Taavin sähköjohdot
4 posters
Sivu 1 / 1
Taavin sähköjohdot
Alkaa olla aika heikoissa kantimissa nuo johtosarjat minun 1394 casessa niin onkohan
kenellä tietoa mistä saisi kokonaiset johtosarjat, alkuperäiset varmaan saa mutta luulen
niiden maksavan maltaita.
kenellä tietoa mistä saisi kokonaiset johtosarjat, alkuperäiset varmaan saa mutta luulen
niiden maksavan maltaita.
losola- Viestien lukumäärä : 9
Ikä : 69
Vs: Taavin sähköjohdot
Eihän niiden uudelleen vetäminen ole iso homma, liittimiä, johtoa, suojaputkea.... Ostettuna maksaa johtosarjat yllättävän paljon, kun taas sähköjohto kilotavarana on edullista. Itse laittelin DB:hen uusia johtoja, sitä mukaa kun tarvetta tulee.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
eiköhan pelastus ole koneliike marjakangas
valmet 705- Viestien lukumäärä : 445
Ikä : 27
Eipäs tollasissa johtojen uudelleen vetäminen kauheesti vie aikaa & paljon maksa uudet johdotkaan
JMV- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 193
Ikä : 32
Taitaa mennä johtosarja omatekohommiksi,jos ei Marjakankaalta,tai jostain saa jotain vanhaa erää tai uustuotantoa,maksoivat nimittäin 20 vuotta sitten jo messinkiä,ja tuskin enää näihin saakaan alkuperäisenä.
Tein nimittäin silloin moottorin johtosarjan kokonaan 1490 tahvoon,ei se paha homma ollut,säästi pitkän pennin.
Tein nimittäin silloin moottorin johtosarjan kokonaan 1490 tahvoon,ei se paha homma ollut,säästi pitkän pennin.
Vieraili- Vierailija
no jos seuraavaan traktoriin pitää tehrä sähkötöitä niin ei ole vaikeaa nimittäin isäni on ammatiltaan sähköasentaja melkein 30 vuotta ollut niissä hommissa itse olen varmaan niin keltanokka että en mitään suurempia osaisi tehdä kyllä jotkut pienet sähköhommat menee mutta ei isot
hän kun neuvoo miten johdot tulee niin minä teen työtä käskettyä
hän kun neuvoo miten johdot tulee niin minä teen työtä käskettyä
valmet 705- Viestien lukumäärä : 445
Ikä : 27
ja jos vaikka sähköt onkin kunnossa niin kannattaa releyttää valot lämppäri ja vaikka lasinpyyhin
yleensäkin suurkulutuksiset säästyy sulakeet suuremmilta kuormituksilta
sulakerasian vois vaihtaa laattasulake malliin on parempi kontaktipinta
valojen releytyksis saa kaupan päälle paremmat valot jos vaikka h4 polttimet vielä laittais niitä on muunnoslamppuja sopii kuutamolampun tilalle
Päävirtakatkaisin mielestäni Pakollinen varuste
valojen releytyksis saa kaupan päälle paremmat valot jos vaikka h4 polttimet vielä laittais niitä on muunnoslamppuja sopii kuutamolampun tilalle
Viimeinen muokkaaja, jyrki pvm Ma Heinä 19 2010, 18:15, muokattu 1 kertaa
Vieraili- Vierailija
casen sähkö johdot
Niin kyllähän ne voi tehdä metrijohdoistakin alkuperäinen johdotus onkin aika hintelää
ja huonosti suojattua en kyllä uskalla pitää sisällä ilman päävirtakytkintä joka kyllä
tulisi laittaa kaikkiin tuollaisiin vanhempiin koneisiin.
ja huonosti suojattua en kyllä uskalla pitää sisällä ilman päävirtakytkintä joka kyllä
tulisi laittaa kaikkiin tuollaisiin vanhempiin koneisiin.
losola- Viestien lukumäärä : 9
Ikä : 69
jyrki kirjoitti:ja jos vaikka sähköt onkin kunnossa niin kannattaa releyttää valot lämppäri ja vaikka lasinpyyhin
Laitoin taaviin uuden sulakerasian konepellin alle, ja sen kautta menee kaikki virta, valot, lämppärit, ym. Ja toimivat vieläpä releiden kautta. Entisen sulakerasian kautta menee vain releiden ohjausvirta ja parkkivalot, muutama mittari toimii myös sieltä. Paremmin toimii nyt, koska jännitehäviöt pieneni paljon. Myös lisälaitteiden asennus on helppoa. Esimerkiks uudet työvalot oli kätevä liittää samaan rasiaan. Niin ja päävirtakatkaisin on ehdoton!
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
PeetuPoika likes this post
Similar topics
» 950 Taavin talvikäynnistys
» 1690 taavin kunnostelua
» Taavin kytkinakseli jarru
» 1210 taavin syöttöpumpun irrotus!
» 1690 taavin kunnostelua
» Taavin kytkinakseli jarru
» 1210 taavin syöttöpumpun irrotus!
Sivu 1 / 1