Selectamatic 880 käynnistys
Sivu 1 / 1
Selectamatic 880 käynnistys
Tervehdys kaikille
Ongelmana on että 880 Selectamaticin kierrosluku nopusee heti käynnistyksen jälkeen itsekseen korkeaksi. Rpm:ää en osaa sanoa kun vaijeri on poikki, mutta korvakuulolta ainakin yli puolikaasun reippaasti.
Jonkun aikaa "huudettuaan" kierrokset laskevat itsekseen normaalille tyhjäkäynnille. Näin tapahtuu aina käynnistyksen yhteydessä, mutta kylmänä kierrokset nousevat korkeammalle ja pysyvät pidempään, noin 20-30 sek. Mistähän moista vikaa kannattaa metsästää, ilmeisesti syöttöpumppuun pitäisi ensimmäiseksi tutustua?
Kiitos jo etukäteen asiantuntevista vastauksista.
Ongelmana on että 880 Selectamaticin kierrosluku nopusee heti käynnistyksen jälkeen itsekseen korkeaksi. Rpm:ää en osaa sanoa kun vaijeri on poikki, mutta korvakuulolta ainakin yli puolikaasun reippaasti.
Jonkun aikaa "huudettuaan" kierrokset laskevat itsekseen normaalille tyhjäkäynnille. Näin tapahtuu aina käynnistyksen yhteydessä, mutta kylmänä kierrokset nousevat korkeammalle ja pysyvät pidempään, noin 20-30 sek. Mistähän moista vikaa kannattaa metsästää, ilmeisesti syöttöpumppuun pitäisi ensimmäiseksi tutustua?
Kiitos jo etukäteen asiantuntevista vastauksista.
kiipekka- Vierailija
Vs: Selectamatic 880 käynnistys
En ole kuullut mokomasta oireesta aikaisemmin, mutta saahan sitä arvailla:
Kun moottoria pyöritetään startilla, niin kierrokset on vain jotain 200...300 rpm ja pumpun keskipakosäädin jättää silloin automattisesti syötön täysille. Kun moottori käynnistyy, niin keskipakosäädin alkaa pyöriä rivakammin, ja se vetää pienen jousen välityksellä annosteluventtiilin avulla syöttöä pienemmälle, kaasuvivun asentoa vastaavalle tasolle.
Tuollainen viive kierrosten kanssa voisi johtua vaikkapa annosteluventtiilin takertelusta, se ei siis tahdo jaksaa heti mennä pienemmälle kun ohut jousi yrittää kääntää vipua. Annosteluventtiilin tahmeus ei ole ihan tuntematon asia CAV:n jakajapumpussa, mutta yleensä se oireilee niin päin, että sammutus jää päälle kun venttiili takertuu kiinni-asentoon.
Tuota oiretta on ennenvanhaan hoidettu sillä, että lisätään polttoaineeseen pari prosenttia kaksitahtiöljyä ja jatketaan ajamista.
Vikaa voisi olla myös keskipakosäätimessä itsessään, mutta tietääkseni ne on kyllä sellaisia ikiliikkujia, ettei niihin taida tulla vikoja juuri koskaan.
Kun moottoria pyöritetään startilla, niin kierrokset on vain jotain 200...300 rpm ja pumpun keskipakosäädin jättää silloin automattisesti syötön täysille. Kun moottori käynnistyy, niin keskipakosäädin alkaa pyöriä rivakammin, ja se vetää pienen jousen välityksellä annosteluventtiilin avulla syöttöä pienemmälle, kaasuvivun asentoa vastaavalle tasolle.
Tuollainen viive kierrosten kanssa voisi johtua vaikkapa annosteluventtiilin takertelusta, se ei siis tahdo jaksaa heti mennä pienemmälle kun ohut jousi yrittää kääntää vipua. Annosteluventtiilin tahmeus ei ole ihan tuntematon asia CAV:n jakajapumpussa, mutta yleensä se oireilee niin päin, että sammutus jää päälle kun venttiili takertuu kiinni-asentoon.
Tuota oiretta on ennenvanhaan hoidettu sillä, että lisätään polttoaineeseen pari prosenttia kaksitahtiöljyä ja jatketaan ajamista.
Vikaa voisi olla myös keskipakosäätimessä itsessään, mutta tietääkseni ne on kyllä sellaisia ikiliikkujia, ettei niihin taida tulla vikoja juuri koskaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Similar topics
» DB 990 Selectamatic -71 käynnistys- ja latauspiiri
» 850:n käynnistys
» Käynnistys & käyntiongelmia
» Kuutosen käynnistys
» 850 ilmaus/käynnistys
» 850:n käynnistys
» Käynnistys & käyntiongelmia
» Kuutosen käynnistys
» 850 ilmaus/käynnistys
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa