90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
+3
taavettimies
jouto
Paddington
7 posters
Sivu 1 / 3
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
Hei Taavetti-tallilaiset.
Olen menossa tuonne Järvisuomen traktoriin tutkailemaan pariakin case db:tä juurikin 1490 ja 1390 mallisia.
Nämä yksilöt ovat vissiin nelivetoisia.
Voisiko tähän kerätä vinkkejä ja tietoa mitä näistä tulisi ostohetkellä tarkistaa.
Tietysti yleisesti käytetyn koneen ostoon liittyvät jutut ovatkin jo selvillä, mutta mallikohtaisia yksityskohtia tässä nyt haetaan.
Yritin haulla löytää, mutta en löytänyt vastaavaa aihetta.
Sitte toinen kysymys. Miten tuo 12+4 vaihteisto on käytännössä toteutettu. Oikealla kädellä on keppi jossa on 4 perusvaihdetta, mutta onko aluekeppi sitte vasemmalla?
Olen menossa tuonne Järvisuomen traktoriin tutkailemaan pariakin case db:tä juurikin 1490 ja 1390 mallisia.
Nämä yksilöt ovat vissiin nelivetoisia.
Voisiko tähän kerätä vinkkejä ja tietoa mitä näistä tulisi ostohetkellä tarkistaa.
Tietysti yleisesti käytetyn koneen ostoon liittyvät jutut ovatkin jo selvillä, mutta mallikohtaisia yksityskohtia tässä nyt haetaan.
Yritin haulla löytää, mutta en löytänyt vastaavaa aihetta.
Sitte toinen kysymys. Miten tuo 12+4 vaihteisto on käytännössä toteutettu. Oikealla kädellä on keppi jossa on 4 perusvaihdetta, mutta onko aluekeppi sitte vasemmalla?
Paddington- Viestien lukumäärä : 18
Vs: 90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
Päävaihteessa on 1 2 3 ja pakki,sitten vasemmalla olevissa on kaksi peltokäyttöön sopivaa aluetta,sitten ryömintä ja maatiealue.
Molemmat on koeteltua perustekniikkaa,ja varsinaisia tyyppivikoja niissä ei ole,nelikoissa tietenki etupää kannattaa tutkia,moottori on suoraan lohkoonporattu,niissä ei ole nesteongelmia,kansiakaan ei mene,öljyäkään ei taavetti juurikaan syö,harvinaista jos tarvii lisätä vaihonvälissä,jos ei aivan romu ole,käyntiääni sanoo paljon,jos naputtaa ,voi olla että on joskus lämmenny vähän liikaa,taavetissa on sellainan terävähkö käynti jos kaikki on ok.
Kokeile kaikki alueet ja vaihteet,kuuluuko ihmeellistä,yleensä ei kuulu mitään isompaa,jonninverran vanhemmissa voi laulaa,mutta ei valmettiääntä puhettakaan,jossain mallissa se voi vähän vienosti laulella.
Sähköt on mallia lucas,sulakerasia heikoin lenkki.
Kytkimen kunto kokeile,ulosotto yleensä karahtaa,mutta pysähtyy sitten jos vaikka laudanpalalla sitä painat.
Nostolaite kannattaa kokeilla,eikait siinäkää juuri vakavampaa ruukaa olla,jos ei nosta ollenkaa,on vaan venttiili likainen,se pitää putsata.
Jos olis -94 sarjalainen,siinä olis ergonomia ja melutaso parempi,ja esim. käsikytkin huomattavasti keviämpi käyttää.
Molemmat on koeteltua perustekniikkaa,ja varsinaisia tyyppivikoja niissä ei ole,nelikoissa tietenki etupää kannattaa tutkia,moottori on suoraan lohkoonporattu,niissä ei ole nesteongelmia,kansiakaan ei mene,öljyäkään ei taavetti juurikaan syö,harvinaista jos tarvii lisätä vaihonvälissä,jos ei aivan romu ole,käyntiääni sanoo paljon,jos naputtaa ,voi olla että on joskus lämmenny vähän liikaa,taavetissa on sellainan terävähkö käynti jos kaikki on ok.
Kokeile kaikki alueet ja vaihteet,kuuluuko ihmeellistä,yleensä ei kuulu mitään isompaa,jonninverran vanhemmissa voi laulaa,mutta ei valmettiääntä puhettakaan,jossain mallissa se voi vähän vienosti laulella.
Sähköt on mallia lucas,sulakerasia heikoin lenkki.
Kytkimen kunto kokeile,ulosotto yleensä karahtaa,mutta pysähtyy sitten jos vaikka laudanpalalla sitä painat.
Nostolaite kannattaa kokeilla,eikait siinäkää juuri vakavampaa ruukaa olla,jos ei nosta ollenkaa,on vaan venttiili likainen,se pitää putsata.
Jos olis -94 sarjalainen,siinä olis ergonomia ja melutaso parempi,ja esim. käsikytkin huomattavasti keviämpi käyttää.
Vieraili- Vierailija
Vs: 90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
Jarruissa noissa on eroa,1490 koneessa on märät jarrut,kun 1390 on rumpujarrut,toki rumpujarrutki toimii jos eivät ole öljyiset,niiden käyttösylinterit voi vuotaa jos ei ole vaiheltu nesteitä.
Siinä on iso ero kumpi etuakseli on ,se DB akseli on sellainen pottipäävanteilla oleva,ja carrarossa tulee planeetat vanteiden läpi,db akselissa ei ole lukkoa,ja on kömpelömpi kun carraro.
1490 kaikkkineensa järeämpirakenteinen voimansiirtoa ja moottorin kampiakselia myöten.
Siinä on iso ero kumpi etuakseli on ,se DB akseli on sellainen pottipäävanteilla oleva,ja carrarossa tulee planeetat vanteiden läpi,db akselissa ei ole lukkoa,ja on kömpelömpi kun carraro.
1490 kaikkkineensa järeämpirakenteinen voimansiirtoa ja moottorin kampiakselia myöten.
Vieraili- Vierailija
Vs: 90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
Kyllä minäkin tuota 1490:ä suosittelen jos muuten vain on samankuntoinen .V-M tuossa toikin esiin nuo moottorin ja jarrujen erot.Toki 1494 ois paljon parempi vaihtoehto.Siinähän on jo nostolaitteen nostokykykin kohallaan.Kannataisko kysäistä tuota mikä on nettikoneessa myynnissä.Nettohintaero tuskin on kovin suuri.1494 ois mun valinta ehdottomasti. Noi viimeiset punaiset on hiukka nopeampiakin,liki 35 tienopeus.
Vieraili- Vierailija
Vs: 90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
Joo, tarkotuksena olis hakee suht edullista (n. 10k€, voi olla halvempikin) nelivetoista etukuormaajallista traktoria, jolla pystyis vaikka sitte tehdä pienimuotoista urakointia lumitöissä jos tarve vaatii.
Paddington- Viestien lukumäärä : 18
Casea ostattelemassa
... JA MUISTA asentaa ensi töiksesi päävirtakytkin siihen rekkuleeseen, olipa se mallia mitä hyvänsä! Siis jonsei siinä semmosta valamiina ole.
t. Kauko Ollila
Mäntsälä
(990, 1394 ja 1690)
t. Kauko Ollila
Mäntsälä
(990, 1394 ja 1690)
jouto- Viestien lukumäärä : 123
Vs: 90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
Joo, päävirtakytkin on pakko olla. Ja kun vanhassa traktorissa siihen on jo tottunut.
Sähköjä en pelkää yhtään, olen tuohon nykyiseenkin tehny kaikki uusiksi
Sähköjä en pelkää yhtään, olen tuohon nykyiseenkin tehny kaikki uusiksi
Paddington- Viestien lukumäärä : 18
Vs: 90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
Valtralla on myynnissä 1490 vm 84 etukuormaajalla ,pyynti 12900.Lähtee kympillä tai alle.
Agrimarketilla Porvoossa 1594 etukuormaajalla 7900euroa ja hyvät renkaatkin. Tuon minä ostaisin.Jos se on kovalla laatikolla ja 9/59 vältyksillä ,siitä saa 40km version alle 2000 lisäkustannuksella.
Agrimarketilla Porvoossa 1594 etukuormaajalla 7900euroa ja hyvät renkaatkin. Tuon minä ostaisin.Jos se on kovalla laatikolla ja 9/59 vältyksillä ,siitä saa 40km version alle 2000 lisäkustannuksella.
Vieraili- Vierailija
Vs: 90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
Joo yritin soittaa tuota agrimarketin konetta, mutta se myyjä ei nyt vielä ainakaan vastannut.
Tuossa 94 sarjassa on vissiin jo vakiona se carradon etuakseli?
Tuossa 94 sarjassa on vissiin jo vakiona se carradon etuakseli?
Paddington- Viestien lukumäärä : 18
Vs: 90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
Carraaro 94-sarjassa on.
Ruotsin puolella on myös 1594 etukuormaajalla.Oliko se 75000 kruunua,mutta huonot renkaat taisi olla.Blocket.se osoittesta voi katsella. Tuota agrimarketin konetta kannattaa vaikka vähän laitellakin, on se niin halpa.
Ruotsin puolella on myös 1594 etukuormaajalla.Oliko se 75000 kruunua,mutta huonot renkaat taisi olla.Blocket.se osoittesta voi katsella. Tuota agrimarketin konetta kannattaa vaikka vähän laitellakin, on se niin halpa.
Vieraili- Vierailija
Vs: 90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
Nii paljoko sitä sitte kannattaa. Ajomäärästä ei tietoa, kuormaaja on joku hitsailtu veto, eturenkaita ei käytännössä oo ollenkaan ja takaset ehkä 40-50%. Sisällä asunu villiminkki viimesen vuoden
Paddington- Viestien lukumäärä : 18
Vs: 90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
Tuokin taitaa mennä harmittavasti yli budjetin vaikka suoraan ostaisitkin, mutta aika siisti on.
http://maaseuduntulevaisuus.arena.fi/koneet/kohde/12232?page=20&vifNav=Y
Ja tässä olis minun ykkösvaihtoehto! Ostaisin itse, vaan kun olen itsekin hakemassa pienempää/halvempaa kuormainkonetta oman 1690:n tilalle
http://www.nettikone.com/797394
http://maaseuduntulevaisuus.arena.fi/koneet/kohde/12232?page=20&vifNav=Y
Ja tässä olis minun ykkösvaihtoehto! Ostaisin itse, vaan kun olen itsekin hakemassa pienempää/halvempaa kuormainkonetta oman 1690:n tilalle
http://www.nettikone.com/797394
Vieraili- Vierailija
Vs: 90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
NO niin tietysti.Rokressi oli hereillä.Kyllähän Veli-Matti on pannut hinnat nyt sille mallile, että vaikea ohittaa.Siinähän on kaikki tarpeellinen tehty ja sisältä ja päältä kuin uusi.Nopeutuskin maksaa 4000 ja risat.
Vieraili- Vierailija
Vs: 90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
Onhan se tosi siisti, mutta harmittavasti etukurmaajan kans 5 tonnia yli mun budjetin.
Paddington- Viestien lukumäärä : 18
Vs: 90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
Kyllä itse olen joutunut öljyä lisäilemään, kyllä nämä vähän syö jos laitetaan kone oikein ahtaalle.velimhan kirjoitti:öljyäkään ei taavetti juurikaan syö,harvinaista jos tarvii lisätä vaihonvälissä,jos ei aivan romu ole.
Milläs periaatteella se 94 sarjan käsikytkin on toteutettu? Saisiko kuvaa? Joskus tullut mietittyä että miten saisi kevennettyä tuota 90 sarjan käsikytkintä, mutta meneehän tuo nykyinenkin kun pitää vaijerin hyvässä rasvassa.velimhan kirjoitti:Jos olis -94 sarjalainen,siinä olis ergonomia ja melutaso parempi,ja esim. käsikytkin huomattavasti keviämpi käyttää.
Saapihan 1490:piinkin nostotehoa jos jaksaa laitella apusylkän.Case1594 kirjoitti:Toki 1494 ois paljon parempi vaihtoehto.Siinähän on jo nostolaitteen nostokykykin kohallaan.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
Joo,vanhemmuuttaan voivat tietenki vähän viedäkki,mutta ei sinne päinkää kun aika tuoreet hyvänä merkkinä pidetyt traktoritki vie nimeltä mitään mainitsematta ,nuo taavipohjaiset mitkä on tullu meille uutena, niin noissa töissä missä ne meillä on ollu ei ole tarvinu 100 tuntiin lisäillä öljyjä kyllä,voi tietenki olla jossain hommassa että meneeki,ei sillä.
Vieraili- Vierailija
Vs: 90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
Nettikoneessakin on jotain taas myynnissä: Joutsassa 1210 nelikko etukuormaimella, jos on kunnossa niin saattaa pystyä tekemään järkikaupat ja Alahärmässä vuotta nuorempi 1490 nelikko etukuormaimella, ilmoituksen mukaan vain 5000 tuntia ajettu.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
Joo tuota alahärmän konetta katoin. Taidan siitä huomenna soitella. Onkos tuo nyt sitten millä etuakselilla? DB:n omalla? Konedatan mukaan lukko siinä ainakin on kun on kovalla laatikolla.
Paddington- Viestien lukumäärä : 18
Vs: 90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
Rokressi kirjoitti:Tuokin taitaa mennä harmittavasti yli budjetin vaikka suoraan ostaisitkin, mutta aika siisti on.
http://maaseuduntulevaisuus.arena.fi/koneet/kohde/12232?page=20&vifNav=Y
Ja tässä olis minun ykkösvaihtoehto! Ostaisin itse, vaan kun olen itsekin hakemassa pienempää/halvempaa kuormainkonetta oman 1690:n tilalle
http://www.nettikone.com/797394
Tuon punaisen 1594 olen bongannut lahden valtralta jotain 4v sitten, valkoinen värjätty punaiseksi. Aikalailla hintaa nyt, tuolloin oli 12000€
Mulle kelpais tuo Velimatin kone, kunhan sais tuon Valtran 665 myytyä pois. Olis komia taavettirivi sitten. Ostakaa Valtra multa kuka tarviaa!
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
Alahärmäläinen on taavetin omalla akselilla,ja niissä ei ole lukkoa,pelittää se tuoki,ei siinä mitään,otin tuon oman casen pois myynnistä,ei hirviä katella kauaa tuolla hintaa tuontasosta konetta tuolla,varsinki kun tietää mitä se tulee maksamaan,ja millä työllä tuohon kuntoon laittaessa,ajellaan ite menemään,tuntuivat liikkeessäki olevan vaihtotuulella,olisivat ottaneet vaikka kummanki vaihossa,mutta ei ollut oikein sopivaa vaihtoehtoa,siniseksi vaihtus väri jos tuon kaupan olisin menny tekemään.
Vieraili- Vierailija
Vs: 90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
Ei sinisessä mitään pahaa oo, kunhan vaan ei merkki vaihduvelimhan kirjoitti:siniseksi vaihtus väri jos tuon kaupan olisin menny tekemään.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
Oletko TIKO koittanut kaupitella Valtraasi.Eikö tuollainen etukuormainkone menis kaupaksi.
Vieraili- Vierailija
Vs: 90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
Otin minäkin oman Caseni pois myynnistä jokin aika sitten, lähes samoista syistä kuin velimhan. Rupesi mietityttämään, jotta onko tullut tuo oman koneen hinta puristettua liian alas ( oli 8200 eur + alv). Kävin katsomassa paria vaihtotarjokasta, jotka olisi pitänyt päikseen vaihtaa. Ei helkuta! Ihan tulee paha mieli kun kun noita kovia kokeneita koneita tutkailin. Paalinaru/rautalankaviritykset, öljyiset koneet ja kaiken kukkuraksi multaa ja paskaa kopinlattiat täynnä On tuohon hintaluokkaan varmaan siivojakin koneita, mutta pääasiassa taitavat olla elämänsä ehtoopuolella. Se on kuulemma tuo etukuormaaja se taikasana, joka tekee raadosta kun raadosta halutun kauppakoneen.
Rupesi muutenkin kypsyttämään tuo soittajien kaupankäyntityyli. Ensin kehua retostetaan oma 502/165/5000/6245 miten on hieno ja kunnostettu kone ja sitten haukutaan Case/DB, luetellaan myöskin merkin koko litania ns. "tyyppivioista" mitä ovat sattuneet netin keskustelupalstoilta löytämään. Sitten vielä kysytään, että enkö päikseen vaihtaisi?
Rupesi muutenkin kypsyttämään tuo soittajien kaupankäyntityyli. Ensin kehua retostetaan oma 502/165/5000/6245 miten on hieno ja kunnostettu kone ja sitten haukutaan Case/DB, luetellaan myöskin merkin koko litania ns. "tyyppivioista" mitä ovat sattuneet netin keskustelupalstoilta löytämään. Sitten vielä kysytään, että enkö päikseen vaihtaisi?
Vieraili- Vierailija
Vs: 90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
Joo,se on juuri noin,ei ole mitään tolokkua tuossa tämänhetken kaupankäynnissä,niin ja niin hyviä kuulemma saa sillä ja sillähinnalla,sanoin että sehän pitää silloin ostaa sieltä.
Enimmäkseen tämän ikäluokan koneet vaatii peruskunnostuksen mitä liikkeet kauppaavat kymppitonnnin pintaan.
Jos ei saa 12500 tuollaisella mikä itellä on,se saa olla sitten myymättä lopun ikää.
Kyllä kaikesta huomaa että nyt ei kauppa käy traktorimarkkinoilla,uuteen vaan olis hyvä vaihtaa.
Enimmäkseen tämän ikäluokan koneet vaatii peruskunnostuksen mitä liikkeet kauppaavat kymppitonnnin pintaan.
Jos ei saa 12500 tuollaisella mikä itellä on,se saa olla sitten myymättä lopun ikää.
Kyllä kaikesta huomaa että nyt ei kauppa käy traktorimarkkinoilla,uuteen vaan olis hyvä vaihtaa.
Vieraili- Vierailija
Vs: 90 ja 94 sarjalaisen ostoon liittyviä vinkkejä
Luulenpa samoin ,että Rokressia ja Veli-Mattia harmittais lopunikää jos noilla hinnoilla myis.
Minun vastaavia ei tarvi edes kysellä noilla hinnoilla.
Arvostakaapa pojjaat omianne!!!!!
Minun vastaavia ei tarvi edes kysellä noilla hinnoilla.
Arvostakaapa pojjaat omianne!!!!!
Vieraili- Vierailija
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Similar topics
» Vinkkejä 885 - 1210 ostoon.
» 90-sarjalaisen tuulilasin tiiviste
» apua traktorin ostoon
» tapahtuma vinkkejä
» Scania vabis vinkkejä
» 90-sarjalaisen tuulilasin tiiviste
» apua traktorin ostoon
» tapahtuma vinkkejä
» Scania vabis vinkkejä
Sivu 1 / 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa