1394 startti
+2
erkki
ikilika
6 posters
Sivu 1 / 3
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
1394 startti
Miks kaikki hajoaa aina talvella?? Äsken kävin veivaamassa rakkolin käyntiin ja täällä on -19 pakkasta, startti otti ihteesä ja rupes murisemaan. Pyörittää kyllä jotenkin mutta pitää aika ääntä. Luulen että ääni alko siitä kun startti löi kerran tyhjää ennenkuin rupes moottori pyörimään. Kannattaako vanhaa enää korjata vai ostanko suosiolla uuden? Meneekö jonkun auton tms vahvempi startti? Kun olis tallissa uudehko transitin startti
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 1394 startti
Kyllä se kannataa ainakin aukaista ja katsoa mikä on vialla. Harvoin startti hajoaa korjaamattomaan kuntoon.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5086
Vs: 1394 startti
Näkyy olevan iskra:n startti, eli jo kertaalleen korjattu. (made in slovakia, ellei jopa tzekkoslovakia kun tekstistä ei saa selvää...)
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 1394 startti
Kuvauksesta ei ole helppo arvata mitä sille on tapahtunut, mutta saattaa olla että on vaan bendix-ratas alkanut päästää. Yleensä se kyllä oikkuilee niin, että se ottaa starttiin vasta toisella tai kolmannella yrittämällä, surahtaa vaan, mutta ei se liene ihan mahdotonta, että se romisee yli hampailta. Puslat siitä tuskin menee ihan yhtäkkisesti, bendixi voi mennäkin.
Startit on yleisesti ottaen huonoja sopimaan ristiin. En ole kuullut mikä muu startti voisi mahtua Taaviin. Transitin startissa on luultavasti liian vähän paukkuja kun siinä on pienemmät pytyt vaikka se muuten vastoin odotusta olisi vaihtokelpoinen.
Startit on yleisesti ottaen huonoja sopimaan ristiin. En ole kuullut mikä muu startti voisi mahtua Taaviin. Transitin startissa on luultavasti liian vähän paukkuja kun siinä on pienemmät pytyt vaikka se muuten vastoin odotusta olisi vaihtokelpoinen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5086
Vs: 1394 startti
Ei startti varsinaisesti yli hampaitten ole mennyt eikä surraa vauhtipyörän hampaita vasten, vaan tavallaan jurisee pyörittäessään. Koskaan ei se ole yli lyönyt mut on joskus jäänyt pyörimään tyhjää ilman hammaskosketusta. Noh, tarttee suorittaa kirurginen toimenpide, elikkäs ruumiinavaus. Pännii vaan kun aina sydän talvella kylmä rauta kylmenee lopullisesti.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 1394 startti
Hampaan yli hyppäämisellä tarkoitin että bendixrattaan vapaakytkin hurisee yli vapaakytkimen hampaista. Surahtelu on eka oire lopussa olevasta bendixistä. Sehän on vain vapaakytkin, joka estää starttikehää pyörittämästä starttimoottoria kun moottori käynnistyy.
Jos startti jurisee ja pyörii huonosti niin saattaa sitten olla roottorin puslakin väljä ja roottori hankaa kenttään.
Bendixi ei ole kallis uusia eikä puslan vaihto varmaan sen kalliimpi.
Jos startti jurisee ja pyörii huonosti niin saattaa sitten olla roottorin puslakin väljä ja roottori hankaa kenttään.
Bendixi ei ole kallis uusia eikä puslan vaihto varmaan sen kalliimpi.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5086
Vs: 1394 startti
Se on yksi parhaita tarvike startteja se ISKRA taavettiin,olen laittanu itellekki sellaisia aikanaan 1490 ja sittemmin 1594,on riski pyörittämään ja pelaa,huomattavasti parempi kun ikh intialaiset,lähes alkuperäisen veronen.
Se on Valmetin ensiasennuslaatua tuo iskra,ja valmistusmaa tosiaan slovenia.
Se on Valmetin ensiasennuslaatua tuo iskra,ja valmistusmaa tosiaan slovenia.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1394 startti
Jaa se on slovenia eikä slovakia? Juu, eipä siitä tekstistä saa selvää...velimhan kirjoitti:
Se on Valmetin ensiasennuslaatua tuo iskra,ja valmistusmaa tosiaan slovenia.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 1394 startti
Selvittelin asiaa ja transitin startti ja db-startti on molemmat 2.8kw, samat pyörimis suunnat, sama kiinnitys, erona hammasluku, db 10hammasta ja transit 13. Sitte kyselin uutta starttia ja tilasinkin, en pidä kalliina 135e ja saan pitää vanhan. On ilmeisesti lucas, selviää huomenna.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 1394 startti
Tuo Transitin startin ja Taavin startin samanlaisuus on minulle aikamoinen yllätys. Siinä on sitten vaan lisätty momenttia laittamalla pienempi rissa srattin päähän. On paljon mahdollista, että transitin startti sopii jos siihen vaihtaa Taaviin käyvän bendixin. Kertokaapa joku joka on kokeillut sovittaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5086
Vs: 1394 startti
Mä koitan ihan mielenkiinnosta kun nappaan vanhan pois, jos kiinnitykset täsmää reijänhalkaisiaa myöten niin sitte teen transitin startista varastartin toisella bendixillä. (vaikka ei ikinä tarttiskaan )
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 1394 startti
Ei taida olla lucas jos tuolla hintaa sait,intialainen kopio vois olla,ja niistä on huonot kokemukset minulla,niin paksumahanen möykyräki että osassa taaveteissa pitää hioa lohkonkylkeen kolo että asettuu jalustan mukaan suoraan,ja muutenki huono,jos se vaan se on,toivottavasti ei ole se.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1394 startti
Startti haettu, eikä ole lucas vaan joku korjattu starttihan tämä on. Ei näy kun merkin paikat jotka on hiottu pois. Startti on startax kamaa, mitä sitte lieneekin... Viikonlopun aikana otan startin vaihtaen ja samalla selvittelen transitin startin soveltuvuutta, nappaan kuvia jos on aihetta.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 1394 startti
Noniin, nyt olis startti vaihdettu, eipä oo taavi vanhalla startilla koskaan pyörittänyt näin nopeesti ja hiljasella äänellä! Ja transitin startti ei sovi suoraan, yhden pultin saa kiinni, toisenkin kun porais n.3mm suuremman reijän tai kalvais sitä jollakin. Kolmatta pulttia ei saa mitenkään, se on n.30mm sivussa (kestäis kahdellakin). Keskireijältään menee. Ja syynä murinaan oli pendix rattaan hampaat, yksi puuttui kokonaan, toinen murtunut juuresta. Mahtoko metallin väsyminen aiheuttaa tämmösen vai mistä moinen? Vauhtipyörän hampaat oli kunnossa.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 1394 startti
Näkyy olevan 5vuotta startin vaihdosta aikaa... Vaan tänään alotti tuo viimeeksi paikalleen laitettu metelöimään. Starttaa/pyörittää ihan hyvin, mutta naksuttaa pyöriessään. Vähän saman sorttinen napsutus kun solenoidi päästää. Lopun elkeitä vai joku selvä vika tiedossa? Ja jokos joku on keksiny minkä vehkeen tehokkaampi startti sopii taaviin?
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 1394 startti
Mahtaisiko tuo sopia tilalle?
https://www.vapormatic.com/tractor-parts.ashx?partsearch=VPF7260%20#part_list
Listan mukaan pitäisi sopia 1394:seen. Noista Iskran starteista on ollut hyviä kokemuksia jos ne ovat olleet ensiasennus laatua. Korjattuna tarvikeversiona kesto ja laatu on vaihtelee rajusti.
Tämä on varmaankin kunnostettu versio, haeskelin tuolla Iskran tyyppillä: IS1158
http://www.ebay.com/itm/Ford-New-Holland-TS-TM-High-Power-Starter-Motor-OEM-Iskra-11-131-573-AZF4164-/121492396813?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c4982db0d
https://www.vapormatic.com/tractor-parts.ashx?partsearch=VPF7260%20#part_list
Listan mukaan pitäisi sopia 1394:seen. Noista Iskran starteista on ollut hyviä kokemuksia jos ne ovat olleet ensiasennus laatua. Korjattuna tarvikeversiona kesto ja laatu on vaihtelee rajusti.
Tämä on varmaankin kunnostettu versio, haeskelin tuolla Iskran tyyppillä: IS1158
http://www.ebay.com/itm/Ford-New-Holland-TS-TM-High-Power-Starter-Motor-OEM-Iskra-11-131-573-AZF4164-/121492396813?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c4982db0d
MJK1390- Viestien lukumäärä : 65
Ikä : 35
Vs: 1394 startti
4.2kw olis ainakin voimaa. Ikh tarjos fordin starttia 3.2kw hintaan 195e. Suomesta kun löytäis niin olis parempi...
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 1394 startti
Ei sovi, ottaa lohkoon kiinni eikä mahu paikalle, on koitettu.ikilika kirjoitti:4.2kw olis ainakin voimaa. Ikh tarjos fordin starttia 3.2kw hintaan 195e. Suomesta kun löytäis niin olis parempi...
ValtraValmet- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 27
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi
Vs: 1394 startti
Kumpi ei mahu paikalle, 3.2kw vai toi 4.2kw?
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 1394 startti
http://www.konekorjaamo.fi/product_info.php?cPath=2&products_id=40536&type=1667&brand=1532&model=378&cPath=2
Jo parikymmentä vuotta kaikkiin taaveihin oon tuon laittanu ja pyörii
Tänä iltana meni viimeksi yhteen ja oli omistaja tyytyväinen
Jo parikymmentä vuotta kaikkiin taaveihin oon tuon laittanu ja pyörii
Tänä iltana meni viimeksi yhteen ja oli omistaja tyytyväinen
Vierailija- Vierailija
Vs: 1394 startti
Muistakko mitä oli potkua? Kuvasta päätellen olis kahella kii?
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 1394 startti
Normi 3 pulttia,hieman pienempi halkaisija mutta pidempi,pyörittää kokonaan eri malliin kun luukkaan tekeleet,jo yli 20 v ollu tuossa koticasessaki,teho taisi olla 4,2 kw
Sen voortin möykyrätartinki saa sovitettua taaviin jää ensin vähän kieroon mutta kun hioo tartista ulokkeet ja pikkurälläkän laikalla hivelee lohkon pintaa hieman tartin takkaa niin asettuu kohilleen ,kokeilin senki joskus mutta ei läheskään iskran veronen.
Sen voortin möykyrätartinki saa sovitettua taaviin jää ensin vähän kieroon mutta kun hioo tartista ulokkeet ja pikkurälläkän laikalla hivelee lohkon pintaa hieman tartin takkaa niin asettuu kohilleen ,kokeilin senki joskus mutta ei läheskään iskran veronen.
Vierailija- Vierailija
Vs: 1394 startti
Iskra tehdään Sloveniassa ja on nykyään ensiasennusstartti mm. Vatra NH jne,todella hyvin on pelittäneet
Vierailija- Vierailija
Vs: 1394 startti
Jaaha, melkein se sitte vois olla tuo järkevin hankinta. Sen numeron/tyypin kun sais niin vois kattella myykö joku edukkaammin samaa tai vastaavaa? Vai minkä rattorin koneen kyljestä tämmönen alunperin löytyy? Ei viitti ruveta hioskelemaan, on kuormaimen sovitteet niin mukavasti edessä...
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 1394 startti
Meni senverran syrjään tuo kone että ei enää viiti lähteä tutkimaan,pienellä oli sähkökynällä räpytelty nimi ja numero ja valmistusmaa kylkeen,toki tuon kotikoneen numeron vois tutkia,aina olleet kalliita nuo,muistaakseni JAn kautta velipoika aikonaan noita hommasi ja 250e pintaan olleet jo hinnat tovin,ettei vaan fiigun ole,tuo CNH original parts Fiat group luki viimesessä startissa pakkauksessa .
Näky Vatraan maksavan 349e oliko pöytäsaari firman nimi
Näky Vatraan maksavan 349e oliko pöytäsaari firman nimi
Vierailija- Vierailija
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Sivu 1 / 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa