1490 takavedon etuakselin väljyys/ Ohjaussylinterin vuoto
2 posters
Sivu 1 / 1
1490 takavedon etuakselin väljyys/ Ohjaussylinterin vuoto
Alkaa 30 vuotta tulemaan traktorilla täyteeen ja kaikenlaista pikkuvikaa pitäisi korjat, että käyttöarvo kylvö-, ruiskutus- ja puutavarakuormaimen edessä säilyy. Etuakselin kääntövivustossa on väljää joka kertaantuu pyörissä. Ei siis raidetangoissa vaan siinä kääntösylinterin ympärillä. Millainen projekti korjaus on? Aika mielenkiintoinsen näköinen kostruktio vaikka onkin vielä niin öljypaskassa, että ei sitä oikein hahmottanut. Pikaisella haulla en löytänyt vinkkejä. Nyt on työn alla sähkövikojen korjausta. Seuraavaksi kytkimen pääsylinteri, vaihteensiirron/kannen sorvaus, pieniä öljyvuotoja...
Viimeinen muokkaaja, Hese pvm Ma Elo 13 2012, 20:24, muokattu 1 kertaa
Hese- Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Vs: 1490 takavedon etuakselin väljyys/ Ohjaussylinterin vuoto
Joo,irroita etuakselin keskitappi ja ohjauksen putket irti,ja vedä koko etuakseli alta pois,sitä ennen kopistele raidepäät irti ,ne on helpompi tuossa vaiheessa,sitten sylinterin päistä kierrä nivelet irti,ja sen jälkeen sylinterin keskinavasta kierteellä olevat lortikat pyöritetään pois niin sen jälkeen sylinteri on väljässä reijässä ja pääsee pois tilastaan.
Monesti ne on vaan joku valopää hitsannu ne laipat kiinni,ja silloin on pirrahommaa tiedossa.
Se on alkujaan säädetty säätölevyillä tiukaksi,helotat vaan sitten koko homman uusiksi.
Tuohon omaan 1690 takapotkuun on joku tehny laiskanmiehen remontin sinne,vetäny koko sylinteriroskan rälläkällä irti
etuakselista ja korjauksen jälkeen paskantanu puikolla sen siinne takasi,vaihan koko etuakselin kun ehdin,tuohonki oli vaan puikkoremontti tehty sylinteriin,minkä ostin,pitää se ensin laittaa kondikseen.
Monesti ne on vaan joku valopää hitsannu ne laipat kiinni,ja silloin on pirrahommaa tiedossa.
Se on alkujaan säädetty säätölevyillä tiukaksi,helotat vaan sitten koko homman uusiksi.
Tuohon omaan 1690 takapotkuun on joku tehny laiskanmiehen remontin sinne,vetäny koko sylinteriroskan rälläkällä irti
etuakselista ja korjauksen jälkeen paskantanu puikolla sen siinne takasi,vaihan koko etuakselin kun ehdin,tuohonki oli vaan puikkoremontti tehty sylinteriin,minkä ostin,pitää se ensin laittaa kondikseen.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1490 takavedon etuakselin väljyys/ Ohjaussylinterin vuoto
Kiitos neuvoista. Olen istunut samassa traktorissa uutena isän sylissä, joten ihan ihme patentteja ei onneksi ole. Isä on myös tehnyt saman koneen maahantuontihuollon silloin ja vuosia sen jälkeen moneen muuhunkin merkin koneeseen. Samasta syystä hyllystä löytyy "jonkinverran" varaosia.
Hese- Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Vs: 1490 takavedon etuakselin väljyys/ Ohjaussylinterin vuoto
Just,silloinhan homma käy kun osiaki on,onko ylimääräisiäki myytäväksi asti,niihin sylinterin pään nivelputkiin,tai mikä niille olis oikea nimi kannattaa uusia ne o-renkaat samalla,saattavat jäädä vuotamaan,Marjakankaalla näky olevan uusi koko sylinteri 660 e jos jollain on mennyaivan tohjoksi jostain syystä.
Ne nipatki pitää pyöräyttää irti ,jotta sylinteri pääsee keikkaamaan tilastaan.
Se on taavetin insinöörien patentti se ohjaushomma,muuten pelittää,mutta monimutkainen ja tahtoo ajan saatossa välystäki tulla.
Ne nipatki pitää pyöräyttää irti ,jotta sylinteri pääsee keikkaamaan tilastaan.
Se on taavetin insinöörien patentti se ohjaushomma,muuten pelittää,mutta monimutkainen ja tahtoo ajan saatossa välystäki tulla.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1490 takavedon etuakselin väljyys/ Ohjaussylinterin vuoto
Sylinteri alkoi vuotaa toisesta päästä todella paljon ja nyt on akseli otettu pois ja sylinteri melkein purettu, toinen pää liotuksessa. Aika iso homma vaikka oli silloisen maahantuojan korvaamaton insinööri korjausohjeineen apuna mukana. On tehnyt suunnittelija pitkään hommia ennen kuin rakenne on valmistunut, aika hienosti on holkit ja tiivisteet nivelissä. Klappia oli vain "välitangon" toisessa päässä johon joku tekee uudet holkit. Vielä kun löytäisi edes osalle Marjakankaan tiivistesarjan osille paikan.
Hese- Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Vs: 1490 takavedon etuakselin väljyys/ Ohjaussylinterin vuoto
Joo se on monimutkainen hökötys,olen purkanu sen joskus,saitko sen keskitapin ja välilinkun välyksettömäksi,niissä suurin vaikutus huonoon ajoon,tuli mieleen kun sitä purki että enklantilaisilla on ollu suunnittelukilpailu kuka sen saa tehtyä monimutkasimmin niin se voittaa kilpailun
Vieraili- Vierailija
Vs: 1490 takavedon etuakselin väljyys/ Ohjaussylinterin vuoto
Välilinkun toiseen päähän pitää teettää uudet holkit ja keskitapin shimmejä ainakin poistaa. Aika pieni väljyys tekee pyörään paljon klappia. Sylinterin toinen pääty on ryytynyt ja liotuksessa. Vuotanut pää aukesi kohtuu helposti.
Hese- Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Vs: 1490 takavedon etuakselin väljyys/ Ohjaussylinterin vuoto
Männänvarren kumpaankin päähän tuleva nippa on tehtaan jäljiltä lukittu Loctite:lla. Jos nippa ei lähde suosiolla irti, anna varovasti hieman lämpöä, pariasataa astetta riittää hyvin ja varo lämmittämästä niin paljon, että osien väri muuttuu.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1490 takavedon etuakselin väljyys/ Ohjaussylinterin vuoto
Sylinteri on pöydällä ja kyse on itse sylinterin päädyistä tai mikä niiden nimi onkaan. Ne nipat olivat tiukassa ja lukittu, mutta aukesivat pulttipyssyllä pitkän hylsyn avulla.
Hese- Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Similar topics
» 885 öljynpaine
» DB 950 syöttöpumpun vuoto
» Tankin vuoto
» 996 nostolaitteen vuoto
» 950 ja taka-akselin öljyvuoto
» DB 950 syöttöpumpun vuoto
» Tankin vuoto
» 996 nostolaitteen vuoto
» 950 ja taka-akselin öljyvuoto
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa