laturi 45A vai 70A
Sivu 1 / 1
laturi 45A vai 70A
ostin viimevuonna ACR 45A mallisen laturin tuohon taavettiin.
mulla on tuossa sellainen kokoonpano että, työvaloja on edessä kaksi ja takana kaksi, 12v 55w:silla poltimilla.jotka kaikki ovat lumihommissa käytössä.lisäksi päällä on ajovalot ja stereot.
tuossa vain pähkäilin että olisiko pitänyt hommata tuo ACR 70A laturi sittenkin. vai riittääkö tuon 45A:sen laturin teho vielä lataamaan akkuakin hyvin vai meneekö se heikon puolelle.
missä vaiheessa yleensä kannattaa valita isompi laturi. onko näillä pikkukoneille sittenkin tuo isompi "hätä varjelun liiottelua".
marjakankaalla näytti olevan taavettiin saatavan molempia ja hinnanero oli 20e. luokkaa, elikkä ei välttämättä hintakysymys..
mulla on tuossa sellainen kokoonpano että, työvaloja on edessä kaksi ja takana kaksi, 12v 55w:silla poltimilla.jotka kaikki ovat lumihommissa käytössä.lisäksi päällä on ajovalot ja stereot.
tuossa vain pähkäilin että olisiko pitänyt hommata tuo ACR 70A laturi sittenkin. vai riittääkö tuon 45A:sen laturin teho vielä lataamaan akkuakin hyvin vai meneekö se heikon puolelle.
missä vaiheessa yleensä kannattaa valita isompi laturi. onko näillä pikkukoneille sittenkin tuo isompi "hätä varjelun liiottelua".
marjakankaalla näytti olevan taavettiin saatavan molempia ja hinnanero oli 20e. luokkaa, elikkä ei välttämättä hintakysymys..
Viimeinen muokkaaja, B.H pvm Ti Helmi 08 2011, 20:19, muokattu 3 kertaa
Vieraili- Vierailija
Vs: laturi 45A vai 70A
En ole itse hommaa laskenu,mutta huoltomies sanoi,kun aikanaan 1490 koneeseen rakensin työvaloja katolle,että nap 900 laturi kestää jatkuvaa kuormitusta 8 kpl kuvaamiasi työvaloja,akun kärsimättä,mutta kun on lämmityslaitetta ym. jotka myös vie virtaa,ei haittaa,vaikka reserviä jää.
Itsellä oli ja on ollut kaikissa sitten tuo isompi laturi,ja kuusi halogeenia,ja siinä 1490 nelikossa oli ajovaloineen 8 kpl,ja virta riitti.
Käytännössä se 45 on vähän liian pieni,ja ei kestä pitkään,ja lyhentää akunki käyttöikää,jos vajaana asustaa.
Taavetin lisätyövalot pitää rakentaa kokonaan oman syötön taakse,ei saa ryöstää hytin johtosarjoista virtaa niihin,ja releiden kautta virrat sitten lampuille,ei tule hävikkiä,ja katkaisijat kestää.
Tuo nap 900 on se isompi laturi.
Itsellä oli ja on ollut kaikissa sitten tuo isompi laturi,ja kuusi halogeenia,ja siinä 1490 nelikossa oli ajovaloineen 8 kpl,ja virta riitti.
Käytännössä se 45 on vähän liian pieni,ja ei kestä pitkään,ja lyhentää akunki käyttöikää,jos vajaana asustaa.
Taavetin lisätyövalot pitää rakentaa kokonaan oman syötön taakse,ei saa ryöstää hytin johtosarjoista virtaa niihin,ja releiden kautta virrat sitten lampuille,ei tule hävikkiä,ja katkaisijat kestää.
Tuo nap 900 on se isompi laturi.
Vieraili- Vierailija
Vs: laturi 45A vai 70A
niin, lämmityslaitteen käyttö jäi tuosta listasta pois, periaatteessa kaikki sähköt siis.
joo verin niille kokonaan oman syöttöjohdon tuonne ylös, ja siitä ottaa muutkin, mutta relettä en laittanut väliin.
olisi vaan pitänyt hommata se isompi laturi. ikävää myös tuo akun nopeampi vanheneminen. sen uusiin myös viime vuonna.
joo verin niille kokonaan oman syöttöjohdon tuonne ylös, ja siitä ottaa muutkin, mutta relettä en laittanut väliin.
olisi vaan pitänyt hommata se isompi laturi. ikävää myös tuo akun nopeampi vanheneminen. sen uusiin myös viime vuonna.
Vieraili- Vierailija
Vs: laturi 45A vai 70A
1490 on 45A laturi ja 2 työvaloa eteen 3 taakse sekä lämmityslaite ja radio, hyvin on pelannut. 1690 on 65A laturi ja saman verran valoja. Kummassakin taavetissa on vedetty virrat omaa reittiään, ei hytin johdotuksista. Sulakkeet ovat kojetaulun luukun alla.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa