880 Implematic livedrive kytkinhaasteita
3 posters
Sivu 1 / 1
880 Implematic livedrive kytkinhaasteita
Nyt olisi hieman livedrive kytkintuntemus tarpeen. 880 imple livedrive keulamerkillä, kytkin irrottaa ajopuolen lähes pohjassa mutta voimanottopuolta ei ollenkaan. Tarina kertoo että toistakymmentävuotta sitten olisi kytkinremontti tehty silloinen tekijä kironnut ja "kikkaillut" sen kanssa. Tarina ei kerro onko tuo voimanotto koskaan toiminut sen remontin jälkeen mutta paljoa ei pitäisi olla edes ajettu. Kytkin siis varmasti jollain tapaa viallinen, mutta pystyykö asennuksen yleensäkään tekemään niin että voa puoli ei enää irrota ollenkaan rikkomatta koko laitosta niin että oikeilla osilla ja osaamisella tuon saisi vielä alkuperäiseen kuosiin? Jos jollain tietoa miten tuo on tuolleen yleensä mahdollista asentaa niin mielellään kuulisin mitä tuossa on tehty päin mäntyä.
jteskeli- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3
Vs: 880 Implematic livedrive kytkinhaasteita
Kytkimen oikea toiminta vaatii kaikkien säätöjen tekemisen oikealla tavalla ja tämä ei tarkoita pelkästään polkimen korkeuden ja vapaaliikkeen säädöt. Kytkimen korjaaminen ja säätäminen ei ole "rakettitiedettä" mutta asiat täytyy tehdä oikeassa järjestyksessä, oikealla tavalla ja annettuja säätö ohjeita ja -mittoja noudattaen.Ei kytkimen korjaamiseen liity kiroamista ja/tai "kikkailua", homma täytyy vain tehdä oikealla tavalla.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 880 Implematic livedrive kytkinhaasteita
Aloita tutkimus siitä paljonko polkimessa on vapaaliikettä. Kytkinkopan alapinnassa on avattava luukku, josta kytkimen ja painelaakerin näkee. Kun vapaaliike on säädetty noin 25 mm (polkimen liike ennenkuin painelaakeri alkaa painaa asetelman käpäliä) niin ainakin ajokytkimen pitää alkaa irrottamaan normaalisti. Tutki ensin tuo jutska.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 880 Implematic livedrive kytkinhaasteita
Kirjoitit "kytkin irrottaa ajopuolen lähes pohjassa mutta voimanottopuolta ei ollenkaan". Jos polkimen vapaaliika on kohdallaan, niin silloin tämä viittaa vahvasti siihen että kytkimen sisäiset säädöt on tehty väärin. Jos tämä on tilanne, niin silloin voidaan melkoisella varmuudella todeta että voimanottokytkin ei ole koskaan irrottanut tehdyn korjauksen jälkeen.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Similar topics
» David Brown 990 livedrive -70
» David Brown 990 livedrive -70 valot
» DB 990 Implematic
» DB 950 implematic -63
» Implematic 880
» David Brown 990 livedrive -70 valot
» DB 990 Implematic
» DB 950 implematic -63
» Implematic 880
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa