Pikku Taavettien nopeutus
+10
DB_885
Pakki
OlleK
Tessu
David
ValtraValmet
outsider
jyrki
erkki
Riku
14 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Pikku Taavettien nopeutus
Tuolla nettikoneessa on myynnissä Case 1290, jossa kerrotaan koneen olevan nopeutettu ja kulkevan 40 km
/h. Kuinkas tuollainen nopeutus olisi mahdollista nouhon "pikkumalleihin"? Olen ajellut tuolla viimeisellä ostokkaallani Case 1394 vm.- 84 tuolla tienpäällä yli 100 km ja kun navi näyttää nopeudeksi tuollaiset 26 km/h ja kone tykky ajaa tulee useasti mieleen onko jo suurin vaihe päällä. Eilen löysin nopeustaulukon aurinkolipasta ja kyllä se menee senkin mukaan vain tuon 26 km/h. Nyt resursit eivät anna tehdä suuria investointeja tuohon laitteeseen, mutta toivottavasti joskus tulevaisuudessa. ( Pankinjohtaja ja vaimo )
/h. Kuinkas tuollainen nopeutus olisi mahdollista nouhon "pikkumalleihin"? Olen ajellut tuolla viimeisellä ostokkaallani Case 1394 vm.- 84 tuolla tienpäällä yli 100 km ja kun navi näyttää nopeudeksi tuollaiset 26 km/h ja kone tykky ajaa tulee useasti mieleen onko jo suurin vaihe päällä. Eilen löysin nopeustaulukon aurinkolipasta ja kyllä se menee senkin mukaan vain tuon 26 km/h. Nyt resursit eivät anna tehdä suuria investointeja tuohon laitteeseen, mutta toivottavasti joskus tulevaisuudessa. ( Pankinjohtaja ja vaimo )
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: Pikku Taavettien nopeutus
Veikkaan että kysymyksessä on sama traktori joka nopeutettiin jossain Kuopion suunnalla muutamia vuosi sitten.
Temppuun tarvitaan nopeat ronkat 30 , 850 tai 885 -mallista, olikos ne 9/37 ?? tai jotain sitä luokkaa. Osista pitäisi koota sitten sellainen hybridi, jossa käytetään alkuperäiset napa-akselit ja jarrut nopean ronkan kuorten, vetoakseleiden ja lautaspyörän kanssa. Tuo operaatio ei ehdi kovin hirveitä maksaa jos löytää ronkat jostakin.
Jos nopeutuksen tekee alkuperäiseen kuoreen, niin siihen pitää kaivaa avarruskoneessa isompi reikä vetoakselin isompaa hammaspyörää varten tehdä uudet vetoakselit isommilla pyörillä ja koneistaa, hitsata ja lämpökäsitellä uudet lautaspyörät. Niitäkin on Lehtola muutaman tehnyt. Viuluja tulee varmaan päälle pari tonnia.
Temppuun tarvitaan nopeat ronkat 30 , 850 tai 885 -mallista, olikos ne 9/37 ?? tai jotain sitä luokkaa. Osista pitäisi koota sitten sellainen hybridi, jossa käytetään alkuperäiset napa-akselit ja jarrut nopean ronkan kuorten, vetoakseleiden ja lautaspyörän kanssa. Tuo operaatio ei ehdi kovin hirveitä maksaa jos löytää ronkat jostakin.
Jos nopeutuksen tekee alkuperäiseen kuoreen, niin siihen pitää kaivaa avarruskoneessa isompi reikä vetoakselin isompaa hammaspyörää varten tehdä uudet vetoakselit isommilla pyörillä ja koneistaa, hitsata ja lämpökäsitellä uudet lautaspyörät. Niitäkin on Lehtola muutaman tehnyt. Viuluja tulee varmaan päälle pari tonnia.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5086
Vs: Pikku Taavettien nopeutus
omakokemuksena viulua tuli 1490 takapään osalta n 3500e alveineen plus ynnnämuut öljyt stefat
4wd etupään nopeusosat lehtolasta n1200e
jollei jtn puuhalaatikkoa viritä kuten itse tein
4wd etupään nopeusosat lehtolasta n1200e
jollei jtn puuhalaatikkoa viritä kuten itse tein
jyrki- Viestien lukumäärä : 168
Paikkakunta : alavus
Vs: Pikku Taavettien nopeutus
Noinhan se on kuin pojjaat kirjoitti.
Noilla Lehtolan uusilla välityksillä tulle hyvä.Saa 40 version tai tai 45 version.
10%:n nopeutuksen saa vaihtamalla 11/49 väliykset 10/49 tilalle.Noita vois löytyä puretuista koneista, muuaaltakin kuin purkaamoilta.
Noilla Lehtolan uusilla välityksillä tulle hyvä.Saa 40 version tai tai 45 version.
10%:n nopeutuksen saa vaihtamalla 11/49 väliykset 10/49 tilalle.Noita vois löytyä puretuista koneista, muuaaltakin kuin purkaamoilta.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1935
Vs: Pikku Taavettien nopeutus
Kiitos tiedosta! Ehkä vielä joskus.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: Pikku Taavettien nopeutus
Herätetään tätäkin. Selventäisikkö vähäsen tota? Onko 850 kaikissa tuo 9/37? Paljonko 1210 mahtais kulkea?erkki kirjoitti:Veikkaan että kysymyksessä on sama traktori joka nopeutettiin jossain Kuopion suunnalla muutamia vuosi sitten.
Temppuun tarvitaan nopeat ronkat 30 , 850 tai 885 -mallista, olikos ne 9/37 ?? tai jotain sitä luokkaa. Osista pitäisi koota sitten sellainen hybridi, jossa käytetään alkuperäiset napa-akselit ja jarrut nopean ronkan kuorten, vetoakseleiden ja lautaspyörän kanssa. Tuo operaatio ei ehdi kovin hirveitä maksaa jos löytää ronkat jostakin.
Jos nopeutuksen tekee alkuperäiseen kuoreen, niin siihen pitää kaivaa avarruskoneessa isompi reikä vetoakselin isompaa hammaspyörää varten tehdä uudet vetoakselit isommilla pyörillä ja koneistaa, hitsata ja lämpökäsitellä uudet lautaspyörät. Niitäkin on Lehtola muutaman tehnyt. Viuluja tulee varmaan päälle pari tonnia.
ValtraValmet- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 27
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi
Vs: Pikku Taavettien nopeutus
Elikkäs noiden "pikkuronkkien" kanssa on tullut vähäsen pelattua tässä viimeisen vuoden aikana, joten hieman tietoutta niiltä pohjin... 850:pin ronkat menevät 1210:ppiin muuten suoraa, mutta joudut laittamaan sinne 990:pin jarrut (koska 1210:pin jarrut on paljon levemmät), joudut ottamaan myös takabanjon sekä ronkan välistä sen (noin) 4-5 cm valukappaleen pois, muutoin eivät vetoakselit yllä tasauspyörästöön... Sitten joudut työstämään vanteisiin pienemmän keskiön (koska pulttikehä on pienemmällä säteellä), sivurajoittimien kiinnityskappaleita joudut muokkaamaan, että kiinnityspiste pysyy samalla tasolla vetovarsien kiinnityspisteen kanssa... Ronkat joudut kuitenkin vaihtamaan kokonaan, eli 1210:pin napa-akseliin ei sovi 37-ratas (37 rattaaseen tuleva napa-akseli oli muistaakseni huomattavasti pienempi, kuin 1210). Nopeutta noilla tulee seuraavasti, jos oletetaan että 1210 kulkisi 33 km/h (GPS), niin minun laskimen mukaan kone kulkisi noin 39,5 km/h (GPS) noilla 9 / 37 ronkilla. Taavetin välityksiä löytyy vielä yhdet nopeammat, eli 10 / 37, (kyseistä välitystä on ollut ainakin joissain 25:sis, ja 30:sis), noi kyseiset ronkat alkavat vaan olla jo kohtuu eksoottiset rakennella tuoreempaan koneeseen, koska kys. ronkissa ei ole vielä (edes mitään kohtia) sivurajoittimien kiinnityksille (eli ne joutuisi rakentamaan jollain toisella toteutuksella), sekä kyseisissä ronkissa on (toisessa) lyhempi vetoakseli, jonka joutuisi jatkamaan...
Itse ostin kesällä noi 10 / 37 ronkat, ja meinasin ne rakennella yhteen koneeseen, mutta sen asian tekeminen jäi suorittamatta...
Itse ostin kesällä noi 10 / 37 ronkat, ja meinasin ne rakennella yhteen koneeseen, mutta sen asian tekeminen jäi suorittamatta...
David- David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165
Vs: Pikku Taavettien nopeutus
Eli 1210 napa ei sovi? Sitte saa unohtua tuo, onko kokemusta teettää nopeempia? Miten suuren rattaan saa sopimaa 1210 lonkkaa? Vähä joutuu varmaa avartamaan? Nii paljo nopeutta lisää ku pystyy kerra alotetaa. mitkä ois maholliset? 13/45? Jotai tuollasta kumminki?
ValtraValmet- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 27
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi
Vs: Pikku Taavettien nopeutus
Ja menikö se vielä niin että kaikkien 850 takaronkat ei käy operaatioon?
Kerran tääl juttua oli niin ainakaan tossa meijän 850 ei olis siihen hommaan kaäypäset?? oli joko jotain kuvia tms juttuja mistä vertasin ja totesin erilaisiksi? oisko ollu rankemman kokoset ulkoapäinkin?
Kerran tääl juttua oli niin ainakaan tossa meijän 850 ei olis siihen hommaan kaäypäset?? oli joko jotain kuvia tms juttuja mistä vertasin ja totesin erilaisiksi? oisko ollu rankemman kokoset ulkoapäinkin?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1936
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Pikku Taavettien nopeutus
Minulla on sellainen käsitys, että 850:iä on tullut maahan kahdenlaisilla välityksillä. Osa traktoreista meni kuulemma selkeesti päälle 30 km/h jo tehtaan välityksillä ja toiset, jotka on kai niitä yleisempiä, jotain 26 km/h paikkeilla.
Eikös 1210:n ja 1394:n pysty hiukan nopeuttamaan myös vaihtamalla vaihdelaatikko 1410:stä tai kuusipyttyisistä malleista? Niissähän on tasauspyörästössä harvempi välitys. Ruuvaamista tietenkin on siinäkin, mutta voi olla halvempi temppu kuin ronkkien koneistus ja uusien vetoakseleiden ja hammaspyörien teko.
Eikös 1210:n ja 1394:n pysty hiukan nopeuttamaan myös vaihtamalla vaihdelaatikko 1410:stä tai kuusipyttyisistä malleista? Niissähän on tasauspyörästössä harvempi välitys. Ruuvaamista tietenkin on siinäkin, mutta voi olla halvempi temppu kuin ronkkien koneistus ja uusien vetoakseleiden ja hammaspyörien teko.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5086
Vs: Pikku Taavettien nopeutus
1210:n vaihdelaatikossa on 7/43 lautapyöräpari .1410 ja kuutostaaveteissa 8/41.
Elikkäs tuolla vaihdolla nopeutta lisää 20%.
En ole varma sopiiko 41 hampainen lautaspyörä 1210:n tasauspyörästöön,epäilen.
Elikkäs voi vaatia tasauspyörästönkin vaihdon ja siitä seuraa että pitää vaihtaa myös takasilta.
1200:n vetoakselit ja ronkat 1210:iin sopii heittämällä. 10/49 kun vaihtaa 11/49 ronkkiin niin nopeutuu 10% .Ainakin Kultavuoren Lassella on ollut 1200 purettuna ko ronkilla.
Lehtolan kone on tehnyt uusia vetoakseleita/hammasrattaita nelostaavetteihin.
Niitä on kahta eri mallia, en nyt muista hammaslukua mutta yli 40 kulkee hitaamilla ja nopemmilla yli 50.
Nuo sopivat myös1210:iin ja luulen että löytyy heti Lehtolan koneen hyllyltä.Hintaa en tiedä.
Kultavuorella on myös myynnis 990 sekura noilla 9/37 ronkilla.
Elikkäs tuolla vaihdolla nopeutta lisää 20%.
En ole varma sopiiko 41 hampainen lautaspyörä 1210:n tasauspyörästöön,epäilen.
Elikkäs voi vaatia tasauspyörästönkin vaihdon ja siitä seuraa että pitää vaihtaa myös takasilta.
1200:n vetoakselit ja ronkat 1210:iin sopii heittämällä. 10/49 kun vaihtaa 11/49 ronkkiin niin nopeutuu 10% .Ainakin Kultavuoren Lassella on ollut 1200 purettuna ko ronkilla.
Lehtolan kone on tehnyt uusia vetoakseleita/hammasrattaita nelostaavetteihin.
Niitä on kahta eri mallia, en nyt muista hammaslukua mutta yli 40 kulkee hitaamilla ja nopemmilla yli 50.
Nuo sopivat myös1210:iin ja luulen että löytyy heti Lehtolan koneen hyllyltä.Hintaa en tiedä.
Kultavuorella on myös myynnis 990 sekura noilla 9/37 ronkilla.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1935
Vs: Pikku Taavettien nopeutus
Semmonenkin on Suomessa tehty, että ryömintälaatikko, joka on varsinaisen vaihteiston etupuolella, on käännetty nopeuttavaksi. Pari hammaspyörää pitää teettää ja hiukan nähdä vaivaa, mutta se on joka tapauksessa mahdollista. Nopeus taitaa vaan hieman runsaasti tuplautua, joten vaarallinen ajettava siitä tulee hurjapään käsiin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5086
Vs: Pikku Taavettien nopeutus
Nyt kuulostaa hyvältä! Eihä sitä pakko ole päästellä läppätiskis, ainaki ois hijane 40 vauhis. Ja eikös sitte saa aluetta vähä pienenmälle että voi käyttää muitaki? Mitenkäs, voiko ton ns. Ohittaa? Ettei alenna tai ylennä?erkki kirjoitti:Semmonenkin on Suomessa tehty, että ryömintälaatikko, joka on varsinaisen vaihteiston etupuolella, on käännetty nopeuttavaksi. Pari hammaspyörää pitää teettää ja hiukan nähdä vaivaa, mutta se on joka tapauksessa mahdollista. Nopeus taitaa vaan hieman runsaasti tuplautua, joten vaarallinen ajettava siitä tulee hurjapään käsiin.
ValtraValmet- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 27
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi
Vs: Pikku Taavettien nopeutus
Perusvaihteistossa on kaksi aluevaihdetta, hidas (L) ja nopea (H). Ryömintävaihteistossa on myös kaksi aluetta, suoraan läpi ja hidastettu (S). Voima kulkee siis suoraan ryömintävaihteiston läpi paitsi silloin, kun S-alue on kytkettynä päälle, jolloin ryömintävaihteisto on alennusvaihteella. Tämä "nopeutus" vimma on aina ollut tapetilla täällä meillä Suomessa. Tiedän vain yhden toisen maan missä tämä asia on yhtä kiinnostava, kun meillä ja se on Hollanti.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Pikku Taavettien nopeutus
Aivan, eli sen saa normaaliks ja sillon on normaalit muut vaihteet mutta vaa hitain puuttuu? Mitähä tälläne remontti mahtaa kustantaa? Mistä rattaat?
ValtraValmet- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 27
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi
Vs: Pikku Taavettien nopeutus
Jos ryömintälaatikon kääntään nopeuttavaksi niin hitaan vaihteet tietenkin menee siinä kaupantekijäisinä. Tuossa tietämässäni tapauksessa ryömintävaihteen ala-akseli on käännetty toisin päin ja vaihteiston pääakselille teetetty uudet hammaspyörät. Hiukan kuulemma täytyy jostain kohtaa valuosia välistää, että mahtuvat olemaan alkuperäisissä kuorissa. Lehtolan konepaja taisi tehdä tarvittavat osat, kai ne joitakin satasia tulee maksamaan. Tuollaisen muutoksen jälkeen 1210 kulki kai jo nopealla kakkosella päälle neljänkympin. Isoimmalla vaihteella ei tarvitse kovin raskasta kuormaa taakse niin alkaa vastamäessä voimat loppua. Nuo yli viidenkympin nopeudet traktorilla ovat erittäin vaarallisia, joten kannattaa pitää järki matkassa. Jo viisikymppiä on sellainen vauhti, jossa ei auta traktorin alkaa hyppelemään tai muuten vikuroimaan, nopea jarrutuskin on riskibisnes.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Ke Loka 22 2014, 15:32, muokattu 2 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5086
Vs: Pikku Taavettien nopeutus
David Brown traktorit suunniteltiin kulkemaan maksimissaan noin 35 km/t. Tästä suuremmat nopeudet johtavat herkästi traktorin hallinnan menettämiseen (ohjaus, pyörien ja nelivedon kardaanin tasapaino, jarrut jne.) ja mahdollisiin vakaviin onnettomuuksiin. Jos joku välttämättä haluaa rakentaa tappokoneen, niin se on täysin sen henkilön omalla vastuulla. Onnettomuustilanteessa maantiellä saattaa käydä niin, että vakuutusyhtiö ei korvaa mitään, koska traktoriin on tehty lain vartaisia rakenteellisia muutoksia. Traktorin (tai jonkun muun ajoneuvon) rakenteellisen nopeuden nostaminen yli tyyppikatsastuksessa esitetystä nopeudesta, on sallittua vain siinä tapauksessa, että ajoneuvolle suoritetaan uusi katsastus jossa todetaan ajoneuvon turvallisuus maantieajossa. Liikennetraktorin suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 50 km/t ja siinä traktorissa on esimerkiksi huomattavasti tehokkaammat jarrut kun David Brown traktoreissa. Kaikissa ajoneuvoissa joissa rakenteellinen nopeus on yli 50km/t, täytyy ohjauksessa olla myös mekaaninen yhteys pyörien ja ratin välillä. Traktorissa oleva hydrostattinen ohjaus ei täytä määräyksiä.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Pikku Taavettien nopeutus
Olle ON ihan oikeessa,itteani hirvittäis ajaa tuolla meijänkin Taavilla kovaa ja sitten kun se montusta kimpoaa jonnekki niin ties minne?
Isäukko sano myös että kova vauhti rytkyttää traktorin runkoa ja sekin saattaa katketa,onhan noitakin käyny,no ehkä Taavin lavettirunko on vahvempia? mutta esim. tuossa Natikassa kun pelkkä moottori välissä niin koville joutus kun rytkytetään ja monttuja on.
Itte tietty jokainen päättää mitä tekee mutta toivotaan ettei onnettomuuksia satu.
Isäukko sano myös että kova vauhti rytkyttää traktorin runkoa ja sekin saattaa katketa,onhan noitakin käyny,no ehkä Taavin lavettirunko on vahvempia? mutta esim. tuossa Natikassa kun pelkkä moottori välissä niin koville joutus kun rytkytetään ja monttuja on.
Itte tietty jokainen päättää mitä tekee mutta toivotaan ettei onnettomuuksia satu.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1936
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Pikku Taavettien nopeutus
Otan kaike vastuu tekemisistä, eikä tolla oo tarkotus täysiä päästellä, jos nopeella 2 menee jo 40 nii 3 pintakaasulla ajelis n. 40-45 nii ois hiljasempi ohjaamo.
ValtraValmet- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 27
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi
Vs: Pikku Taavettien nopeutus
Kuulemani mukaan myös yksi 1490 on nopeutettu samalla konstilla. Siinä on niin hitaat portaalit, että tuon ryöminnän käännön jälkeen huippunopeus asettuu kai viidenkympin tietämille. 1210 taitaa mennä vakiona jo päälle 30, joten siitä tulee kyllä tuulennopea tuolla muutoksella. Käyttöominaisuudet kuitenkin olisivat varmaan paremmat jos vaihtaa hitaat ronkat samalla vaikka 1390:stä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5086
Vs: Pikku Taavettien nopeutus
Rakenteellinen nopeus tarkoittaa sitä nopeutta mitä ajoneuvolla voidaan rakenteensa puolesta saavuttaa eikä sillä ei ole mitään tekemistä käytetyn nopeuden kanssa. Joidenkin ajoneuvojen rakenteellinen nopeus on rajoitettu ja traktori kuuluu näihin. Tämä tarkoittaa yksiselitteisesti sitä, että traktori jonka rakenteellinen nopeus on kasvatettu muuttamalla välityssuhteita tai lisäämällä moottorin kierrosnopeutta, on laiton eikä sitä saa käyttää yleisellä tiellä. Se, että poliisi hyvin harvoin jos koskaan puuttuu asiaan, ei poista tosiasiaa. Laiton mikä laiton.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Pikku Taavettien nopeutus
Tämä näyttää nyt menevän aikalailla metsään tällainen keskustelu. Ihmettelen onko sivuston tarkoituksena edistää ja jakaa neuvoja laittomiin lapsellisiin harrastuksiin. Miltähän tuntuisi lukea jälkeenpäin surullisesta onnettomuudesta joka tällaisista neuvoista on lähtöisin.
Pidettäisiinkö nämä sivut asiallisina niitä varten jotka oikeasti apuja tarvitsee.
Pidettäisiinkö nämä sivut asiallisina niitä varten jotka oikeasti apuja tarvitsee.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 421
Paikkakunta : Häme
Vs: Pikku Taavettien nopeutus
Kalkkiviivoille asti pysyi homma asiallisena.
Lapsellisiksi rikollisiksi tässä nyt leimautuu aika iso porukka, joka on modernisoinut DB:nsä vastaamaan paremmin nykyajan vaatimuksia.
Kyllä niillä traktoreilla tekee vakavia töitä ihan raavaat miehet ja useita tuhansia euroja maksava muutos on tehty tarpeeseen. Itse kukin vastaa tekemisistään lain edessä. Noin lyhyesti sanottuna.
Pidetään homma asiallisena. Hyvin sanottu.
Lapsellisiksi rikollisiksi tässä nyt leimautuu aika iso porukka, joka on modernisoinut DB:nsä vastaamaan paremmin nykyajan vaatimuksia.
Kyllä niillä traktoreilla tekee vakavia töitä ihan raavaat miehet ja useita tuhansia euroja maksava muutos on tehty tarpeeseen. Itse kukin vastaa tekemisistään lain edessä. Noin lyhyesti sanottuna.
Pidetään homma asiallisena. Hyvin sanottu.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5086
Eikös se 40 km/h ole aivan laillinen nopeus traktorille?
Eikös se 40 km/h ole aivan laillinen nopeus traktorille, mielestäni niin kauan kun on operoidaan sen rajoituksen puitteissa ei tehdä mitään laitonta.
Kyllä itseänikin haluttaisi saada Taavetti (885) kulkemaan lähemmäs 40 km/h jos ja kun lähtee hakemaan soraa tai pellettiä 20-30 km päästä.
Nykyisin tuntuu kulkevan vain 27 km/h. Kyllähän jo 50 km ajossa se nopeusero on jo merkittävä (1h 52min /1h 15min).
Taitaa tulla vaan liian kalliiksi 2400€:n traktoriin ruveta banjoja vaihtamaan. Ajattelin katsella josko löytäisi 12.4-36 pyörät taakse nykyisten 14.9-28:n tilalle.
Kyllä itseänikin haluttaisi saada Taavetti (885) kulkemaan lähemmäs 40 km/h jos ja kun lähtee hakemaan soraa tai pellettiä 20-30 km päästä.
Nykyisin tuntuu kulkevan vain 27 km/h. Kyllähän jo 50 km ajossa se nopeusero on jo merkittävä (1h 52min /1h 15min).
Taitaa tulla vaan liian kalliiksi 2400€:n traktoriin ruveta banjoja vaihtamaan. Ajattelin katsella josko löytäisi 12.4-36 pyörät taakse nykyisten 14.9-28:n tilalle.
DB_885- David Brown : 885
Viestien lukumäärä : 43
Paikkakunta : Hollola
Vs: Pikku Taavettien nopeutus
Suomessa traktorilla ajetaan paljon tiellä pitkiäkin välimatkoja.ei ehkä niinkään eteläisen Suomen maatiloilla.
Jos muuntaa traktoin kulkemaan tuon sallitun 40km/h ,en pidä sitä lapsellisena enkä rikollisena toimintana.
Kulkevathan kotimaisen traktorivalmistajan traktoritkin 45-47 vakiokierroksilla vaikka maksimi on 40.Kuka vastaa??
Pari taavettiakin tilattiin nopeutettuna 1985 tehtaalta saakka.Toisella näistä on ajettu yli 43000h.
En pidä omistajaa lapsellisena enkä usko että on ylinopeusakkoja tarvinnut maksaa.
Entä nuffipuolen Kylmäkoskenkertoja.
Tällä foorumilla keskustellaan avoimesti TAAVETTImiehiä kiinnostavista aiheista.
Jos muuntaa traktoin kulkemaan tuon sallitun 40km/h ,en pidä sitä lapsellisena enkä rikollisena toimintana.
Kulkevathan kotimaisen traktorivalmistajan traktoritkin 45-47 vakiokierroksilla vaikka maksimi on 40.Kuka vastaa??
Pari taavettiakin tilattiin nopeutettuna 1985 tehtaalta saakka.Toisella näistä on ajettu yli 43000h.
En pidä omistajaa lapsellisena enkä usko että on ylinopeusakkoja tarvinnut maksaa.
Entä nuffipuolen Kylmäkoskenkertoja.
Tällä foorumilla keskustellaan avoimesti TAAVETTImiehiä kiinnostavista aiheista.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1935
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» Hydrauliikka
» Taavettien kylmäkäynnistyvyys ja pumppu asiaa
» Taavettien öljynsuodattimet
» kysymystä 60-luvun Taavettien märkäputkikoneista
» taavettien kootut mollaukset
» Taavettien kylmäkäynnistyvyys ja pumppu asiaa
» Taavettien öljynsuodattimet
» kysymystä 60-luvun Taavettien märkäputkikoneista
» taavettien kootut mollaukset
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa