DB 1390 Nostolaitteen säätö?
5 posters
Sivu 1 / 1
DB 1390 Nostolaitteen säätö?
Osaisiko joku taavettilainen neuvoa 1390 nostolaitteen säätö homman? Esim: Laskunopeuden säätö ei toimi.
Nostolaitevipu täysin taakse vedettynä ei nosta kun aluevalitsin on ulkopuolisilla.
Nostoteho häipyi yllättäen.
Saako kyseiseen taavettiin jostain suomenkielistä korjaus-säätöopasta?
Nostolaitevipu täysin taakse vedettynä ei nosta kun aluevalitsin on ulkopuolisilla.
Nostoteho häipyi yllättäen.
Saako kyseiseen taavettiin jostain suomenkielistä korjaus-säätöopasta?
JussiK- David Brown : 1690 ja 1390
Viestien lukumäärä : 22
Vs: DB 1390 Nostolaitteen säätö?
Taitaa olla roskia venttiilipesässä.
Erkki on antanut hyviä nevoja nostolaiteongelmissa.
Jos selailet sivustoja,sieltä löytynee seikkaperäisiä ohjeita.
Myös dunkelin traktorisivustoilta löytyy hyvät ohjeet.
Erkki on antanut hyviä nevoja nostolaiteongelmissa.
Jos selailet sivustoja,sieltä löytynee seikkaperäisiä ohjeita.
Myös dunkelin traktorisivustoilta löytyy hyvät ohjeet.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 1390 Nostolaitteen säätö?
mihinkäs ne oli muuten kadonnut noi erkin tekemät selectan hydrauliohjeet tuolta galleriasta. vai näkyykö muilla.?
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 1390 Nostolaitteen säätö?
B.H kirjoitti:mihinkäs ne oli muuten kadonnut noi erkin tekemät selectan hydrauliohjeet tuolta galleriasta. vai näkyykö muilla.?
Näämmästä hävinny bittiavaruuteen Nou hätä täältähän nee löytyy
http://kayttaja.1g.fi/Taavetti/selectam./
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: DB 1390 Nostolaitteen säätö?
Duoda duoda,
Nyt on vaikea antaa mitään neuvoa ilman pientä ristikuulustelua:
Tuleeko kaksitoimiventtiilille täysi paine? Sen voi testata jollain sylinterillä jos ei ole mittaria käytettävissä.
Jos siellä on puhtia niin ropleema ei ole pumpussa eikä muutenkaan paineentuotossa.
Nostaako varret ollenkaan, missään asennossa? Nostaako normaalisti vai hitaasti, vaatiiko kaasutusta että jaksaa nostaa?
Venttiilipesään kaivautuminen on sen verran työlästä, että kokeile ensin rämpyttää ohjausventtiilin karaa, jos se vaikka yrittää jumitella.
Ensin vedä nostovipu taakse.
Avaa peltiluukku nostoakselin oikean puoleisesta päästä. Takana näkyy alhaalla haarukka, joka liikkuu vasemmalle kun valitsinnappulaa kääntää oikealle. Laita valitsin keskelle ja tunge ruuvimensseli haarukkaan ja taivuta niin, että haarukassa oleva keinuvipu nousee toisesta päästä. Kun keinuvipu nousee, se nostaa ohjausventtiilä porauksessaan, ja kun sen päästää räpsähtämään alas niin ohjausventtiilin jousi napsauttaa venttiilin alas ja nostolaitteen pitäisi nostaa. Jos ohjausventtiili on tahmaantunut, niin jousivoima ei välttämättä jaksa vetää karaa alas. Räpsyttämällä sen voi saada herkistymään jos se jumittelee.
Lykka till
Nyt on vaikea antaa mitään neuvoa ilman pientä ristikuulustelua:
Tuleeko kaksitoimiventtiilille täysi paine? Sen voi testata jollain sylinterillä jos ei ole mittaria käytettävissä.
Jos siellä on puhtia niin ropleema ei ole pumpussa eikä muutenkaan paineentuotossa.
Nostaako varret ollenkaan, missään asennossa? Nostaako normaalisti vai hitaasti, vaatiiko kaasutusta että jaksaa nostaa?
Venttiilipesään kaivautuminen on sen verran työlästä, että kokeile ensin rämpyttää ohjausventtiilin karaa, jos se vaikka yrittää jumitella.
Ensin vedä nostovipu taakse.
Avaa peltiluukku nostoakselin oikean puoleisesta päästä. Takana näkyy alhaalla haarukka, joka liikkuu vasemmalle kun valitsinnappulaa kääntää oikealle. Laita valitsin keskelle ja tunge ruuvimensseli haarukkaan ja taivuta niin, että haarukassa oleva keinuvipu nousee toisesta päästä. Kun keinuvipu nousee, se nostaa ohjausventtiilä porauksessaan, ja kun sen päästää räpsähtämään alas niin ohjausventtiilin jousi napsauttaa venttiilin alas ja nostolaitteen pitäisi nostaa. Jos ohjausventtiili on tahmaantunut, niin jousivoima ei välttämättä jaksa vetää karaa alas. Räpsyttämällä sen voi saada herkistymään jos se jumittelee.
Lykka till
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 1390 Nostolaitteen säätö?
Tosiaankin nostolaite nostaa vain korkeilla kierroksilla hitaasti ylös eli Erkin vinkin mukaan ohjausventtiilin räpsäytystä pitää huomenna kokeilla.
Kiitän vastaajia neuvoista. I will be back räpsäyksen jälkeen.
Kiitän vastaajia neuvoista. I will be back räpsäyksen jälkeen.
JussiK- David Brown : 1690 ja 1390
Viestien lukumäärä : 22
Vs: DB 1390 Nostolaitteen säätö?
Nyt hoksasinkin Erkin viestistä kokeilla painetta takakuormaajan ja hydraulisen työntövarren sylintereillä
eikä nekään nosta varsinkin takakuormaaja ylös asti kuin vasta kaasuttamalla, kuoramalla ei ollenkaan.
Eli onko vikaa sittenkin paineen tuotto puolella? Mitenkähän nyt?
eikä nekään nosta varsinkin takakuormaaja ylös asti kuin vasta kaasuttamalla, kuoramalla ei ollenkaan.
Eli onko vikaa sittenkin paineen tuotto puolella? Mitenkähän nyt?
JussiK- David Brown : 1690 ja 1390
Viestien lukumäärä : 22
Vs: DB 1390 Nostolaitteen säätö?
Paineentuottopuolella taitaa olla sitten ongelma. Seuraava toimenpide käyttää pumppua irti ja testata se tai kurkistaa sisään. Harvoin pumppu menee harvaksi yhtäkkiä. Yleensä se muuttuu vähitellen laiskemmaksi.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 1390 Nostolaitteen säätö?
Elikkä ohjausventiillillä ei kannatane käydä toistaiseksi jos kerran häikkää on paineentuotossa.
Nosto tehot kyllä häipyivät äkkiä, pumppu on yhdeksän vuotta vanha.
Hydraulisuodatin on kyllä ollut monta vuotta jo sama.
Muutama vuosi sitten nostolaitteen kynkkien vaihdon jälkeen nosto teho oli myös kateissa.
Säädettiin sitä sitten Sottisen ohjeiden mukaan ja liikkeet nostovarsien ohjaukseen saatiin kohdalleen, mutta mittarin mukaan ja muutenkin nostovoima oli silti pääosin kadoksissa.
Yllättäen pienen ajan kuluessa päänkraapimisen jälkeen lähdettyäni ajoon oli nostovoima kummasti palautunut.
Tuhat litraa nousi trukkipiikeissä kyllä. Kovin ihmettelin. Nostolaite pelasi nyt muuten hyvin mutta huomasin että
laskunopeuden säätö ei toimi, eikä nostolaite nosta vetovarsia kun valintanappi on ulkopuolisilla, eli säätö taitaa olla vieläkin vähän hukassa?
Mielestäni vehje on hyvä mutta jostain tarttis nyt saada taavetin asiantuntijan apua.
Onkohan pohjois-satakunnassa (kankaanpää) tai lähialueella osaajaa?
Nosto tehot kyllä häipyivät äkkiä, pumppu on yhdeksän vuotta vanha.
Hydraulisuodatin on kyllä ollut monta vuotta jo sama.
Muutama vuosi sitten nostolaitteen kynkkien vaihdon jälkeen nosto teho oli myös kateissa.
Säädettiin sitä sitten Sottisen ohjeiden mukaan ja liikkeet nostovarsien ohjaukseen saatiin kohdalleen, mutta mittarin mukaan ja muutenkin nostovoima oli silti pääosin kadoksissa.
Yllättäen pienen ajan kuluessa päänkraapimisen jälkeen lähdettyäni ajoon oli nostovoima kummasti palautunut.
Tuhat litraa nousi trukkipiikeissä kyllä. Kovin ihmettelin. Nostolaite pelasi nyt muuten hyvin mutta huomasin että
laskunopeuden säätö ei toimi, eikä nostolaite nosta vetovarsia kun valintanappi on ulkopuolisilla, eli säätö taitaa olla vieläkin vähän hukassa?
Mielestäni vehje on hyvä mutta jostain tarttis nyt saada taavetin asiantuntijan apua.
Onkohan pohjois-satakunnassa (kankaanpää) tai lähialueella osaajaa?
JussiK- David Brown : 1690 ja 1390
Viestien lukumäärä : 22
Vs: DB 1390 Nostolaitteen säätö?
Perän alta mistä imuputki lähtee, kannattaa tutkia verkkosihti. Se voi olla niin tukossa ettei öljy kulje. Pumpun akselin boorikin voi joskus antaa periksi.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: DB 1390 Nostolaitteen säätö?
Kaksitoimiventtiilit saavat paineen suoraan pumpulta. Jos niissä on paineet kateissa, ei nostolaitteen venttiilipesällä ole osuutta asiaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 1390 Nostolaitteen säätö?
Hämeenlinnassa on Rutanen niminen kaveri joka hallitsee taavetit niin ja Nääppä Tampereella jos ammattimiehiä tarvit.
Kyllä tuossa edellä on tullut hyviä neuvoja :sihti ,pumpun akseli/laipat.Ite pummpu maksaa alle 150 ja sen voi itekin vaihtaa,joten ei kovin isoja huoltomieslaskuja kannata teettää. Siihen käy A32 tai A42 pumppu.
Kyllä tuossa edellä on tullut hyviä neuvoja :sihti ,pumpun akseli/laipat.Ite pummpu maksaa alle 150 ja sen voi itekin vaihtaa,joten ei kovin isoja huoltomieslaskuja kannata teettää. Siihen käy A32 tai A42 pumppu.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 1390 Nostolaitteen säätö?
No niin kiitos tiedoista taavetti lordeille. Nyt sitten vain toimenpiteisiin. Pumpun vaihto ja siivilän putsaus varmaan onnistuu meikläiseltäkin. Brown:neja ollut jo kolmannessa sukupolvessa. Super Crobmaster, DB 880 imple, 990 select, DB 1390. 880 implellä mittarissa 15000h jarrut alkuperäiset, moottori alkuperäinen sekä kytkin ym.
Ihmekone. Vesipumppu korjattiin edellisis syksynä, vesi jäi vahingossa mottiin ilman nesteitä. Huomattiin vasta tammikuussa kovan pakkas kauden aikana. Tippa linsissä nieleskeltiin edesmenneenä , vesikin tuli syylärin läpi että hulahti.
Keväällä kun käki kukkui varmaan Karjalassakin, kokeilinkin kuitenkin uudella syylärillä.
Akku paikalleen, virta päälle, kaasu taakse ja nappi pohjaan. Perkele, heti käyntiin että kajahti!
Eikä ilmeisesti mitään hämminkiä missään kun on seurattu, öljyt öljynä ja vesi pysyy.
On se kaamea peli. Että semmosta.
Ihmekone. Vesipumppu korjattiin edellisis syksynä, vesi jäi vahingossa mottiin ilman nesteitä. Huomattiin vasta tammikuussa kovan pakkas kauden aikana. Tippa linsissä nieleskeltiin edesmenneenä , vesikin tuli syylärin läpi että hulahti.
Keväällä kun käki kukkui varmaan Karjalassakin, kokeilinkin kuitenkin uudella syylärillä.
Akku paikalleen, virta päälle, kaasu taakse ja nappi pohjaan. Perkele, heti käyntiin että kajahti!
Eikä ilmeisesti mitään hämminkiä missään kun on seurattu, öljyt öljynä ja vesi pysyy.
On se kaamea peli. Että semmosta.
JussiK- David Brown : 1690 ja 1390
Viestien lukumäärä : 22
Vs: DB 1390 Nostolaitteen säätö?
Jospa katsoisi myös kerralla koko linjan, uusi painesuodatin, uusi pumppu, se sihtimöykky mahan alta irti ja putsaus. Noilla eväillä mun romukuntoisen 1690 hydrauliikka alkoi pelata. (Mikään muu hydrauliikka kuin kuin ohjaus ei toiminut tuossa ostettaessa.) Ja onko öljyä tarpeeksi! ??
Itellä tehnyt yllärit monta kertaa aikaisemmin vanhaa maatilakuormainta käyttäessä, vuoti joka paikasta, niin ne öljyt katoaa.. 1290 ja 1390, alkoi hiipua paikat öljyn loppuessa.
Niin että samalla kertaa onnistuu helposti myös kampiakselin etupään stefan ja tuulettajan hihnan vaihto jos tarvetta. Kun se hydraulipumpun kumivääntiö otettava irti kumminkin. Laittaa vaikka sen 42 litrasen pumpun samalla, nopeutuu pikkasen hydrauliikka. Itse laitoin omaan 1390 sellaisen. Hintaeroa ei ole kuin joitain euroja.
Itellä tehnyt yllärit monta kertaa aikaisemmin vanhaa maatilakuormainta käyttäessä, vuoti joka paikasta, niin ne öljyt katoaa.. 1290 ja 1390, alkoi hiipua paikat öljyn loppuessa.
Niin että samalla kertaa onnistuu helposti myös kampiakselin etupään stefan ja tuulettajan hihnan vaihto jos tarvetta. Kun se hydraulipumpun kumivääntiö otettava irti kumminkin. Laittaa vaikka sen 42 litrasen pumpun samalla, nopeutuu pikkasen hydrauliikka. Itse laitoin omaan 1390 sellaisen. Hintaeroa ei ole kuin joitain euroja.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: DB 1390 Nostolaitteen säätö?
tutkikaa ilmausventtiili onko jousi poikki tai auki
näin kehoitti koillismaan tietäjä
näin kehoitti koillismaan tietäjä
Vieraili- Vierailija
JussiK kiittää!
JussiK kiittää kaikkia taavettimiehiä vinkeistä ja neuvoista, joita tutkimalla häiriö löytyikin, pumpussahan vika sitten olikin. Pumppu oli muuten halvin mutta silti aito saksalainen bosch, Marjakankaalta 125 euroa. Taas on peli jokapäiväisessä käytössä trukkitelinenostimella raksalla.
JussiK- David Brown : 1690 ja 1390
Viestien lukumäärä : 22
Similar topics
» 1390 kytkimen säätö
» DB 1200 ulosoton kytkin
» 900 venttiilien säätö
» kytkimen säätö
» Hydrasiftin ajoitusventtiilin säätö
» DB 1200 ulosoton kytkin
» 900 venttiilien säätö
» kytkimen säätö
» Hydrasiftin ajoitusventtiilin säätö
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa