1594 kylmäkäynnistys
3 posters
Sivu 1 / 1
1594 kylmäkäynnistys
Hommasin talvella Ruotsista 3100 tuntia ajetun 1594.
Aika siisiti pelleiltään ja alla alkuperäiset kleberit.
Ennen isoa huoltoa en paljoa sillä ajellut koska vuosi öljyä takasillan päältä ja moottorikin oli aikalailla naftan kostuttama.
Koitin selvittää oliko moottorin öljypumppu saanut uudet rattaat mutta viimeisin omistaja ei sitä tiennyt.(vanhempi äijä ,ajellut muutaman vuoden puita)
Käytin koneen auki vain todetakseni että öljypumppu oli uusittu ja täysi moottoriremontti tehty alkuperäisosilla.
0.010" alikoon laakerit myllyssä ja sylintereissäkin näkyi vielä hoonaus.Joten kovin paljoa ei remontin jälkeen tunteja ajettu.
Tein tosiaan vähän perusteellisemman huollon ,uusin stefoja ja o-renkaita että sain öljyvuodot pois.
uutta osaa mm turbo,suodattimet,suutinkärjet,pumpun tiivisteet/jäykempi jousi ja kaikki nesteet jne.
Kun sitten käynnistelin konetta niin huonosti lähti kylmänä,ähinää ,puhinaa ja hirveesti savua.
Lämpimänä kävi suht ok.
Kummastelin siirtopumpun (uusi) toimintaa, käsin pumpattaessa oli outo, lasikuppi ei täyttynyt kuten yleensä ja aamulla lasikuppi oli vain puolilaan.
Keskustelin hyvän ystäväni JH:n kanssa asiasta .
Hän kertoi että hänen 1594:ssa oli aikanaan samaa ongelmaa.
Syynä oli polttoaineen ylimenoputken T-kappale siinä thermostart-säiliön jalkeen.
https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr60175ar853280
Kuvassa numero 35.
Reikä "restrictorissa" oli tukossa estäen ylimenopolttoaineen paluun tankkiin ja huohotuksen.
Kun avasin reiän niin kaikki em vaivat poistui.
Reikä oli varmaan tukkeutunut aikojen saatossa ,mitään varsinaista roskaa ei ollut.
Joten ihan vinkkinä kuutostaavettien omistajille ja myös nelimukisille.
Jos siirtopumpulla pumpatessa ei kuulu lorinaa tankissa ja kylmäkäynnistyvyys on huono niin yksi syy voi olla edellämainittu.
Aika siisiti pelleiltään ja alla alkuperäiset kleberit.
Ennen isoa huoltoa en paljoa sillä ajellut koska vuosi öljyä takasillan päältä ja moottorikin oli aikalailla naftan kostuttama.
Koitin selvittää oliko moottorin öljypumppu saanut uudet rattaat mutta viimeisin omistaja ei sitä tiennyt.(vanhempi äijä ,ajellut muutaman vuoden puita)
Käytin koneen auki vain todetakseni että öljypumppu oli uusittu ja täysi moottoriremontti tehty alkuperäisosilla.
0.010" alikoon laakerit myllyssä ja sylintereissäkin näkyi vielä hoonaus.Joten kovin paljoa ei remontin jälkeen tunteja ajettu.
Tein tosiaan vähän perusteellisemman huollon ,uusin stefoja ja o-renkaita että sain öljyvuodot pois.
uutta osaa mm turbo,suodattimet,suutinkärjet,pumpun tiivisteet/jäykempi jousi ja kaikki nesteet jne.
Kun sitten käynnistelin konetta niin huonosti lähti kylmänä,ähinää ,puhinaa ja hirveesti savua.
Lämpimänä kävi suht ok.
Kummastelin siirtopumpun (uusi) toimintaa, käsin pumpattaessa oli outo, lasikuppi ei täyttynyt kuten yleensä ja aamulla lasikuppi oli vain puolilaan.
Keskustelin hyvän ystäväni JH:n kanssa asiasta .
Hän kertoi että hänen 1594:ssa oli aikanaan samaa ongelmaa.
Syynä oli polttoaineen ylimenoputken T-kappale siinä thermostart-säiliön jalkeen.
https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr60175ar853280
Kuvassa numero 35.
Reikä "restrictorissa" oli tukossa estäen ylimenopolttoaineen paluun tankkiin ja huohotuksen.
Kun avasin reiän niin kaikki em vaivat poistui.
Reikä oli varmaan tukkeutunut aikojen saatossa ,mitään varsinaista roskaa ei ollut.
Joten ihan vinkkinä kuutostaavettien omistajille ja myös nelimukisille.
Jos siirtopumpulla pumpatessa ei kuulu lorinaa tankissa ja kylmäkäynnistyvyys on huono niin yksi syy voi olla edellämainittu.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1594 kylmäkäynnistys
Kaikenlaisista sitä löytyy ongelmaa, joka sitten näkyy yllättävässä paikassa iltapäivälehden sanavalintaa käyttääkseni. Hyvä että selvisi.
Hyvän siistin pelin olit saanut aikaseksi, jos sen kuva on FB:ssä.
Onkos tuo HS vai synkro?
Hyvän siistin pelin olit saanut aikaseksi, jos sen kuva on FB:ssä.
Onkos tuo HS vai synkro?
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1657
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 1594 kylmäkäynnistys
mattkau kirjoitti:Kaikenlaisista sitä löytyy ongelmaa, joka sitten näkyy yllättävässä paikassa iltapäivälehden sanavalintaa käyttääkseni. Hyvä että selvisi.
Hyvän siistin pelin olit saanut aikaseksi, jos sen kuva on FB:ssä.
Onkos tuo HS vai synkro?
HS on mun suosikki.Juu FB:ssä kuva
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1594 kylmäkäynnistys
kiitti, itselläni oli hieman käyntiongelmaa taavin kanssa ja polttoaineputkia pitää puhdistella sopivan ajan löydyttyä. Pitääpä tuokin tsekata.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Similar topics
» 90-sarjan kylmäkäynnistys "hanan" asennot?
» 90-sarjan käynnistäminen
» 990 kylmäkäynnistys
» DB990 selectamatik kylmäkäynnistys
» Kylmäkäynnistys 990selecta, hehkun jälkiasennus?
» 90-sarjan käynnistäminen
» 990 kylmäkäynnistys
» DB990 selectamatik kylmäkäynnistys
» Kylmäkäynnistys 990selecta, hehkun jälkiasennus?
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa