DB 950 implematic kytkimen painelaakeri
4 posters
Sivu 1 / 1
DB 950 implematic kytkimen painelaakeri
Moikka.
Meidän (perintö)traktorissa on vikana semmoinen, että kun kytkimen nostaa niin jostain kuuluu selkeä laakeriääni. Joku viisaampi kylänmies sanoi että se on kytkimen painelaakseri mikä pitäisi uusata. Traktorilla pystyy siis täysin ajamaan ja vaihteet/laatikko toimii ihan ok.
Kysymys kuuluu että tarvitseeko tuo 950 Implematikki laittaa poikki, että ko. laakerin saa uusittua? kun ja jos oikein tuota lontoon kielistä repair manuaali luin niin kytkimen vaihtoonkin riittäisi että puretaan rattiakseli ja polttoainesäiliö yms. edestä, mutta traktorin katkaisemisesta ei puhuta mitään. Miten tuo on? En ole kovin paljno kone hommia tehnyt, mutta nyt ilmeisesti pakko alkaa opettelemaan. Hydrauliikkakin toimii kohtuullisen huonosti, mutta kun saisi nyt ensin ylimääriset äänet ja vuodot kuriin niin keskittyisi sitten tuohon hydrauliikkaan..
Ai niin ja vielä, jos sen verran teen että hydrauliikan/vaihteistoöljyjen suodattimen uusin kun öljytkin, niin tuleeko suodattimen mukana automaattisesti uusi tiiviste, vai tarttenko semmoista.
Kiitos jos joku kerkee neuvomaan aloittelijaa.
-Oboy
Meidän (perintö)traktorissa on vikana semmoinen, että kun kytkimen nostaa niin jostain kuuluu selkeä laakeriääni. Joku viisaampi kylänmies sanoi että se on kytkimen painelaakseri mikä pitäisi uusata. Traktorilla pystyy siis täysin ajamaan ja vaihteet/laatikko toimii ihan ok.
Kysymys kuuluu että tarvitseeko tuo 950 Implematikki laittaa poikki, että ko. laakerin saa uusittua? kun ja jos oikein tuota lontoon kielistä repair manuaali luin niin kytkimen vaihtoonkin riittäisi että puretaan rattiakseli ja polttoainesäiliö yms. edestä, mutta traktorin katkaisemisesta ei puhuta mitään. Miten tuo on? En ole kovin paljno kone hommia tehnyt, mutta nyt ilmeisesti pakko alkaa opettelemaan. Hydrauliikkakin toimii kohtuullisen huonosti, mutta kun saisi nyt ensin ylimääriset äänet ja vuodot kuriin niin keskittyisi sitten tuohon hydrauliikkaan..
Ai niin ja vielä, jos sen verran teen että hydrauliikan/vaihteistoöljyjen suodattimen uusin kun öljytkin, niin tuleeko suodattimen mukana automaattisesti uusi tiiviste, vai tarttenko semmoista.
Kiitos jos joku kerkee neuvomaan aloittelijaa.
-Oboy
OBoy- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
Vs: DB 950 implematic kytkimen painelaakeri
Kytkinremontin saa tehtyä ilman katkaisua, mutta jolla on kokemusta, sanovat useimmat että vähemmällä purkamisella onnistuu kun katkaisee. Jonkinlainen rata tai rullapukki tarvitaan katkaisupuuhaan. 950:ssä on imuputkessa pestävä metalliverkkosuodatin, ei siis vaihdettavaa paperielementtiä lainkaan.
Jos kytkinpoljin on oikein säädetty niin painelaakeri pyörii vain polkimen ollessa alhaalla. Olikohan niin, että 950:ssä on painelaakerina hiililaakeri? En muista ulkoa. Rallatus saattaa tulla vaihdelaatikoista, mutta siihen ei tarvita laakerivikaa. Vanhoista DB:n laatikoista tuskin yksikään pyörii äänettömästi.
Jos kytkinpoljin on oikein säädetty niin painelaakeri pyörii vain polkimen ollessa alhaalla. Olikohan niin, että 950:ssä on painelaakerina hiililaakeri? En muista ulkoa. Rallatus saattaa tulla vaihdelaatikoista, mutta siihen ei tarvita laakerivikaa. Vanhoista DB:n laatikoista tuskin yksikään pyörii äänettömästi.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 950 implematic kytkimen painelaakeri
Kiitos.
No sitten kyllä ääni tulee jostain muualta kuin painelaakerista. Koska ääni tulee tosiaan vain silloin kun kytkipoljinta ei paineta, kytkin pohjassa ei kuulu mitään. Kun kytkimen nostaa niin ääni kuuluu kaikilla vaihteilla ja H tai L asennossa. Eli joko kyseessä on ominaisuus, tai sitten se on joku muu laakeri joka on pahoittanut mielensä.
Ääni ei kyllä sinällään ole mikään posketon, enemmänkin semmoinen "vanhan traktorin" vollotus kun ajaa.
No sitten kyllä ääni tulee jostain muualta kuin painelaakerista. Koska ääni tulee tosiaan vain silloin kun kytkipoljinta ei paineta, kytkin pohjassa ei kuulu mitään. Kun kytkimen nostaa niin ääni kuuluu kaikilla vaihteilla ja H tai L asennossa. Eli joko kyseessä on ominaisuus, tai sitten se on joku muu laakeri joka on pahoittanut mielensä.
Ääni ei kyllä sinällään ole mikään posketon, enemmänkin semmoinen "vanhan traktorin" vollotus kun ajaa.
OBoy- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
Vs: DB 950 implematic kytkimen painelaakeri
950 Implematic traktorissa ei ole uusittavaa suodatinta. Vaihteiston alla on luukku, jonka yläpuolella on pestävä verkko. Ohjeena voisi sanoa että, tiivisteet pitää aina uusia jos avataan saumoja joissa on tiiviste vällissä. Seuraava linkki näyttää hydrauliikan putket ja pestävä imuverkko. Ensin vanhempi malli jossa on neliskulmainen verkko https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr53665ar688157 ja sitten uudempi malli pyöreällä verkolla https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr61281ar950294 Kehoitan hankkimaan ohjekirjan ja sellainewn löytyy seuraavan linkin kautta http://www.ohjekirja.org/tuoteluettelo/traktorit/david-brown/david-brown-850-880-950-990-implematic-kasikirja
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB 950 implematic kytkimen painelaakeri
Taavin kova laatikko alkaa vollottaa kun kertojakeppiä käsitellään kovakouraisesti nopea-hidas vaihdossa niin että se narisee vaihtaessa. Siellä hammaspyörien otsapinnat ottavat osumaa ja pyörät alkavat siitä hyvästä ääntää.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 950 implematic kytkimen painelaakeri
950 Implematikissa on
a) yksilevykytkimellä painehiili (single clutch, veto, voimanotto ja hydrauliikka pysähtyvät samalla kertaa)
b) kaksoiskytkimellä painelaakerit (double clutch, voimanotto ja hydr.pumppu pysähtyvät vasta kun kytkin on ihan pohjassa)
Riippuu siis siitä, kumpi malli sinulla on. Olikos jo 950:llä käytetty "Livedrive"-mallinimeä kaksoiskytkimellisessä versiossa, vai tuliko vasta myöhemmässä vaiheessa tuo nimitys?
Voisinpa aika varmana pitää, että äänet tulee vaihteistosta eikä kytkimestä.
a) yksilevykytkimellä painehiili (single clutch, veto, voimanotto ja hydrauliikka pysähtyvät samalla kertaa)
b) kaksoiskytkimellä painelaakerit (double clutch, voimanotto ja hydr.pumppu pysähtyvät vasta kun kytkin on ihan pohjassa)
Riippuu siis siitä, kumpi malli sinulla on. Olikos jo 950:llä käytetty "Livedrive"-mallinimeä kaksoiskytkimellisessä versiossa, vai tuliko vasta myöhemmässä vaiheessa tuo nimitys?
Voisinpa aika varmana pitää, että äänet tulee vaihteistosta eikä kytkimestä.
MikkoT- David Brown : 30D
DBTCF:n jäsen nro : 13
Viestien lukumäärä : 103
Similar topics
» kytkimen säätö
» 990 Taavetin kytkin ei irrota kunnolla, katkaisu tehty,
» 995 kytkimen säätö
» Kytkimen työsylinteri
» Kytkimen säädöt
» 990 Taavetin kytkin ei irrota kunnolla, katkaisu tehty,
» 995 kytkimen säätö
» Kytkimen työsylinteri
» Kytkimen säädöt
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa