90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet.
4 posters
Sivu 1 / 1
90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet.
Tuli taas neljäntunnin ajelu suoritettua 1490:llä, ja siinäpä ajellessa ehti miettiä syntyjä syviä. Kuten esim. sopiiko 94-sarjan hytin sivuilmanotto pömpeli 90-sarjalaiseen, jos pikkuisen muokkaisi konepellin oikeaa takasivua..?
Pakoputken liitos falskaa kokoajan pikkuisen käryä konepellin alle, ja sitä kautta sitten suoraan ilmanottoon ja siitä hyttiin kuskin nenää häiritsemään.
Eli onko se 94-sarjan ilmanotto suurinpiirtein samanlainen kuin 90-sarjan, pois lukien tietenkin se oikeanpuolen imuritilä.
Sitten toinen asia, saisiko joku otettua kuvaa konepellin kippaus saranoista, siis sellaisesta konepellistä, missä konepelti kääntyy eteenpäin kokonaan pystyyn.
Pitäisi tehdä muutos tuohon "alligaattori" konepeltiin, niin että koneen pääsee näkemään päältäpäin ilman koko konepellin irroittamista/ruuvaamista pois paikoiltaan.
Pakoputken liitos falskaa kokoajan pikkuisen käryä konepellin alle, ja sitä kautta sitten suoraan ilmanottoon ja siitä hyttiin kuskin nenää häiritsemään.
Eli onko se 94-sarjan ilmanotto suurinpiirtein samanlainen kuin 90-sarjan, pois lukien tietenkin se oikeanpuolen imuritilä.
Sitten toinen asia, saisiko joku otettua kuvaa konepellin kippaus saranoista, siis sellaisesta konepellistä, missä konepelti kääntyy eteenpäin kokonaan pystyyn.
Pitäisi tehdä muutos tuohon "alligaattori" konepeltiin, niin että koneen pääsee näkemään päältäpäin ilman koko konepellin irroittamista/ruuvaamista pois paikoiltaan.
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: 90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet.
Kyllä 94-sarjan ilmaottopömpeli sopii heittämällä 90-sarjan hyttiin.
IKH:lla on ainakin ollut hyvä 1494:n konepelti.Eikö se olis helpoin ratkaisu?
IKH:lla on ainakin ollut hyvä 1494:n konepelti.Eikö se olis helpoin ratkaisu?
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet.
Jaa, että sopii suoraan. Hyvä tieto! Ikävä tosiaan ajella, kun käryä pukkaa sakastin puolelle, varsinkin kylmällä koneella
Olisihan se tietenkin helpoin vaihtaa konepelli suoraan oikeanlaiseen, mutta vahva epäilys, että se IKH:n konepelli maksaa vielä useamman satasen...? Kyllä tuon oman pellin pystyisi kuitenkin muokkaamaan oikein toimivaksi/avautuvaksi.
Olisihan se tietenkin helpoin vaihtaa konepelli suoraan oikeanlaiseen, mutta vahva epäilys, että se IKH:n konepelli maksaa vielä useamman satasen...? Kyllä tuon oman pellin pystyisi kuitenkin muokkaamaan oikein toimivaksi/avautuvaksi.
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: 90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet.
Kannattaa toki kysäistä mitä pelti IKH:lla maksaa jos se vielä siellä on, joskus myyvät aika sopivastikin.
Jos ite alat muuntaa vanhaa niin oli varmaan hyvä käydä katsomassa ,mittaammassa,kuvaamassa paikan päällä.Meille ainakin tervetuloa.
Oletko tarkistanut ,onko hytin alaosan kierrätysilmaluukku auki tuota savuongelmaa ajatellen??
Jos ite alat muuntaa vanhaa niin oli varmaan hyvä käydä katsomassa ,mittaammassa,kuvaamassa paikan päällä.Meille ainakin tervetuloa.
Oletko tarkistanut ,onko hytin alaosan kierrätysilmaluukku auki tuota savuongelmaa ajatellen??
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet.
Mistä tuon luukun löytyy? Minulla myös uudempi 1394 heitteli polttoaineen katkua hyttin. Minä sain avun kun uusin "tulipellissä" olevien läpivienreikien tulpat. Tai oikeammin laitoin "Mackaiverin teippiä".outsider kirjoitti:Kannattaa toki kysäistä mitä pelti IKH:lla maksaa jos se vielä siellä on, joskus myyvät aika sopivastikin.
Jos ite alat muuntaa vanhaa niin oli varmaan hyvä käydä katsomassa ,mittaammassa,kuvaamassa paikan päällä.Meille ainakin tervetuloa.
Oletko tarkistanut ,onko hytin alaosan kierrätysilmaluukku auki tuota savuongelmaa ajatellen??
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: 90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet.
Se luukku sijaitsee ohjauspulpetin alaosassa, tulipellissä. Kävin kurkkaamassa sen pellin asennon, ja näytti olleen kiinni kokoajan.
Ongelmaa lisää se että, kun kone joutuu seisomaan ulkona ja näin märkänä syksynä/talvena, se ohjaamon ilmansuodin kastuu ja pikkuhiljaa painuu lintalleen jostakin kulmasta, niin sinne kulmaan jää rako josta pääsee sitten suoraan konepellin alla oleva ilma hytin ilmanottoon. Eli se ilma ei edes tule sieltä tuulilasin alareunasta sisään.
Ehkäpä ensi kesänä tulee muutos tuohon koneiden säilytykseen, jos suunnitelmissa oleva konehalli nousee pystyyn
Ongelmaa lisää se että, kun kone joutuu seisomaan ulkona ja näin märkänä syksynä/talvena, se ohjaamon ilmansuodin kastuu ja pikkuhiljaa painuu lintalleen jostakin kulmasta, niin sinne kulmaan jää rako josta pääsee sitten suoraan konepellin alla oleva ilma hytin ilmanottoon. Eli se ilma ei edes tule sieltä tuulilasin alareunasta sisään.
Ehkäpä ensi kesänä tulee muutos tuohon koneiden säilytykseen, jos suunnitelmissa oleva konehalli nousee pystyyn
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: 90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet.
Juu ,tuo ilmansuodatin on paha painumaan kasaan.
Olen itse ohittanut tuon ongelman laittamalla suodattimen kevyesti tiivistemasssalla kiinni reunoistaan.
Sehän lähtee mattopuukolla sitten helposti pois.
Jos suodatin on hyvin paikoillan niin varmaan suodattaa savujakin pois .
On minullakin 1690:ssä alkuperäinen koppa enkä meinaa sitä vaihtaa.
Toki tuo seisoo vapaa-ajat katon alla.
Olen itse ohittanut tuon ongelman laittamalla suodattimen kevyesti tiivistemasssalla kiinni reunoistaan.
Sehän lähtee mattopuukolla sitten helposti pois.
Jos suodatin on hyvin paikoillan niin varmaan suodattaa savujakin pois .
On minullakin 1690:ssä alkuperäinen koppa enkä meinaa sitä vaihtaa.
Toki tuo seisoo vapaa-ajat katon alla.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet.
tälläisen saranoinnin tein yhteen 1390:iin. kärkipala on kyllä peltiä jotenka saranan kiinnitys oli helpompi takapääs jouset kuten vanhemmis brauneis
Ulvila- David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 175
Paikkakunta : alavus
Similar topics
» -90 ja -94 sarjan hydrauliikkalohkot
» 90- ja 94 sarjan erot
» 90-sarjan 4x4 etuakselit?
» 94 sarjan sähköistä
» 90-Sarjan vo-kytkivipu.
» 90- ja 94 sarjan erot
» 90-sarjan 4x4 etuakselit?
» 94 sarjan sähköistä
» 90-Sarjan vo-kytkivipu.
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa