyvä. koitan alkuviikolla.kiitos neuvosta;)
yritän sorvailla. jos tosiaan saa hihnan pujoteltua ilman nokkapellin avaamista niin hyvä. koitan alkuviikolla.kiitos neuvosta;)
Vekku11- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 6
Vs: David Brown 990 tuulettimen (laturin) hihnan vaihto
ookei
Siitä Klippanin kopista en tiedä mahtuuko pelti luiskahtaan sen etureunan alta kallistamatta koppia, mutta muuten on "helppo" operaatio sanoo muistaakseni ohjekirja. On se vähän hankalan mallinen, että mielellään kaksi henkeä nostelemassa. Irrotus ei kuitenkaan ole kovin paha rasti. Maski pois, niin edestä alanurkista löytyy siipimutterit, jotka pois ja prikat ja kumityynyt. Tankin etureunan paikkeilla on kummallakin puolella peltiset jousikoukut, jotka päästetään irti ja samoilla paikkoilla vasemmalla puolella (muistaakseni) pellin reunan takana on ajovalojen johtoliitin joka myös auki. Piippu ja ilmanputsarin tötterö pois ja siitä se koko pelti oikeataan pitäisi alkaa nousemaan pois. Ja ehkä kannattaa ottaa akusta maajohto irti tai avata päävirtakytkin, jos sellainen laitettu.
Siitä Klippanin kopista en tiedä mahtuuko pelti luiskahtaan sen etureunan alta kallistamatta koppia, mutta muuten on "helppo" operaatio sanoo muistaakseni ohjekirja. On se vähän hankalan mallinen, että mielellään kaksi henkeä nostelemassa. Irrotus ei kuitenkaan ole kovin paha rasti. Maski pois, niin edestä alanurkista löytyy siipimutterit, jotka pois ja prikat ja kumityynyt. Tankin etureunan paikkeilla on kummallakin puolella peltiset jousikoukut, jotka päästetään irti ja samoilla paikkoilla vasemmalla puolella (muistaakseni) pellin reunan takana on ajovalojen johtoliitin joka myös auki. Piippu ja ilmanputsarin tötterö pois ja siitä se koko pelti oikeataan pitäisi alkaa nousemaan pois. Ja ehkä kannattaa ottaa akusta maajohto irti tai avata päävirtakytkin, jos sellainen laitettu.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: David Brown 990 tuulettimen (laturin) hihnan vaihto
Kyllä ainakin 995 Klippanissa sai konepellin pois ilman kopin nostoa. Tuulettajanhihnan sai muistaakseni vaihdettua ihan helposti konepelti paikoilaankin
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: David Brown 990 tuulettimen (laturin) hihnan vaihto
Juu, kyllä hihnan saa vaihdettua kun laturia löysää sen verran, että se kääntyy käsivoimin lohkoa vasten. Sopiva kireys on kun hihnaa voi pitkän jännevälin keskeltä sormivoimalla painaa suunnilleen hihnan paksuuden verran notkolle. Uusi hihna saattaa hakea tilaansa vähän aikaa, joten sen kiristäminen on paikallaan muutaman käyttötunnin jälkeen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: David Brown 990 tuulettimen (laturin) hihnan vaihto
kiitos vinkeistä. jotenkin sen sinne sitte sai ujuteltua:)
Vekku11- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 6
Similar topics
» David brown 25D kampiakselin takastefan vaihto ?
» David Brown 990 moottoriöljyjen ja polttoainesuodinten vaihto-ohjeita
» David Brown 990 vaihteisto- & hydrauliikkaöljyjen vaihto-ohjeita
» David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
» David Brown 990 Selectamatic kytkimen vaihto yläkautta
» David Brown 990 moottoriöljyjen ja polttoainesuodinten vaihto-ohjeita
» David Brown 990 vaihteisto- & hydrauliikkaöljyjen vaihto-ohjeita
» David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
» David Brown 990 Selectamatic kytkimen vaihto yläkautta
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa