990 implematic moottorivaurio
+6
Rottler?
Tessu
mattkau
outsider
erkki
David94
10 posters
Sivu 1 / 3
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
990 implematic moottorivaurio
Tervehdys ja hyvää alkanutta vuotta! Traktorini on david brown implematic 990 kaksitoimisella Vilske 1500-etukuormaajalla ja nokkapumpulla. Sain edullisesti, oli renkaat tyhjillään seissyt pitkään metän laidassa, ja pieniä puitakin sai kaadella tieltä et sai lavetille. Edellinen omistaja kerto että on sylinterivikainen, kansi tarkistettu ja uudella tiivisteellä kokeiltu ja edelleen tehnyt painetta syyläriin.
Purin moottorin, kolmesta sylinteriputkesta kaulukset irti. Olin täältä lueskellut aiemmin jo siitä aiheesta. Vanhat pois (oli muuten tiukassa), ja uudet tilalle. Samassa uusia öljyjä ja suodattimia ympäri konetta ja uudet suutinkärjet. Savutti todella reippaasti, pitkään etin vikaa ja huollatin syöttöpumpun, sanoi huollossa että pumpun kiinnileikkaaminen ei ollut kaukana, oli paljon kulumaa, savutti huollon jälkeen edelleen. Sitten pääsi vähän ylikuumenemaan pariin otteeseen ja lopulta alkoi taas puhaltamaan syyläriin. Kansi pois ja uusi tiiviste (en edes osannut epäillä putkia, pikaisesti vilkaisin vain seinämiä). Puhalti edelleen syyläriin. Savutus ratkesi lopulta kun rohkeasti vaan jakopää auki ja syöttöpumpun ratasta yhden hampaan aikaselle. ( ei vaikuttanut käännellä pumppua, ja huollosta sano että kunnostettu pumppu pitäs olla lähellä oikeaa säätöalueen keskellä, jos joutuu laitaan pistämään niin tod.näkösesti jakopäässä ratas hampaan verran pielessä.) Tämän jälkeen ei syystä tai toisesta lähde syöttöpumpun ennakko lukittuna käymään? Muuten lähti siististi käyntiin.
Ajelin taavetilla reilun vuoden pihahommissa ja termostaatin tilalla oli peltilätkä missä oli n. 7 mm reikä, termostaattia ei pystynyt pitämään kun paine ei päässyt jäähdytysjärjestelmästä purkautumaan. Nyt marraskuussa tilanne paheni ja rupes savuttamaan ja pakoputkesta tuli lopulla raakaa löpöä. Öljyt ja veet myös sekasin, ajelin kiireesti halliin ja kuormain kattoon kiinni, öljyt ja nesteet pois ja kansi ylös, kaksi sylinteriputkea halki. Soitin moottorikoneistamolle ja sano et just noissa koneissa on ollut sitä vaivaa, selitti että moottorilohkon valu voi elää ja sylinteriputken pesät ja tasopinta menevät vinoon. Putket n. 200 € ja koneistus karkea arvio 400€.
Kustannuksia:
-pumpun ja kärkien laitto 1100€
-moottorin osia n.400€
-hytin lasit 500 €
-pakoputkea, välipainepumppua, suotimia, letkuja ja muuta palikkaa n. 500 €
-takarengas n. 600€
Moottori on levällään ja nyt mietin mitä teen, paljon oon rahaa laittanut mutta myyjä kyllä sano rehellisesti että siinä on tekemistä. Sais vuosikausiksi pihakoneen jos vielä uskaltais laittaa, toinen mahdollisuus että käyttäs osat muihin koneisiin ja osan tavarasta möisi. Nostolaitteessa on vielä laittamista, ei ole voimia ja toimii milloin sattuu. Peräoljyt oli todella likaiset, vaihdettu monesti ja ajettu löpöt perässä myös.
Muutama kysymys: Saako moottorin nostettua katkaisematta konetta? Sylinteriryhmä näkyy irtoavan kampikammiosta pulteilla. Mistä kohden lohkoa kärsii nostaa? Ja jos jollain on tarjota vaastaavaa kokonaista lohkoa tai koko moottoria Pohjois-Karjalan lähistöllä niin saa laittaa viestiä.
Purin moottorin, kolmesta sylinteriputkesta kaulukset irti. Olin täältä lueskellut aiemmin jo siitä aiheesta. Vanhat pois (oli muuten tiukassa), ja uudet tilalle. Samassa uusia öljyjä ja suodattimia ympäri konetta ja uudet suutinkärjet. Savutti todella reippaasti, pitkään etin vikaa ja huollatin syöttöpumpun, sanoi huollossa että pumpun kiinnileikkaaminen ei ollut kaukana, oli paljon kulumaa, savutti huollon jälkeen edelleen. Sitten pääsi vähän ylikuumenemaan pariin otteeseen ja lopulta alkoi taas puhaltamaan syyläriin. Kansi pois ja uusi tiiviste (en edes osannut epäillä putkia, pikaisesti vilkaisin vain seinämiä). Puhalti edelleen syyläriin. Savutus ratkesi lopulta kun rohkeasti vaan jakopää auki ja syöttöpumpun ratasta yhden hampaan aikaselle. ( ei vaikuttanut käännellä pumppua, ja huollosta sano että kunnostettu pumppu pitäs olla lähellä oikeaa säätöalueen keskellä, jos joutuu laitaan pistämään niin tod.näkösesti jakopäässä ratas hampaan verran pielessä.) Tämän jälkeen ei syystä tai toisesta lähde syöttöpumpun ennakko lukittuna käymään? Muuten lähti siististi käyntiin.
Ajelin taavetilla reilun vuoden pihahommissa ja termostaatin tilalla oli peltilätkä missä oli n. 7 mm reikä, termostaattia ei pystynyt pitämään kun paine ei päässyt jäähdytysjärjestelmästä purkautumaan. Nyt marraskuussa tilanne paheni ja rupes savuttamaan ja pakoputkesta tuli lopulla raakaa löpöä. Öljyt ja veet myös sekasin, ajelin kiireesti halliin ja kuormain kattoon kiinni, öljyt ja nesteet pois ja kansi ylös, kaksi sylinteriputkea halki. Soitin moottorikoneistamolle ja sano et just noissa koneissa on ollut sitä vaivaa, selitti että moottorilohkon valu voi elää ja sylinteriputken pesät ja tasopinta menevät vinoon. Putket n. 200 € ja koneistus karkea arvio 400€.
Kustannuksia:
-pumpun ja kärkien laitto 1100€
-moottorin osia n.400€
-hytin lasit 500 €
-pakoputkea, välipainepumppua, suotimia, letkuja ja muuta palikkaa n. 500 €
-takarengas n. 600€
Moottori on levällään ja nyt mietin mitä teen, paljon oon rahaa laittanut mutta myyjä kyllä sano rehellisesti että siinä on tekemistä. Sais vuosikausiksi pihakoneen jos vielä uskaltais laittaa, toinen mahdollisuus että käyttäs osat muihin koneisiin ja osan tavarasta möisi. Nostolaitteessa on vielä laittamista, ei ole voimia ja toimii milloin sattuu. Peräoljyt oli todella likaiset, vaihdettu monesti ja ajettu löpöt perässä myös.
Muutama kysymys: Saako moottorin nostettua katkaisematta konetta? Sylinteriryhmä näkyy irtoavan kampikammiosta pulteilla. Mistä kohden lohkoa kärsii nostaa? Ja jos jollain on tarjota vaastaavaa kokonaista lohkoa tai koko moottoria Pohjois-Karjalan lähistöllä niin saa laittaa viestiä.
Viimeinen muokkaaja, David94 pvm Ti Huhti 06 2021, 10:37, muokattu 1 kertaa
David94- David Brown : DB990 implematic, DB1410
Viestien lukumäärä : 59
Paikkakunta : Itä-Suomi
Vs: 990 implematic moottorivaurio
Markkinoilla on liikkunut kehnoja sylinteriputkia. Veikkaan, että kohdallesi on sattunut niitä samoja, joita on muiltakin katkennut. Ajatus siitä, että lohko eläisi niin paljon, että putket halkeaa, on jotain mitä ei ole koskaan aikaisemmin osunut korviini. Kyllä kai lohkon yläpinnan saa mitattua moottoria irrottamatta. Moottorin irrotusta varten katkaisu on helpoin tie.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 implematic moottorivaurio
Kiitos Erkki! Unohtui vielä sanoa, ensimmäisessä putkien vaihossa huomasin pienen heiton tasopinnassa, näky metalliviivaimella. Ajattelin että tympeä rueta purkamaan ja viemään oikastavaksi, lisäks käytössä oli tod.näkösesti massatiiviste, arvelin kokeilla. Itse mietin myös putkien alapään sovituksia, olisivatko liian kireet. Valmet 500:sen konerempassa ei tarvittu ees ulosvetäjää, tätä varten piti tehdä. Kysyin koneistamolta myös putkista, sano et näihin ei oikein saa muita kun sparexia, joita rempassa käytettiin. DB:n ja Leylandin sparex-putkista on useammalla foorumilla ollut juttua, yks Leylandin putki tais olla halki jo uutena. Mittasin omasta mielestä myös putken koron, kaikissa oli asentaessa 0,4 milliä tasopinnasta. Olispa tullut hoonattua niitä putken alapään sovituksia, sais sen vaihtoehdon poissuljettua...
David94- David Brown : DB990 implematic, DB1410
Viestien lukumäärä : 59
Paikkakunta : Itä-Suomi
Vs: 990 implematic moottorivaurio
Juu, Sparexin putkia on katkeillut, mutta markkinoilla on kyllä muitakin merkkejä. Davidbrownpartsilla Englannissa kuuluu olevan laatutavaraa. Sylinterilohkon tasomaisuudelle on varmasti jossakin ilmoitettu toleranssi. Kyllä kai niitä aika harvoin tarvii oikaista. Joskus 60-70 -lukujen vaihteessa oli joissakin englantilaisissa moottoreissa hiukan liian tuoreena käyttöön otettuja sylinterilohkoja ja kun ne alkoivat käyristelemään, niin niitä oiottiin. DB:ssä en ole kuullut olleen sitä piirrettä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 implematic moottorivaurio
Kiitos vinkistä, pitää vakavasti harkita laadukkaampia putkia, iso remontti jos tulee valmistusvikaiset putket. Osaako kukaan sanoa onko DB:ssä sama sääntö kuin jossain muissa koneissa, että sylinteriputki pitää liukua paikalleen o-renkaat voideltuna käsivoimilla? Viime kerralla ei mennyt vaikka lohkoa lämmitettiin ja putket tuotiin pakkasesta. Tuntuisi toisaalta että lohkossa olis jotain vikaa, jos kerran kolme putkea alunperinkin oli haljennut.
David94- David Brown : DB990 implematic, DB1410
Viestien lukumäärä : 59
Paikkakunta : Itä-Suomi
Vs: 990 implematic moottorivaurio
Suosittelen tilaamaan putket DavidBrownPartsilta englannista.
Putket kuuluu mennä paikoilleen käsin painamalla.Näin kertoi kokenut DB huoltomies minulle.
Kannatta tarkistaa lohkosta onko putkien välinen kannnas siellä alapäässä ehjä,ei hiushalkeamaa
Minultakin löytyy muuten ehjä lohko mutta 3-4 putkien välinen kannas alapäässä hiushalkeama.
Se on hyvin korjattavissa ,ei sen takia lohkoa kannata hyätä
Putket kuuluu mennä paikoilleen käsin painamalla.Näin kertoi kokenut DB huoltomies minulle.
Kannatta tarkistaa lohkosta onko putkien välinen kannnas siellä alapäässä ehjä,ei hiushalkeamaa
Minultakin löytyy muuten ehjä lohko mutta 3-4 putkien välinen kannas alapäässä hiushalkeama.
Se on hyvin korjattavissa ,ei sen takia lohkoa kannata hyätä
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 990 implematic moottorivaurio
Eli vika vois hyvinkin olla lohkon alapäässä. Alunperin kun purin koneen niin vesitilan pohjalla oli 2-3 senttiä ruostemuhjua, sekin vois toki aiheuttaa putkien tarttumisen lohkoon ja elämisestä johtuvan halkeilun. Nesteet oli väriltään siistit, tietysti jos koneen olis pannut käyntiin niin olis saattanut väri muuttua. Huonoilla nesteillä ajo kuulemma voi tehdä noita ongelmia. Osaisko joku sanoa tuosta tasopinnan toleranssista mitään?
David94- David Brown : DB990 implematic, DB1410
Viestien lukumäärä : 59
Paikkakunta : Itä-Suomi
Vs: 990 implematic moottorivaurio
Taitaa porukat olla saunomassa kun mitään ei kuulu. No, pistän sitten tähän omia käytäntöjäni. Sekä kannen että lohkon yläpinnan suoruus (tai siis kierous) tulisi pysyä alle kympin. Molempien pitää mitattaessa olla puhtaat kaikista tiivisteen jäänteistä tai mitä siellä nyt välissä voi ollakaan moskaa. Tarvitaan teräsviivain ja rakotulkkisarja. Viivain laitetaan eri asentoihin, pitkin ja poikinpäin ja jos et vielä ole putkia painellut paikalleen, niin myös ristiin. Tyrkitään kympin liuskaa eri kohtiin eikä saisi mennä viivaimen ja kannen/lohkon väliin. Kun viivain on pitkittäisasennossa, niin ehkä kymppi saa mennä ahtaasti väliin mutta 15 satasta ei missään nimessä enää.
Putken koro muuten pitäisi olla viiden satasen ja 12 satasen välissä eli siis käytännössä noin kymppi. Tuo mitta on putken tasaiselta kohdalta, ei siis sen tiivistysharjanteen päältä. Hankalampihan se on noin mitata tai sitten joutuu tekemään laskutoimituksia. Jos mittaa harjanteen päältä ensin harjanteen-putken tasopinnan välin ja sitten harjanteen ja lohkon välin ja tekee vähennyslaskun. Tämäkin mittaus tietysti tehdään teräsviivaimella ja rakotulkin liuskoilla, jolla päästään riittävään viiden satasen tarkkuuteen.
Putken koro muuten pitäisi olla viiden satasen ja 12 satasen välissä eli siis käytännössä noin kymppi. Tuo mitta on putken tasaiselta kohdalta, ei siis sen tiivistysharjanteen päältä. Hankalampihan se on noin mitata tai sitten joutuu tekemään laskutoimituksia. Jos mittaa harjanteen päältä ensin harjanteen-putken tasopinnan välin ja sitten harjanteen ja lohkon välin ja tekee vähennyslaskun. Tämäkin mittaus tietysti tehdään teräsviivaimella ja rakotulkin liuskoilla, jolla päästään riittävään viiden satasen tarkkuuteen.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 990 implematic moottorivaurio
Tais entisaikaan moni lohko pilaantua kun pelkillä vesillä ajeltiin ja toiset sitten jopa halkesi kun vedet sisälle pakkasilla jäi kuten kävi munkin papalla,kun kerran kysyjä pystyy itse rempan tekemään niin sillon se kannattaa muuten kyllä hieman kyseenalanen jos pitäs teetättää.
Kauan pihalal seisoneet vermeet vaatii aina työtä mutta...on niitä monikakku päältä kauniiitakin myyty ja jonkinajan kuluttua ovat hajonneet,että koskaan ei tiedä mitä saa jos ei ole entistä omistajaa tuntenu.
Sitten kun tuokin tulee kuntoon niin tietää varmasti mikä kunto on,siksipä itekkin ajellu vanhoilla autoilla kun ei ole parempaa sattunu vielä käsiin eikä ajoakaan ole paljon,alkaa vaan olla se terveys itellä joka tekee haittaa korjauksissa.
Kauan pihalal seisoneet vermeet vaatii aina työtä mutta...on niitä monikakku päältä kauniiitakin myyty ja jonkinajan kuluttua ovat hajonneet,että koskaan ei tiedä mitä saa jos ei ole entistä omistajaa tuntenu.
Sitten kun tuokin tulee kuntoon niin tietää varmasti mikä kunto on,siksipä itekkin ajellu vanhoilla autoilla kun ei ole parempaa sattunu vielä käsiin eikä ajoakaan ole paljon,alkaa vaan olla se terveys itellä joka tekee haittaa korjauksissa.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 990 implematic moottorivaurio
Kävin vielä lauantai-iltana katselemassa lohkoa ja puhdistelin tiivisteen jämät tasopinnalta. Oli yllätys kun äkikseltään ei löytynytkään sitä kohtaa missä olis valo paistanu viivaimen alta. Putkia tosin tarkastelin ja niissä koroissa oli vaihtelua, kynnellä kokeillessa toiselta puolen otti reunaan helpommin kun toiselta puolen hyvä kun tuntui pykälää. Pitää rakotulkilla katsoa kun ei tullut mieleen, koitin mauserilla vaan ei onnistu hyvin tarkasti. Kohan saa putket tempaistua lohkosta niin tekee mieli niitäkin mitata, mistä lopulta heitto löytyy..
David94- David Brown : DB990 implematic, DB1410
Viestien lukumäärä : 59
Paikkakunta : Itä-Suomi
Vs: 990 implematic moottorivaurio
Nyt on putket nostettu poikkeen. Jotenkin tuntu että 2. ja 4. sylinterin putket (ehjät) oli helpommassa, kun taas 1. ja 3. putket (halki) oli vähän tiukemmassa, mutta kampikammion kautta iskemällä rautaputkella ja nuijalla lähtivät kaikki, tosin ykköspyttyä oli jo aloteltu aiemmin ulosvetäjällä. Tasopintaa taas tarkastelin ,mutta ei merkittäviä heittoja näkynyt. Mitenhän tuo ois, senkun tietäs tulisko hyvä jos hoonaisi lohkon alakannaksia ja laittas uudet putket. Mitä sanotte, otetaanko äänestys?
En vielä mitannut putken pesiä onko korkeusheittoa, sylinteriputkista mittailin kauluksen paksuutta, 0,02 millin heittoja näytti olevan mutta se ei tässä varmaan merkinne. Muistelen että lähtötilanne oli että 1., 2.,ja 3. putket oli halki. Äkkiseltään ei näkynyt kannaksien välissä halkeamia yms.
outsider, muistatko yhtään oliko ohje putkien sovituksesta lohkon ja putkien ollessa samassa lämpötilassa?
En vielä mitannut putken pesiä onko korkeusheittoa, sylinteriputkista mittailin kauluksen paksuutta, 0,02 millin heittoja näytti olevan mutta se ei tässä varmaan merkinne. Muistelen että lähtötilanne oli että 1., 2.,ja 3. putket oli halki. Äkkiseltään ei näkynyt kannaksien välissä halkeamia yms.
outsider, muistatko yhtään oliko ohje putkien sovituksesta lohkon ja putkien ollessa samassa lämpötilassa?
David94- David Brown : DB990 implematic, DB1410
Viestien lukumäärä : 59
Paikkakunta : Itä-Suomi
Vs: 990 implematic moottorivaurio
David94 kirjoitti:Nyt on putket nostettu poikkeen. Jotenkin tuntu että 2. ja 4. sylinterin putket (ehjät) oli helpommassa, kun taas 1. ja 3. putket (halki) oli vähän tiukemmassa, mutta kampikammion kautta iskemällä rautaputkella ja nuijalla lähtivät kaikki, tosin ykköspyttyä oli jo aloteltu aiemmin ulosvetäjällä. Tasopintaa taas tarkastelin ,mutta ei merkittäviä heittoja näkynyt. Mitenhän tuo ois, senkun tietäs tulisko hyvä jos hoonaisi lohkon alakannaksia ja laittas uudet putket. Mitä sanotte, otetaanko äänestys?
En vielä mitannut putken pesiä onko korkeusheittoa, sylinteriputkista mittailin kauluksen paksuutta, 0,02 millin heittoja näytti olevan mutta se ei tässä varmaan merkinne. Muistelen että lähtötilanne oli että 1., 2.,ja 3. putket oli halki. Äkkiseltään ei näkynyt kannaksien välissä halkeamia yms.
outsider, muistatko yhtään oliko ohje putkien sovituksesta lohkon ja putkien ollessa samassa lämpötilassa?
Ihan kesäkeli oli putkilla ja lohkolla kun huoltomies ne laitteli paikoilleen.
Ne kannakset siellä lohkon alapäässä 1-2 ja 3-4 sylinterien välissä kannattaa tutkia tosi huolellisesti,hiushalkeama näkyy tosi huonosti mutta "oikeassa" lämpötilassa lirauttaa nesteet öljyn sekaan.
Jos kannas on poikki niin sen pystyy alapuoleta "kalanpyrstö"-peltiltkällä korjaamaan.
Uudet putket ja o-renkaat davidbrownpartsilta ja kokeilet joka putken ilman o-renkaita omaan reikäänsä niin näet että menee sopivaan korkeuteen.
Tarvittaessa voi hiomapaperilla kaulusta ja putken tilaa hieman parantaa jos on liika tiukka tai korkea.
880 ja 950:n ja sitä vanhempien putkien asennuksessa käytettiin vielä shimmejä mutta ei enää 990:ssä
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 990 implematic moottorivaurio
Kiitos tiedosta, on tainnu olla liian tiukat sovitukset. Kyllähän ne putket melkein vaan pitäs tilata, kuitenkin jos lohko sökö niin saanee tällä palstalla putket myytyä.
David94- David Brown : DB990 implematic, DB1410
Viestien lukumäärä : 59
Paikkakunta : Itä-Suomi
Vs: 990 implematic moottorivaurio
Davidbrownpartsilla http://www.davidbrownparts.com/Engine.html maksaa putket 4/47 moottoriin 35 puntaa kappale plus tiivisterenkaat plus alv ja rahti. Männät renkaineen kuusikymppiä. Käyvän ja ehyen kokonaisen moottorin voi tietenkin löytää sopuhinnalla jostain, mutta herkästi se maksaa enempi kuin uudet sisukset ja vaihtotyö on sitten taas oma lukunsa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 implematic moottorivaurio
Pakkasia on pidellyt mutta sen verran on edennyt että mittasin ja vertailin alkuperäisiä sylinteriputkia ja nyt särkyneitä putkia toisiinsa, kun kaveri sano että monesti tarvikeputket voi olla paksumpia, jotta niistä voi tarvittaessa koneistaa sopivan. 0,2 milliä näyttäs äkkiseltään olevan paksuusero. Onko muut huomannu? En oo vielä kerennyt uusia putkia tilata.
David94- David Brown : DB990 implematic, DB1410
Viestien lukumäärä : 59
Paikkakunta : Itä-Suomi
Vs: 990 implematic moottorivaurio
Juu, pystyy olemaan sorvattu yli toleranssin, mutta sekin on huolestuttavaa, että raaka-aine jota on käytetty putkeen, saattaa olla kehnon puoleista valua. Myös saattaa olla putken yläpään kauluksen sorvaus pielessä, on tainnut katketa putkia kun olakkeen sorvauksessa on tehty neulanterävä kulma sisäkurviin, johon tulee herkästi halkeama kun materiaali on kovin haurasta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 implematic moottorivaurio
Kokenut DB implematic-huoltomies sumujen saarilla kertoi ettei kannata niitä halvimpia "viemäriputkesta" tehtyjä sylinteriputkia laittaa.
Siksi suosittelen Davidbrownparts.com osia.
Firman omistaja Peter Williams ainakin pyrkii laadukkaisiin osiin.
Siksi suosittelen Davidbrownparts.com osia.
Firman omistaja Peter Williams ainakin pyrkii laadukkaisiin osiin.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 990 implematic moottorivaurio
Moottori edelleen auki, mutta kysyn, onko kukaan tilannut sylinteriputkia Quality Tractor Partsilta Irlannista? Jos ei ole kokemuksia niin pitää tilata David Brown Partsilta. Tämä vaan menis kätevästi kun Sixtekin verkkokauppa hydrauliikkapumppu.fi tuo suomeen QTP:n osia. Jotenkin kynnys tilata ulkomailta, mutta kai se hyvin menee
David94- David Brown : DB990 implematic, DB1410
Viestien lukumäärä : 59
Paikkakunta : Itä-Suomi
Hm
Yleensä näissä putkien katkeamisissa on syynä se että syl.lohkossa putken olakkeen vastinpinta eli olake on huonossa kunnossa.se on syöpynyt,vinossa lohkon pintaan nähden,huonosti puhdistettu tai jotkut "hinkkaa" ne pilalle.Tuskin putken valmistajan vika, että putki katkee.Jos koneen haluaa kerralla kuntoon niin kaikki kamat mitä moottorista irtoo,niin koneistamolle.Hyvässä koneistamossa osat ensin pestään,tutkitaan,koneistetaan ja joissakin moottori kasataankin valmiiksi.Kerta kitinä paree kuin ainainen ruikutus.
Rottler?- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 8
Vs: 990 implematic moottorivaurio
QTP on kaiketi "tukkuliike" , eivätkä myy suoraan yksityisasiakkaille. Heillä on suomessa omat "sopimusjälleenmyyjänsä" .
Tässä erästä yhteistyökuviota kehitellään, ja tuolta QTPlta on soiteltu mulle ja sähköpostia vaihdeltu ....
Tässä erästä yhteistyökuviota kehitellään, ja tuolta QTPlta on soiteltu mulle ja sähköpostia vaihdeltu ....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 implematic moottorivaurio
David94 kirjoitti:Moottori edelleen auki, mutta kysyn, onko kukaan tilannut sylinteriputkia Quality Tractor Partsilta Irlannista? Jos ei ole kokemuksia niin pitää tilata David Brown Partsilta. Tämä vaan menis kätevästi kun Sixtekin verkkokauppa hydrauliikkapumppu.fi tuo suomeen QTP:n osia. Jotenkin kynnys tilata ulkomailta, mutta kai se hyvin menee
Eipä tuossa ulkomailta tilaamisessa mitään erikoista ole ,katsoo vain tarkasti ette tuote on oikea.
Olen tilannut paljon osia taavetteihin Englannista ilman ongelmia.
Palautuksetkin on onnistneet kun on joskus lähetetty väärä osa.
Davidbrownparts.com ja BarcleyWilliams on mun suosikit.
JohnConaty,Malpasonline ja Agriline myös tuttuja liikkeitä.ongelmitta.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 990 implematic moottorivaurio
Pohjois-Irlannissa on Ashfield & Wilsonilla omien sanojensa mukaan "paljon DB osia". Tilaaminen/toimitus onnistui ihan hyvin ainakin ennen brexitiä. Nyt tullausjutut saattavat tuoda omaa maustettaan tullaukseen ja hintoihin. Mutta nekin on ihan hoidettavissa.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 990 implematic moottorivaurio
Totta, samaa oon ajatellut, pitää tarkastaa lohko huolella ja putkien pitää asettua oikeaan korkoon, jos näin ei käy niin turha semmosenaan kasata. Toisessa viestiketjussa vastoittain kävi ilmi, et vanhat implematicit voi katkaista pyörillään ollessa. Tämä helpottas kovasti, katkaisurataa ei itsellä ole ja etukuormaimen apurunko menee takasiltaan asti. Vaatisi jonkun nosturisysteemin että sais purettua. Ketjutalja on saatavissa kyllä moottorin nostoon. Pitää ryhdistäytyä ja tilata osatRottler? kirjoitti:Yleensä näissä putkien katkeamisissa on syynä se että syl.lohkossa putken olakkeen vastinpinta eli olake on huonossa kunnossa.se on syöpynyt,vinossa lohkon pintaan nähden,huonosti puhdistettu tai jotkut "hinkkaa" ne pilalle.Tuskin putken valmistajan vika, että putki katkee.Jos koneen haluaa kerralla kuntoon niin kaikki kamat mitä moottorista irtoo,niin koneistamolle.Hyvässä koneistamossa osat ensin pestään,tutkitaan,koneistetaan ja joissakin moottori kasataankin valmiiksi.Kerta kitinä paree kuin ainainen ruikutus.
David94- David Brown : DB990 implematic, DB1410
Viestien lukumäärä : 59
Paikkakunta : Itä-Suomi
Vs: 990 implematic moottorivaurio
Toisaalta se on kyllä varmempaa, et purkaa ensin, tutkii osatarpeen, ja sitten vasta tilaa yhtään mitään. Saa vanhoista otettua tarvittaessa mitat yms.....
Enempi voi ketuttaa se, et tilaat ennakkoon vääriä osia ja toisella kerralla oikeita .....
Enempi voi ketuttaa se, et tilaat ennakkoon vääriä osia ja toisella kerralla oikeita .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 implematic moottorivaurio
Nyt on projekti taas edennyt, suunnitelma on nostaa sylinteriryhmä rungolta ja käyttää koneistamolla, saavat asentaa putket siellä. Arvelin tehdä pajan kattoon järeästä h-palkista liukukiskon ketjutaljaa varten, voi siirtää lohkon traktorin luota sivuun esim. auton kärriin tai lavalle. Helpottaa myös kannen asennusta. Onko tietoa miten nokka-akseli lähtee lohkosta irti? Voiko vetää jakopään puolelta ulos? Nyt on purettu jakopään rattaat ja jakopään tausta pois, öljypumppu ja mittarin pyöritin myös poistettu. Välipainepumpun tappikin on poistettu. Liikkuu sentin ulos mutta kolahtaa johonkin, pyöritys ei auta. Mistä mahtas vielä ottaa?
David94- David Brown : DB990 implematic, DB1410
Viestien lukumäärä : 59
Paikkakunta : Itä-Suomi
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Similar topics
» 850 implematic -61
» DB 990 Implematic käynnistysongelma
» 880 implematic
» 880 implematic ruiskutusennakko.
» 880 Implematic nostolaitemysteeriö ?
» DB 990 Implematic käynnistysongelma
» 880 implematic
» 880 implematic ruiskutusennakko.
» 880 Implematic nostolaitemysteeriö ?
Sivu 1 / 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa