Mikä värjää öljyt?
+7
jusape
elvis
Paulig
Tessu
OlleK
erkki
Tauno1390
11 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Mikä värjää öljyt?
Ostimpa Taavetin (1390) ja myyjä kusi minua silmään.
Eli: Raktoriin oli "sattumalta" juuri vaihdettu uudet öljyt joten kaupantekohetkellä ne olivat kirkkaat niinkuin uudet öljyt on. Nyt olen ajellut koneella muutaman tunnin ja öljymäärä on lisääntynyt. Imin öljytikun reiästä n. 0,5 litraa lientä ulos että sain öljyn pinnan tikun ylärajalle ja se oli väriltään vaalean harmaata ja kovin ohuen oloista. Tätä ennen raktori oli seissyt viikon joten öljysotkun koostumus vaikuttaisi melko pysyvältä.
Pakkasnesteet olin vaihtanut heti aluksi vahvempiin kun alkuperäiset kesti n. 10 astetta pakkasta. Poisotetut nesteet olivat puhtaat ja kirkkaat.
Erikoista tässä on että jäähdytysnesteen pinta ei ole vajunut tai jos on niin sitä ei huomaa, niin vähäistä se on.
Ohjaussysteemi tässä on jämäosista koottu, pumpussa on öljysäiliö mutta sitten on vielä toinen öljysäiliö tuulilasin edessä koneen oikealla puolen. Luultavasti pumppu on joskus vaihdettu. Onko ollut uusi vai käytetty, sitä ei tiedä kun koko vehje on ruiskutettu oranssilla maalilla paskojen päälle, kumma että ikkunat ei ole oranssit. Yläsäiliön korkista näkyy puhdasta ruskeaa öljyä, pinta hieman suodattimen yläpuolella. Onko 10W30:stä vai ATF:ää, kumpa tietäisi.
Dieseliäkin siellä öljyn seassa voi tietenkin olla. Öljyjä haistelemalla on paha sanoa onko vai ei, dieselillehän se haisee koko raktori ja myös kuski.
Kysymys kuuluu: voiko moottoriöljyn sekaan valunut ohjaussysteemin öljy(ATF?) tehdä moottoriöljystä savivellin väristä? Värjääkö diesel moottoriöljyä vai huomaako sitä öljyn seasta (väristä)? Vai onko se sittenkin pakkasnestettä elikkä pitäisi vaihattaa ainakin kansipahvi? Vai muuttuuko öljy ihan normaalisti kirkkaasta harmaan kautta mustaksi?
Eli: Raktoriin oli "sattumalta" juuri vaihdettu uudet öljyt joten kaupantekohetkellä ne olivat kirkkaat niinkuin uudet öljyt on. Nyt olen ajellut koneella muutaman tunnin ja öljymäärä on lisääntynyt. Imin öljytikun reiästä n. 0,5 litraa lientä ulos että sain öljyn pinnan tikun ylärajalle ja se oli väriltään vaalean harmaata ja kovin ohuen oloista. Tätä ennen raktori oli seissyt viikon joten öljysotkun koostumus vaikuttaisi melko pysyvältä.
Pakkasnesteet olin vaihtanut heti aluksi vahvempiin kun alkuperäiset kesti n. 10 astetta pakkasta. Poisotetut nesteet olivat puhtaat ja kirkkaat.
Erikoista tässä on että jäähdytysnesteen pinta ei ole vajunut tai jos on niin sitä ei huomaa, niin vähäistä se on.
Ohjaussysteemi tässä on jämäosista koottu, pumpussa on öljysäiliö mutta sitten on vielä toinen öljysäiliö tuulilasin edessä koneen oikealla puolen. Luultavasti pumppu on joskus vaihdettu. Onko ollut uusi vai käytetty, sitä ei tiedä kun koko vehje on ruiskutettu oranssilla maalilla paskojen päälle, kumma että ikkunat ei ole oranssit. Yläsäiliön korkista näkyy puhdasta ruskeaa öljyä, pinta hieman suodattimen yläpuolella. Onko 10W30:stä vai ATF:ää, kumpa tietäisi.
Dieseliäkin siellä öljyn seassa voi tietenkin olla. Öljyjä haistelemalla on paha sanoa onko vai ei, dieselillehän se haisee koko raktori ja myös kuski.
Kysymys kuuluu: voiko moottoriöljyn sekaan valunut ohjaussysteemin öljy(ATF?) tehdä moottoriöljystä savivellin väristä? Värjääkö diesel moottoriöljyä vai huomaako sitä öljyn seasta (väristä)? Vai onko se sittenkin pakkasnestettä elikkä pitäisi vaihattaa ainakin kansipahvi? Vai muuttuuko öljy ihan normaalisti kirkkaasta harmaan kautta mustaksi?
Tauno1390- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
Vs: Mikä värjää öljyt?
Kyllä tuo vaikuttaa, että on pakkasnestettä öljyn seassa. Polttoaineesta tulee selvä naftan haju öljyyn eikä se minun tietääkseni aiheuta harmautta, mutta ohutta lirua siitä tietenkin tulee jos sitä on riittävästi öljyn seassa.
Kokeile tehdä sellainen testi, että laske öljyä vaikka desi, pari ja laita se kuumenemaan peltipurkkiin hellalle. Kun näyte tulee 100 asteiseksi niin se alkaa kiehua jos on vettä seassa. Aika pieni vesimäärä riittää aiheuttamaan oikein selvän poreilun nesteen pinnalla. Puhdas öljy ei poreile.
Kokeile tehdä sellainen testi, että laske öljyä vaikka desi, pari ja laita se kuumenemaan peltipurkkiin hellalle. Kun näyte tulee 100 asteiseksi niin se alkaa kiehua jos on vettä seassa. Aika pieni vesimäärä riittää aiheuttamaan oikein selvän poreilun nesteen pinnalla. Puhdas öljy ei poreile.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5097
Vs: Mikä värjää öljyt?
Kerroit että jäähdytysneste ei ole vähentynyt Tämä vie ajatuksen siihen suuntaan, että traktori seisoo taivasalla ilman suojaa pakpoputkenm päällä. Ohjauspumpun imupuoli on akselitiivisteen puolella, joten vuotava stefa johtaa moottoriöljyn päätymiseen ohjauksen öljysäiliöön. Sadevettä öljyssä on meikäläisen diagnoosi.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Mikä värjää öljyt?
Sateessahan se seisoo (nytkin). Ja onhan se satanut viime aikoina melkein joka päivä, sillä ajelutkin jääneet vähiin. Pakoputken päässä on kiikkuläppä, saattaa se siitä vuotaa. Pitää vaihtaa kuitenkin öljyt (kannattaako vaihtaa myös suodatin?) ja kokeilla keittää sitä öljyä.
Tauno1390- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
Vs: Mikä värjää öljyt?
Jos öljyssä on pakkasnestettä niin sen haju on kyllä sen verran makea, että sen huomaa. Pakkasneste on myrkkyä moottorin laakereille, joten kannattaa tutkia tilanne tarkkaan. Jos jostain pääsee pakkasnestettä öljyn sekaan niin kyllä se vuoto pitää eliminoida ennen kuin uudet öljyt laitetaan koneeseen. Ja vanhat jämät kannatta huuhdella tarkkaan pois öljypohjasta.
Vuotavan kannentiivisteen eka oire on yleensä semmoinen, että lämmöt alkavat heittelehtiä ja enemmän kuormittaessa moottori kiehahtaa helposti. Kun vuoto kasvaa niin yön aikana saattaa jonkun männän päälle valua pakkasnestettä ja kun koneen pyöräyttää aamulla käymään on pakokaasu tavallista höyryisempää ja siinä on pakkasnesteen haju.
Vuotavan kannentiivisteen eka oire on yleensä semmoinen, että lämmöt alkavat heittelehtiä ja enemmän kuormittaessa moottori kiehahtaa helposti. Kun vuoto kasvaa niin yön aikana saattaa jonkun männän päälle valua pakkasnestettä ja kun koneen pyöräyttää aamulla käymään on pakokaasu tavallista höyryisempää ja siinä on pakkasnesteen haju.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5097
Vs: Mikä värjää öljyt?
Jos pihalla seisoo niin purkki pakoputken päähän,pelkkä peltiläppä ei veden menoa koneeseen estä,jos purkki unohtuisikin paikalleen se kyllä lentää pois että siitä ei muuta vaaraa ole,vesi sen sijaan ei ole terveellistä kuin jäähdytyksessä.
Kerroit myös että koko kone haisee dieselille,jos traktori on dieselin /öljyn peitossa se kannattaa liuottimella pestä,on pienempi palovaara ja paljon kivempi tehdä remonttia puhtaaseen koneeseen ja sitten näkeekin mistä kenties vuotaa mitäkin.
Onko tietoa entisen omistajan säilytyksistä? oliko ulkona vai tallissa? oliko traktori jatkuvassa käytössä vai satunnaisessa?
Nuokin asiat voi vaikuttaa kosteuden kertymisestä koneeseen,toki jos vanhempi mies myyjänä ei välttämättä edes tiedä jos olisikin joku piilovika jos ajoa ollu vähän...
Tuo että öljy on ohuenoloista viittaisi taas siihen että menee polttoainetta öljyn sekaan sekin kannattaa tarkistaa.
Kerroit myös että koko kone haisee dieselille,jos traktori on dieselin /öljyn peitossa se kannattaa liuottimella pestä,on pienempi palovaara ja paljon kivempi tehdä remonttia puhtaaseen koneeseen ja sitten näkeekin mistä kenties vuotaa mitäkin.
Onko tietoa entisen omistajan säilytyksistä? oliko ulkona vai tallissa? oliko traktori jatkuvassa käytössä vai satunnaisessa?
Nuokin asiat voi vaikuttaa kosteuden kertymisestä koneeseen,toki jos vanhempi mies myyjänä ei välttämättä edes tiedä jos olisikin joku piilovika jos ajoa ollu vähän...
Tuo että öljy on ohuenoloista viittaisi taas siihen että menee polttoainetta öljyn sekaan sekin kannattaa tarkistaa.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Mikä värjää öljyt?
Kyllä siinä on kuulemma nesteet ja öljyt sekaisin. Pitää laittaa kananmunanvalkuaista ja ruisjauhoja koneeseen ja nettikoneeseen myyntiin. Ja vaihtaa sisään puhtaat öljyt. Ja myydessä sanoa että takuuta en anna mutta soittaa saa. Niinkuin se juippi minulle sanoi kun raktorin mulle möi.
Ei vainiskaan. Laitatetaan raktori kuntoon, onneksi on vielä ammattimiehiäkin olemassa kun ite ei osaa.
Ei vainiskaan. Laitatetaan raktori kuntoon, onneksi on vielä ammattimiehiäkin olemassa kun ite ei osaa.
Tauno1390- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
Vs: Mikä värjää öljyt?
Tutkikaa tarkkaan että varmistuu, että se on kannentiivistevaurio. Tunnen yhden tapauksen, jossa Taavia oli pidetty liikenteessä vain kesäsesongit ja aina puhtaalla jäähdytysvedellä. Ruostui nääs sitten sylinterin seinämään pikkuinen reikä, jota ei ollut helppo löytää. Löytyi kuitenkin ja lohko korjattiin sovittamalla yhteen reikään kuiva putki. Jos moottori ei muuta tarvitse kuin uuden kansipahvin niin se ei ehdi olemaan suuri ja pitkäaikainen projekti.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5097
Vs: Mikä värjää öljyt?
Kiitos vinkistä. Pitää mainita asiasta kun korjaus alkaa.
Tauno1390- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
Vs: Mikä värjää öljyt?
Tuommosille "juuri vaihdoin öljyt ja suodattimet ja on kunnossa" eikä sitten olekaan kunnossa ja asia tiedossa, -myyjille voisi kyllä sanoa pari sanaa. Eri asia, kun sanotaan suoraan mikä on vialla.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
JanneT likes this post
Vs: Mikä värjää öljyt?
Saman ongelman kanssa painin.pistin törpön pakoputken nokkaan. Satoi viikon. Toisen kerran öljyt kuraksi. Ei maistu glykoli, ei haise diisseli. Eli sade vettä itsellä, väittäisin. Aikani tutkittuani tein havainnon.,että putken ja äänenvaimentimen liitoskohdassa reikä. Siihen muodostui oikea sadeveden kerääjä, lorina kävi pöntössä kun vettä siihen kaatoi. Nyt ajetaan taas joku tunti ja tutkitaan öljyt...
elvis- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: Mikä värjää öljyt?
Pakosarjassahan pitäis keskellä olla siinä notkelmassa putki alas, jos sadevettä pakosarjaan kertyy.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Mikä värjää öljyt?
Ai uudemmissa on semmonenkin,vanhoissa kopittomissa missään ei tainnu semmosia olla,niissä aina kanget kierossa jos meni starttaamaan ja vettä pytyissä.
Siksiköhän oli entisaikaan Ferguissa ja Cormikeissa pakoputki taakseppäin?
Mutta todellakin ennen kun alkaa suuren työn on hyvä varmistua missä vika on ja mikä se on,kerran ku ollaa itekkin nostettu autosta moottori pois ja todettu et olis voinu korjata vian ihan paikallaankin heh!
Siksiköhän oli entisaikaan Ferguissa ja Cormikeissa pakoputki taakseppäin?
Mutta todellakin ennen kun alkaa suuren työn on hyvä varmistua missä vika on ja mikä se on,kerran ku ollaa itekkin nostettu autosta moottori pois ja todettu et olis voinu korjata vian ihan paikallaankin heh!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Mikä värjää öljyt?
Omassa oli tukittu reikä panemalla umpimutteri kierteeseen. Ja siihen pöntön päälle tuli niin paljon vettä kovalla sateella ettei se varmasti ehi valua kaikki sieltä kupista ulos (olettamus ja toivomus). No ,itse toivon että vika on tuossa, toki seuraan mitä tapahtuu.
P.s. löytyi sähkösavustimellikki käyttöä, yltää just pöntön päälle
P.s. löytyi sähkösavustimellikki käyttöä, yltää just pöntön päälle
elvis- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: Mikä värjää öljyt?
Pakosarjassa on sadeveden vuotoputki ainakin selectamaticissa. Se on aika pitkä ja ohutta pilliä, joten aikaa myöten se ryytyy tukkoon. Omissa koneissa olen nuo pillit poistanut ja laittanut sen reiän alapuolelle peltilätkän joka suistaa reiästä tulevan kuuman pakokaasun sivulle ja siitä on aina ohimennen helppo todeta että reikä on auki kun se hiukan supsuttaa aina moottorin käydessä.
Pakoputken kautta männän päälle valunut vesi on tässäkin maassa pilannut paljon moottoreita. Jotenkin tuntu omituiselta että sen eliminointi on niin hankalaa.
Pakoputken kautta männän päälle valunut vesi on tässäkin maassa pilannut paljon moottoreita. Jotenkin tuntu omituiselta että sen eliminointi on niin hankalaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5097
Vs: Mikä värjää öljyt?
Älkää hyvät ihmiset säilytäkö kalujanne ulkona.
Senverran pitää ihmisellä olla varallisuutta ja toimeliaisuutta, saa kalunsa sateelta suojaan.
Ei ole mitään ongelmia sadevesien suhteen.
No, oli miten oli, mutta näin on
Senverran pitää ihmisellä olla varallisuutta ja toimeliaisuutta, saa kalunsa sateelta suojaan.
Ei ole mitään ongelmia sadevesien suhteen.
No, oli miten oli, mutta näin on
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 664
Vs: Mikä värjää öljyt?
Jos ois rahaa talleihin, ei siellä seisois vanha taavetti
elvis- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: Mikä värjää öljyt?
Vaikka on talli, niin itellä on toisinaan niin paljon projektia kesken että Taavi joutuu ulkoruokintaan. Se on kyllä ihan täysi tosi, että taivasalla kaikki rapistuu nopeasti ja monenlaista kosteudesta johtuvaa ongelmaa ilmestyy sähköihin ja ruostuviin niveliin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5097
Vs: Mikä värjää öljyt?
Pitää ihan ensin pyytää anteeksi kaikkia pahoja ajatuksia ja viestejä joita on tullut päästeltyä. Ei siinä ollutkaan nesteet ja öljyt sekaisin vaan se oli sadevettä! Menin aamulla masentuneena katsomaan öljytikkua ja pinta oli taas noussut vaikka illalla kietaisin muovikassin piipun päähän. Aloin rautalangalla rassata vedenpoistoputkea pakosarjassa mutta se oli ihan kivettynyt tukkoon. Irrotin sen pakosarjasta ja reiästä tuli ainakin desi vettä. Pakoputki vuotaa jostain vaimentimen kohdalta? Porasin ja rassasin putken auki ja panin takaisin.
Tästä innostuneena irrotin öljytulpan ja sieltä tuli valehtelematta puoli litraa kirkasta vettä ja sitten sotkuiset öljyt. Huuhtelin vielä öljypohjaa kaatamalla koneeseen pari litraa puhdasta öljyä, melkoisia klönttejä sieltä öljyn mukana tuli. Laitoin uuden suodattimen ja öljyt, annoin koneen käydä vähän aikaa ja tarkistin öljyt. Hyvältä näytti.
Nyt nautin kun vitutus on ohi ja pääsin säikähdyksellä. Kannen irrotus oli jo sovittu, säästö oli melkoinen jos se tällä korjaantu. Laitoin purkin suoraan pakosarjan päälle ja laudanpätkän vielä konepellin reiän päälle. Ei pitäisi enää vettä mennä pakariin.
Kiitos kaikille hyvistä neuvoista.
Tästä innostuneena irrotin öljytulpan ja sieltä tuli valehtelematta puoli litraa kirkasta vettä ja sitten sotkuiset öljyt. Huuhtelin vielä öljypohjaa kaatamalla koneeseen pari litraa puhdasta öljyä, melkoisia klönttejä sieltä öljyn mukana tuli. Laitoin uuden suodattimen ja öljyt, annoin koneen käydä vähän aikaa ja tarkistin öljyt. Hyvältä näytti.
Nyt nautin kun vitutus on ohi ja pääsin säikähdyksellä. Kannen irrotus oli jo sovittu, säästö oli melkoinen jos se tällä korjaantu. Laitoin purkin suoraan pakosarjan päälle ja laudanpätkän vielä konepellin reiän päälle. Ei pitäisi enää vettä mennä pakariin.
Kiitos kaikille hyvistä neuvoista.
Tauno1390- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
Vs: Mikä värjää öljyt?
Erittäin hieno homma että asia ratkesi ja halvimman kautta,ei se mitään kiroilutti se itseäkin tuossa taannoin kuin huomasin autossa oelvan öljyt pitkin pohjaa! no huohotinhan se tukossa oli ja taas toimii,semmosta se on.
Jo kone joutuu ulkona oleman niin kunnon pressu päälle ja pakoputki tukkoon sitten säilyy.
Vanhoissa punasissa Taaveissa ei ole vesipoistoreikää ei ainakaan 900 ja 850 ole näkyny,tuskin muissakaan...
Meillä oli kyllä pappa jo kaukaa viisas oli koneet katon alla,no mikä ettei kun työkoneetkin siihen aikaan pienet niin mahtui,nyky laitteet suurempia nini vaatii aikamoiset hallit ja se taas maksaa!
Meilläkään ei kopillinen mahtuis oikeen mihinkään talliin.
Jo kone joutuu ulkona oleman niin kunnon pressu päälle ja pakoputki tukkoon sitten säilyy.
Vanhoissa punasissa Taaveissa ei ole vesipoistoreikää ei ainakaan 900 ja 850 ole näkyny,tuskin muissakaan...
Meillä oli kyllä pappa jo kaukaa viisas oli koneet katon alla,no mikä ettei kun työkoneetkin siihen aikaan pienet niin mahtui,nyky laitteet suurempia nini vaatii aikamoiset hallit ja se taas maksaa!
Meilläkään ei kopillinen mahtuis oikeen mihinkään talliin.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Mikä värjää öljyt?
Nykyiset moottoriöljyt ovat pääsääntöisesti emulgoituvia, joten niihin sekaantuu vettä aikamoinen määrä ja harmaata mössöä riittää sitten. Aika paljon on öljypohjaan täytynyt kulkeutua vettä, että sieltä tulee desikaupalla sitä, joka ei ole öljyyn suostunut sekoittumaan. Sikäli tuo oli hyvä uutinen, että öljyn seassa ei ole glykolia. Eräs voiteluöljyjen asiantuntija sanoi, että moottorille on hieno hiekka terveellisempää öljyn seassa kuin glykoli. Itten en kyllä laita kumpaakaan....
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5097
Vs: Mikä värjää öljyt?
Hyvä tuohon nyt olis vielä kerta - kaks vaihtaa öljyt ja suodatin, muutaman käyttötunnin välein, että puhdistuu kunnolla.
Öljyjen - suodattimien vaihto on halpaa, täydelliseen moottoriremonttiin verrattuna ....
Öljyjen - suodattimien vaihto on halpaa, täydelliseen moottoriremonttiin verrattuna ....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Mikä värjää öljyt?
Suosittelen myös että seuraavassa öljynvaihdossa pudottaa öljypohjan pois .
Usein vanhoissa koneissa öljypohjassa on pari senttä mömmöä joka saatta ulottua öljypumpun sihtiin saakka.
Mutta hyvä että taavetti tuli ajokuntoon ilman isoja remontteja.
Usein vanhoissa koneissa öljypohjassa on pari senttä mömmöä joka saatta ulottua öljypumpun sihtiin saakka.
Mutta hyvä että taavetti tuli ajokuntoon ilman isoja remontteja.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Mikä värjää öljyt?
Pitääkin ottaa jonkun tunnin kuluttua öljypohja pois. Sieltä tuli melkosia klönttejä huuhdellessa ja voin kuvitella mitä sinne jäi. Öljynvaihtoastian pohjaankin jäi kumma jäykkä kanahka jota sai rätillä hangata että sai pois. Tarviiko korkkitiivisteeseen laittaa mitään liimaa väliin vai pitääkö siltään? Onko imusiivilän putsaukseen jotain erityistä ohjetta?
Tauno1390- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
Vs: Mikä värjää öljyt?
Olen joskus öljypohjan avannut ja uudella tiivisteellä ilman liimaa koonnut takaisin eikä ole vuotanut. Paksun korkkitiivisteen kanssa pitää olla valpas ettei kiristä ruuveja liikaa ettei öljypohjan kantit ala taipuilemaan. Tuskin siinä tiivistemassasta mitään haittaakaan on, paitsi että jos pitää joskus kurkistaa sinne niin pitää raaputtaa vanhoja liimoja pois.
Se imuverkko on melko tukevaa lankaa ja harvahko, joten sen pesemisessä ei mitään erikoisempia niksejä tarvita, mutta jos kampikammio on sisältä kovin limainen niin kai se kannattaa pestä jollain ruutalla kun öljypohja on auki. Öljypohjassa saattaa olla aika paksusti kerrostumaa jo öljynvaihtojen välit on olleet entisessä elämässä kovin pitkät.
Se imuverkko on melko tukevaa lankaa ja harvahko, joten sen pesemisessä ei mitään erikoisempia niksejä tarvita, mutta jos kampikammio on sisältä kovin limainen niin kai se kannattaa pestä jollain ruutalla kun öljypohja on auki. Öljypohjassa saattaa olla aika paksusti kerrostumaa jo öljynvaihtojen välit on olleet entisessä elämässä kovin pitkät.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5097
JanneT likes this post
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» implematic nostolaitteesta
» DB 880 Selectamaticin öljyt
» öljyt
» Öljyt
» Ihan eka ikioma ja taavetti.
» DB 880 Selectamaticin öljyt
» öljyt
» Öljyt
» Ihan eka ikioma ja taavetti.
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa