DB 990 Implematic -63 etuvanteiden pulttijako
+3
otsoni
outsider
Taavi 990
7 posters
Sivu 1 / 1
DB 990 Implematic -63 etuvanteiden pulttijako
Hei,
Olen hankkimassa uusia eturenkaita traktoriini ja tarjolla olisi hyväkuntoiset renkaat ja vanteet jotka ovat olleet aiemmin Ford 5000:ssa. Osaatteko sanoa suoralta kädeltä, onko Fordin ja DB renkaiden pulttijako samanlainen? 6 pulttia näyttäisi ainakin olevan molemmissa.
Fordin renkaat ovat kooltaan 7,5"/18, DB:n renkaiden ollessa 7,5"/16. Itse arvelin, ettei noin pienestä kokoerosta tuskin käytännön haittaa olisi ja vaihdossa selviäisi pelkällä renkaiden vaihdolla, jos vaan vanteiden pulttijako olisi samanlainen.
Olen hankkimassa uusia eturenkaita traktoriini ja tarjolla olisi hyväkuntoiset renkaat ja vanteet jotka ovat olleet aiemmin Ford 5000:ssa. Osaatteko sanoa suoralta kädeltä, onko Fordin ja DB renkaiden pulttijako samanlainen? 6 pulttia näyttäisi ainakin olevan molemmissa.
Fordin renkaat ovat kooltaan 7,5"/18, DB:n renkaiden ollessa 7,5"/16. Itse arvelin, ettei noin pienestä kokoerosta tuskin käytännön haittaa olisi ja vaihdossa selviäisi pelkällä renkaiden vaihdolla, jos vaan vanteiden pulttijako olisi samanlainen.
Taavi 990- David Brown : David Brown 990 Implematic -63
Viestien lukumäärä : 34
Vs: DB 990 Implematic -63 etuvanteiden pulttijako
Kyllä pulttijako on sama
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: DB 990 Implematic -63 etuvanteiden pulttijako
Kiitos nopeasta vastauksesta! Ei muuta kuin kaupoille vaan sitten
Taavi 990- David Brown : David Brown 990 Implematic -63
Viestien lukumäärä : 34
Vs: DB 990 Implematic -63 etuvanteiden pulttijako
Kannattaa tarkastaa että offset sattuu myös, eli keskiön syvyys vanteen keskilinjasta saattaa olla erilainen. Liian syvällä oleva keskiö aiheuttaa ohjauksen osan osumisen kumiin.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: DB 990 Implematic -63 etuvanteiden pulttijako
Hetkoonen...muuttuuko se Voortin jako sitte kun tulee 18" pyörät siihen ja 990 Taavissa on sitte eri jako kuin pikku taaveissa?
Kun B-275 Natikkaan kävi ainakin 16" Voortin vanne ja pikku Taavin taas ei käyny...
Kun B-275 Natikkaan kävi ainakin 16" Voortin vanne ja pikku Taavin taas ei käyny...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB 990 Implematic -63 etuvanteiden pulttijako
Pulttijako periaatteessa sopinee likimain kaikki keskenään, isoin merkitys sillä, onko 5 vaiko 6 pulttia.
-58 nuffin 6.50-16 5-bolt rinkula sopi hätävararenkaaksi vanteineen -81 903 valmettiin 10.00-16 tilalle, mut oli aika hullun näköinen ......
Joissain on keskireikäeroja vähäsen, ja offsetissa on kans lieviä eroja, vaikka keskiön pulttijako passaisikin, johtuen etuakselirakenteista, ja mitä valmistaja on vannevalmistajalta tilannutkin.
-58 nuffin 6.50-16 5-bolt rinkula sopi hätävararenkaaksi vanteineen -81 903 valmettiin 10.00-16 tilalle, mut oli aika hullun näköinen ......
Joissain on keskireikäeroja vähäsen, ja offsetissa on kans lieviä eroja, vaikka keskiön pulttijako passaisikin, johtuen etuakselirakenteista, ja mitä valmistaja on vannevalmistajalta tilannutkin.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 990 Implematic -63 etuvanteiden pulttijako
Hei,
Nyt sain vihdoin uudet eturenkaat asennettua ja hyvin näyttää Taaviin sopivan myös Foortin 18" vanteet ja renkaat. Renkaat ovat siis saman levyiset 7,5" kuin DB alkuperäiset renkaatkin mutta kooltaan lähes 10 cm korkeammat koska vanhat 16" renkaat olivat jo kuluneet lähes sileiksi.
" />
Nyt sain vihdoin uudet eturenkaat asennettua ja hyvin näyttää Taaviin sopivan myös Foortin 18" vanteet ja renkaat. Renkaat ovat siis saman levyiset 7,5" kuin DB alkuperäiset renkaatkin mutta kooltaan lähes 10 cm korkeammat koska vanhat 16" renkaat olivat jo kuluneet lähes sileiksi.
" />
Taavi 990- David Brown : David Brown 990 Implematic -63
Viestien lukumäärä : 34
Vs: DB 990 Implematic -63 etuvanteiden pulttijako
Näyttää olevan taotulla etuakselilla tuo traktori. Se taisi olla akoinaan lisävaruste etukuormainkäyttöä ajatellen. Kyllä putkiakselikin kuormaimen käytön sietää kun ei asenneta kovin raskasta kapinetta. Tuo taottu akseli on selvästi vahvempi.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 990 Implematic -63 etuvanteiden pulttijako
Enpäs tiennytkään että etuakselin rakenne poikkeaisi tavallisen DB 990 - perusmallin varustelusta! Minun tietojeni mukaan traktorissa ei ole koskaan ollut etukuormaajaa ja tätä käsitystä tukisi myös se, ettei siihen ole vielä tänä päivänäkään asennettu ulkoisen hydrauliikan ulosottoa. Mutta mahdotontahan on tietysti tietää, että mitä kaikkea traktori on kokenut lähemmäs 60 käyttövuotensa aikana
Taavi 990- David Brown : David Brown 990 Implematic -63
Viestien lukumäärä : 34
Vs: DB 990 Implematic -63 etuvanteiden pulttijako
Tuota, elokuussa 1963 etuakseli vaihtui taotusta hitsattuun, valmistusnumero 455561 oli ensimmäinen. Tuo yksilö siis saattaa olla ennen elokuuta tehty. Asian voisi tietysti tarkastaa kaivamalla numerotieto esiin traktorin "arvokilvestä" tai keulavalun yläpinnasta oikealta puolelta suunnilleen laturin remmin kohdalta.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB 990 Implematic -63 etuvanteiden pulttijako
Olen tuota tarkkaa valmistusajankohtaa selvitellyt jo aiemminkin ja traktori on itseasiassa mitä ilmeisemmin valmistettu jo vuoden 1962 puolella. Traktori on sitten ensirekisteröity vasta vuotta myöhemmin ja tästä tuo keskustelun yhteydessä mainitsemani vuosimalli -63. Traktorin valmistusnumero on 990B-450959
Taavi 990- David Brown : David Brown 990 Implematic -63
Viestien lukumäärä : 34
Vs: DB 990 Implematic -63 etuvanteiden pulttijako
Minun tietojen mukaan ensimmäinen vuonna 1963 valmistettu traktori olisi 450376. Huhtikuun alussa tuli numero 453124. Tasaisen nopeuden taulukon mukaan niitä tuohon aikaan valmistui 916 kappaletta kuukaudessa.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB 990 Implematic -63 etuvanteiden pulttijako
No meillä oli tuommonen akseli JO -58 900 Taavissa ja sitten on vieläkin -61 850 Taavissa enkä ole montaa erilaista edes nähnykkään? miten lie sitten nuo akselistot meneekään...kai noitakin tehtiin sikin sokin kuten kaikkea muutakin sen mukaan mitä varastoissa oli ja minne ne myytiin??
Niin ja tuo rekisteröintihän tais entisaikaan olla semmosta että kuinkahan moni edes oli rekisterissä heti uutena saatikka sitten vuosien jälkeen? meilläkään kun ei ole ollu yksikään rekisterissä koskaan kun ei ole tiellä ajeltu.
Rekisteröintivuosi ei autoissakaan ole valmistusvuosi välttämättä
Niin ja tuo rekisteröintihän tais entisaikaan olla semmosta että kuinkahan moni edes oli rekisterissä heti uutena saatikka sitten vuosien jälkeen? meilläkään kun ei ole ollu yksikään rekisterissä koskaan kun ei ole tiellä ajeltu.
Rekisteröintivuosi ei autoissakaan ole valmistusvuosi välttämättä
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» Pikku Taavettien nopeutus
» 850 implematic -61
» DB 990 Implematic käynnistysongelma
» 880 implematic
» 880 implematic ruiskutusennakko.
» 850 implematic -61
» DB 990 Implematic käynnistysongelma
» 880 implematic
» 880 implematic ruiskutusennakko.
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa