850:n käynnistys
+3
1690 metsä
outsider
vuotava
7 posters
Sivu 1 / 1
850:n käynnistys
Onko keinoja millä voi polttoaineen saada suuttimille asti kun ilmattu monta kertaa. Pumppu ok ilmattu mutta startatenkaan ei tule suuttimille putket kyllä irti . Rupee keinot loppuu mitä tekis kaikki tiedossa olevat keinot tehty ??
vuotava- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: 850:n käynnistys
Jos kaikki normikeinot on käytetty niin koita hinata se käyntiin.
Yksi 880 imple ei lähtenyt mutta muutaman sadan metrin hinaus auttoi ja sen jälkeen lähti aina startista.
Yksi 880 imple ei lähtenyt mutta muutaman sadan metrin hinaus auttoi ja sen jälkeen lähti aina startista.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 850:n käynnistys
Tarvii yrittää sitä kun löytää hinaajan ei taida henkilö autolla onnistua ?
vuotava- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: 850:n käynnistys
Oletko kokeillu koputtaa pumpun peräosan kylkeen kevyesti satrtauksen yhteydessä. Saattaa auttaa jos sielä on annosteluventtini jumissa
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: 850:n käynnistys
Sitä tarvii vielä kokeilla seuraavaksi. Kiitos vinkistä
vuotava- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: 850:n käynnistys
onko traktori seisonu pitkään vai oliko kysessä vain esim.putsarien vaihto?
Kyllä ainakin meillä 850 on tullu aineet startilla suuttimille.
AI niin oliko sammutin vipu varmasti starttiasennossa?? muuten ei ainetta tule!
Kyllä ainakin meillä 850 on tullu aineet startilla suuttimille.
AI niin oliko sammutin vipu varmasti starttiasennossa?? muuten ei ainetta tule!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 850:n käynnistys
Traktori on minulle tullut vaihdossa tuollaisena . siitä joskus varastettu pumppu ja tämä tilalla nyt. Minun aikana se ei ole käynyt . Sammutin on tarkastettu ja ei ole päällä mutt onko siältä mahdollista jäädä jumiiin tms ? Aika paljon dieseleiden kanssa pelannut mutta nyt tuntuu tosi vaikealta. Ei viitsi romuksikaan laittaa kun muuten hyväkuntoinen traktori. Voiko tuo pumppu olla väärin asenettu ? Eikö siellä ole joku "hahlo" tai vastaava mihin se menee?
vuotava- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: 850:n käynnistys
Vaikka sammutinvipu pumpun ulkopuolella liikkuisikin normaalisti, se ei välttämättä tarkoita sitä, että pumpun sisällä osat liikkuvat kuten pitää.
Sammutinkara liikkuu siellä sisällä aika hennon jousen voimin, pois päältä asentoon.
Sammutinkara liikkuu siellä sisällä aika hennon jousen voimin, pois päältä asentoon.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 850:n käynnistys
Varmaan kannattaa tarkistaa ensin, että pumppu nostaa välipaineen. Välipaine voi olla huono kuluneiden välipainepumpun lamellien vuoksi tai välipaineen säätöventtiilin luistin jumimisen vuoksi. Startatessa pitäisi ilmausruuvista mitattuna löytyä muutama bar painetta. Täysillä kierroksilla siellä pitäisi oleman jotain 5 bar tuntumissa, joten jos löytyy tuosta puoletkin, niin kyllä sen pitäisi käynnistymiseen riittää. Jos painetta ei juuri nouse, niin siellä ei korkeapainemännät liiku imuasentoon. Välipaineen säätöventtiili on pumpun takapään kannessa ja pumpun siivet näkyvät kannen alla.
Pitkään jouten olleessa pumpussa pystyy annosteluventtiili jumitumaan sammutus -asentoon. Niinkuin Jusape kirjoitti, niin hentoinen jousi ei välttämättä jaksa painaa venttiiliä auki kun sammuttimen vetää pois päältä vaikka jumi ei olisi pahakaan. Pumpun kannen avaamalla pääsee näkemään jouset ja annosteluventtiilin vipuvarren. Toimenpiteenä se ei ole iso, pitää vaan ottaa kansi varovasti erilleen, ettei vahingossa venäytä säätimelle menevää jousta. Ja puhtaana pitää olla paikat kun pumpun avaa. Ja uusi tiiviste kannattaa hakea valmiiksi ennenkuin puuhan toteuttaa.
Pitkään jouten olleessa pumpussa pystyy annosteluventtiili jumitumaan sammutus -asentoon. Niinkuin Jusape kirjoitti, niin hentoinen jousi ei välttämättä jaksa painaa venttiiliä auki kun sammuttimen vetää pois päältä vaikka jumi ei olisi pahakaan. Pumpun kannen avaamalla pääsee näkemään jouset ja annosteluventtiilin vipuvarren. Toimenpiteenä se ei ole iso, pitää vaan ottaa kansi varovasti erilleen, ettei vahingossa venäytä säätimelle menevää jousta. Ja puhtaana pitää olla paikat kun pumpun avaa. Ja uusi tiiviste kannattaa hakea valmiiksi ennenkuin puuhan toteuttaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 850:n käynnistys
Olisko jollain kiinnostusta korvausta vastaan tulla Mäntsälään katsoo jos saa kuntoon tai löytää vian . Ammattiliikkeet pyytää enemmän ku traktorin arvo on
oli aika huima arvio kun kysyin . .
oli aika huima arvio kun kysyin . .
vuotava- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: 850:n käynnistys
Avasitko sitä pumpun kantta minne vivusto menee?
Sieltä sitten näkis onko kaikki ok,ite taistelin kanssa sen alapuolella olevan ennakonsäätöhanan kanssa,se kun ei liiku ei ees eikä taas eikä käyny edes 900 vastaava osakaan sinne,vesi vissii mulla sen ruostuttanu jumiin,semmostakin voi löytyä.
Sieltä sitten näkis onko kaikki ok,ite taistelin kanssa sen alapuolella olevan ennakonsäätöhanan kanssa,se kun ei liiku ei ees eikä taas eikä käyny edes 900 vastaava osakaan sinne,vesi vissii mulla sen ruostuttanu jumiin,semmostakin voi löytyä.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 850:n käynnistys
En oo avannut kun varoiteltiin jousista kuulista ym ettei saa enää kasaan jne . En niin paljon noiden kans oo pelannu bensa vehkeet tutumpia. Onko mitä huomioitavaa kun sen avaa ?
vuotava- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: 850:n käynnistys
Kokeile varovasti koputella pumpun perää samalla kun kaveri starttaa. Niin ja onko siirtopumppu kunnossa ?
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 850:n käynnistys
Siirtopumpun toimivuus selviää, jos ilmausruuveista tulee kunnolla ainetta startilla pyörittäen.
Kyllä sen syöttöpumpulla kopan uskaltaa avata ihan normaali maalaisjärjellä.
Kun sitä koppaa varovasti raottaa näkyy välistä jousi, joka pitää irrottaa, että kopan saa kokonaan erilleen.
Ennen jousen irrotusta pitää tallentaa muistiin missä reijissä jousen kumpikin pää on, että tulee varmasti
samaan kohtaan takaisin.
Ja tietysti täydellistä puhtautta pitää noudattaa.
Kyllä sen syöttöpumpulla kopan uskaltaa avata ihan normaali maalaisjärjellä.
Kun sitä koppaa varovasti raottaa näkyy välistä jousi, joka pitää irrottaa, että kopan saa kokonaan erilleen.
Ennen jousen irrotusta pitää tallentaa muistiin missä reijissä jousen kumpikin pää on, että tulee varmasti
samaan kohtaan takaisin.
Ja tietysti täydellistä puhtautta pitää noudattaa.
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: 850:n käynnistys
Juu, kannattaa tehdä asiat neuvotussa järjestyksessä.
Jos ilmausruuvista ruikkii polttoainetta startatessa, niin seuraava vaihe on, että otat ilmausruuvin kokonaan pois reijästä, laita kumihanska käteen ja pidä sormenpäätä reijän suulla kun kaveri starttaa. Siellä pitää tuntua selvästi painetta, ei niin paljon kuin vesijohdossa, mutta sen verran, että polttoaine pyrkii suihkauttamaan sormen alta ulos. Siinä pitää tuntua selvä paineen nousu kun sormi on tukkeena, että kun kaveri nitkuttaa siirtopumppua ja sitten moottoria pyörittää startilla.
Jos painetta tuntuu olevan, niin sitten ilmausruuvi kiinni, ainakin yksi suutinputki löysälle ja starttausta samalla kun koputtelet pienellä vasaralla pumpun kylkeen, vähän kuin löisit kahden tuuma naulaa tuoreeseen puuhun. Jos annosteluventtili on jumissa, niin usein se kuulemma noin irtoaa. Sammutin pitää tietenkin olla pois päältä ja kaasu pohjassa.
Jos nuo temput ei auta, niin sitten vaan pumppu päältä puhtaaksi ja kansi pois kuten aikaisemmissa viesteissä on neuvottu.
Ihmisen tekemiä vehkeitä nuo ovat. Eikä tarvi osata sähkötekniikkaa kun niitten kanssa pelaa.
Jos ilmausruuvista ruikkii polttoainetta startatessa, niin seuraava vaihe on, että otat ilmausruuvin kokonaan pois reijästä, laita kumihanska käteen ja pidä sormenpäätä reijän suulla kun kaveri starttaa. Siellä pitää tuntua selvästi painetta, ei niin paljon kuin vesijohdossa, mutta sen verran, että polttoaine pyrkii suihkauttamaan sormen alta ulos. Siinä pitää tuntua selvä paineen nousu kun sormi on tukkeena, että kun kaveri nitkuttaa siirtopumppua ja sitten moottoria pyörittää startilla.
Jos painetta tuntuu olevan, niin sitten ilmausruuvi kiinni, ainakin yksi suutinputki löysälle ja starttausta samalla kun koputtelet pienellä vasaralla pumpun kylkeen, vähän kuin löisit kahden tuuma naulaa tuoreeseen puuhun. Jos annosteluventtili on jumissa, niin usein se kuulemma noin irtoaa. Sammutin pitää tietenkin olla pois päältä ja kaasu pohjassa.
Jos nuo temput ei auta, niin sitten vaan pumppu päältä puhtaaksi ja kansi pois kuten aikaisemmissa viesteissä on neuvottu.
Ihmisen tekemiä vehkeitä nuo ovat. Eikä tarvi osata sähkötekniikkaa kun niitten kanssa pelaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 850:n käynnistys
Tuolainen pitkään "kylmänä" ollut CAV voi tosiaan vaatia suostuttelua, että saa taas toimimaan.
Muistui mieleen keväinen juttutuokio erään huoltomiehen kanssa.
Oli olut ilmaamassa jonku mökkiläisen traktoria, josta oli löpö loppunu jo syksyllä ja jätetty siihen lepäämään.
Oli kuulemma ollut useamman tunnin keikka. Ja startti oli pyörinyt tosi pitkään enenkun alkoi suutinputki kerrallaan
pikkuhiljaa antaa ainetta.
Ei se hinaus käynnistys varmaan huono idea olis. Hinaamalla pumpun saa pyörimään nopeammin kun startilla
Ja välipainepumppu nostaa kunnolla painetta.
Muistui mieleen keväinen juttutuokio erään huoltomiehen kanssa.
Oli olut ilmaamassa jonku mökkiläisen traktoria, josta oli löpö loppunu jo syksyllä ja jätetty siihen lepäämään.
Oli kuulemma ollut useamman tunnin keikka. Ja startti oli pyörinyt tosi pitkään enenkun alkoi suutinputki kerrallaan
pikkuhiljaa antaa ainetta.
Ei se hinaus käynnistys varmaan huono idea olis. Hinaamalla pumpun saa pyörimään nopeammin kun startilla
Ja välipainepumppu nostaa kunnolla painetta.
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: 850:n käynnistys
Juu,
Hinaamalla saa akseleihin kierroksia, mutta talvikelissä se ei kyllä onnistu. Sitten semmoinenkin niksi on olemassa, että lämmittää pumppua vaikka kuumailmapuhaltimella. Annosteluventtiilin jumittamisen aiheuttama tahma pehmenee kun lämpötila nousee, mutta myös annosteluventtiilin poraus laajenee ja lämmenneen polttoaineen liuotuskyky kasvaa.
Hinaamalla saa akseleihin kierroksia, mutta talvikelissä se ei kyllä onnistu. Sitten semmoinenkin niksi on olemassa, että lämmittää pumppua vaikka kuumailmapuhaltimella. Annosteluventtiilin jumittamisen aiheuttama tahma pehmenee kun lämpötila nousee, mutta myös annosteluventtiilin poraus laajenee ja lämmenneen polttoaineen liuotuskyky kasvaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 850:n käynnistys
Kone lohkolämppäriin, auton sisätilapuhallin lämmittämään pumppu lämpimäksi kelistä riippuen vaikka puol tuntia tms.
Sitten nakuttelua pumppuun ja kaveri starttaa. Siinä jos vielä syöttää apuvirtaa käynnissä olevasta koneesta, että virtanen riittää, niin voisi jopa käynnistyä.
Sitten nakuttelua pumppuun ja kaveri starttaa. Siinä jos vielä syöttää apuvirtaa käynnissä olevasta koneesta, että virtanen riittää, niin voisi jopa käynnistyä.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 850:n käynnistys
Kyllä sen päälikannen voi avata ihan jos ei ole koskaan availlu,itekkin sen otin auki eikä ollu mitään tietoa jousista,kunnes... siellä olikin jousi ja koppa ei tullu käteen,varovasti otin jousen irti ja koitin katsoa mihin reikään se tuli,vaihdoin kaasuvipuakselin tiivarin mutta kopan tiivaria en muistaakseni?? vaihtanukkaan kun se oli hyvin painunu kiinni siihen koppaan...
Koppakiinni ja srarttaamaan JA käyntiinhän se lähti,omasta mielestäni ehkä? tyhjäkäynti olis hieman nopeutunu tuossa remontissa mutta kaikki osat on oikein ja traktori toiminu jo vuosia.
Että jos minä tuon aukasin niin kyllä se onnistuu muiltakin,rohkeasti vaan mutta EI väkisin runnomalla.
Pitää tässä rohkaista toisia kun itsekkin sitä rohkeutta aina tarvinnu ja toiset siinä auttanu.
Tuo kannataa katsoa ja noudattaa myös muidenkin jakamia neuvoja,kyllä se Taavi vielä käy se on varma.
Koppakiinni ja srarttaamaan JA käyntiinhän se lähti,omasta mielestäni ehkä? tyhjäkäynti olis hieman nopeutunu tuossa remontissa mutta kaikki osat on oikein ja traktori toiminu jo vuosia.
Että jos minä tuon aukasin niin kyllä se onnistuu muiltakin,rohkeasti vaan mutta EI väkisin runnomalla.
Pitää tässä rohkaista toisia kun itsekkin sitä rohkeutta aina tarvinnu ja toiset siinä auttanu.
Tuo kannataa katsoa ja noudattaa myös muidenkin jakamia neuvoja,kyllä se Taavi vielä käy se on varma.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 850:n käynnistys
Tyhjäkäynnin säätö on kopan päällä, se on voinut sulla helposti muuttua tuossa yhteydessä
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 850:n käynnistys
Tuotamietin mutta enempi uskon että jousi hieman venyi hommassa,kas kun en jousesta sillon tienny ja sieltä se tuli melkee mukana oikeassa reijässä se pitäs olla kun sen sillon tarkistin.
Toki voi olla että kulunut tiivari aiheutti klappia juurikin sen tyhjäkäynninverran,säätöruuviin kun en sillon vielä koskenu
Toki voi olla että kulunut tiivari aiheutti klappia juurikin sen tyhjäkäynninverran,säätöruuviin kun en sillon vielä koskenu
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» Kuutosen käynnistys
» DB 990 Selectamatic -71 käynnistys- ja latauspiiri
» Käynnistys ongelma yllättäen
» 850 ilmaus/käynnistys
» 1210 käynnistys ongelma
» DB 990 Selectamatic -71 käynnistys- ja latauspiiri
» Käynnistys ongelma yllättäen
» 850 ilmaus/käynnistys
» 1210 käynnistys ongelma
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa